Black Ops 2 seiskaluokkalaiselle?
Kaikki kuulemma pelaavat tuota peliä vähintään seiskaluokalta alkaen ja oma seiskaluokkalainen haluaa pelin perustellen että hänellä on kaveri toisensa jälkeen hylännyt hänet mm. siksi että muut pelaavat netissä yhdessä tuota peliä ja niistä riittää tietty juttua sitten koulussakin ja joista jää ulkopuoliseksi. Aloin googlailemaan onko peli tosiaan niin paha. Esim. ensimmäinen peliarvostelu jonka luin meni näin:
"K18-leiman ansainnut peli sisältää melkoisen määrän väkivaltaisia kohtauksia, joten vanhempien kannattaa todellakin tuijottaa ikärajamerkintää miettiessään lapselleen pelattavan hankkimista. Välillä tuntui jo hieman kamalaltakin kaikki se, mitä väkivaltaisuuksia parin illan peliin on saatu kehiteltyä." (lähde: http://www.v2.fi/arvostelut/pelit/1100/Call-of-Duty-Black-Ops-2/ )
En nyt käsitä, onko tälläinen peli siis joka toisella seiskaluokkalaisella? Ja onko vanhemmat tietoisia mistä kohtauksista K18 merkintä on ansaittu?
Kommentit (66)
Mielummin minä poikani annan pelata tuollaista peliä, kun sellaista peliä missä on seksiä. Olen pelannut tuota peliä poikani kanssa, ja olemme sopineet että saa pelata sitä tunnin päivässä
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 09:00"]
IDIOOTIT siitä saa ne väkivaltaset kohtaukset ja veren pois päältä!
[/quote]
Mitkä "väkivaltaiset kohtaukset"?
Pelin ainoa idea on tappaa muita ihmisiä. Sitä tuskin saa pois päältä.
Silloin campaing modessa ei tule raakoja animoituja filmin pätkiä jossa lentää verta ja paljon
Jos vanhemmat ymmärrätte, Black Ops on sotapeli, eikä sisällä sen enempää väkivaltaa kun muissakaan peleissä... Kutosillakin sitä peliä näkee...
Meillä on jo kolmosluokkalaisella, eihän se ole kuin peli. Varmasti paljon fiksumpi, muut huomioon ottavampi lapsi kuin monella muulla.
Se K-18 leima pelille tulee lähinnä yksinpelistä, ei verkkopelistä, jota ilmeisesti tässä nimenomaan haluttiin. Verkossa käytävä taistelu ei ole muunlaista kilpailua kummempaa ja väkivaltaisin näky on kun hidastetussa kuvassa näkyy pyssy, tähtäin, ukko jota joku toinen pelaaja ohjaa, pyssy joka sanoo pat pat pat ja ukko kaatuu maahan tönkön animaation ja jonkun örähdyksen saattamana.
Toi on ihan kamala peli,olen nähnyt siitä pätkiä, ahdistava ja pelottava aikuisellekin. Ja toden totta, ihan pienet lapsetkin sitä pelaavat, on valitettavasti vanhempia joiden mielestä se on ihan okei. Peli on oikeasti järkyttävä, suojele lastasi ja pidä pintasi. Vaikka ymmärrän kyllä tuon paineen kavereilta...
ensinnäkään ei kukaan nyt joudu niitä pelejä pelaamaan toiseksi ei se black ops2 ole niin raaka kuin luulet monet täällä foorumilla eivät edes tiedä koko peliä sitten sanoit tuossa lopussa ettei kaikkien mielestä pelaaminen ole elämän paras sisältö. ei kai se nyt vittu kenenkään mielestä ole elämän paras asia. Mitä on sekoittunut tämän äidin aamukahviin kun noin hulluja puhuu
Mun mielestä pelin sisältöä tärkeämpää on opettaa lapselle, että tietyillä asioilla on ikärajat, ja niitä on noudatettava. Tuskin nämä samat vanhemmat olisivat valmiita ostamaan lapsilleen alkoholia ja antamaan heidän vetää kännejä kotona, koska kaikki kaveritkin tekee niin? Mun mielestä 13-vuotiaalla on vielä aika pitkä matka täysi-ikäisyyteen, itse en kyllä ihan jo ton ikärajaopetuksenkaan takia suostunut ostamaan kyseistä peliä ala-asteikäiselle sukulaislapselle, joka sitä toivoi synttärilahjaksi. Siinä perheessä tosin jo 10-vuotiaskin on pelannut usein K-18 pelejä, itse en silti niitä noin nuorille ostaisi.
Mutta kuten 59 viestissä jo tuli ilmi, peli on menetetty siinä mielessä, että jos ei kotona pelaa, niin menee kaverille katsomaan ja näkee ihan samat jutut. Niin se oli jo 80-luvulla, että kavereilla ja niiden isoveljillä oli bad taste ym zombie leffat ja niitä katseltiin vaikka kotona oli tiukka kielto. Eli näkemästä noita ei voi estää.
Meillä on tuo kielto k18 peleihin ja siitä pidetty "kiinni". Välillä joku kaveri tulee kylään ja tuo ko. pelin mukanaan ja pelaavat sitä kun ollaan töissä. Ei silti annettu vielä periksi ja paljolti pelasivat ennen World of Warcraftia, johon ostin aina peliaikaa kun pyydettiin tai nykyään League of Legendsiä, joka on myös erittäin suosittu ja ilmainen ja pelaavat usein juuri porukassa.
Olis jo aikakin. Hyvinvointi valtioissa nuoremmatkin jo pelaa Call of Dutya.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2013 klo 23:21"]
on sitten varmasti tosi mielissään, kun oma lapsi menee pyssyn kanssa kouluun. Ei varmsti silti tajuta näkemään omaa vastuuta asiassa.
[/quote]
pelit ei ole todellakaan ainoa syy tai pääsyy miksi ihminen menee esim aseen kanssa kouluun ja alkaa ammuskeleen. Yleensä pääsyy on ihmisen henkinen terveys
miettisit vähä mitä kirjoittelet nettii?
itekki oon pelannu CoD eli siis myös black ops 2 jo monta vuotta ja oon nyt lukion ykkösellä
ja enkä ikimaailmassa ole tullut ajatelleksikaan tehdä jotain noin hirveää asiaa kuin kouluammuskelu tai mitään muuta joka vahingoitaisi toista ihmistä.
eli mun mielipiteeni on että ostakaa vaa! ,mut jos tulee agressiivisemmaksi nii pois vaa!
pelin ikäraja tulee mitä tod.näk. Pelin zombimodesta ja yksinpelistä,mutta vereen saa heti alussa pois kun peli kysyy sitä tai myöhemmin asetuksista
olisi hyvä jos olis versio ,jossa olis vaa moninpeli ja se olis K-16 niin nekin sais pelaa jotka ei saa Pelaa k-18 pelejä
monethan pelaa suurimmaksi osakseen moninpeliä eikseksiin välttämättä vedä edes yksinpelii läpi
call of dutyn-pelisarjan pelit on ollut vuodesta toiseen maailman myydyimpiä pelejä.
peli on hyvää ajan viettoa jos ei oo muuta tekemistä.
joo kyl muistan meilkin ylä-asteella todella moni pelas Call of dutyä tai muita K-18 peliä.
Mut hei se on vaa peli eikä todellisuus??
Onhan tämä naurettavaa... Kunhan ei pelaaminen mene yli ja poika pysyy muuten kunnossa. Nou hätä
Et todellakaan ole ainoa vanhempi joka ei salli lapsensa pelata k-18 pelejä
13v teini halusi Dead space 2 peliä kun kavereilla oli. Pätkä youtubesta auttoi tekemään päätöksen...
Jos joku ei tiedä millaista k18 materiaali on niin tästä selviää:
Voisin ehkä taipua johonkin K16-peliin, mut mikä peli vois olla sellanen mistä ton ikäiset kuitenkin tykkäis?
ap
Siinä pelissä zombieitakin? Aika kurjan pätkän löysin sellaisista youtubesta :(
Katso vaikka minuutin paikkeilta jos et jaksa alkulurituksia.
Videopelit on saatanasta. Poika pääsi kaverilla pelaamaan Angry Birdsiä ja nyt tuo ei muuta teekään kuin on pihalla nakkelemassa talitinttejä seinään. Itse pelasin junnuna Pacmania, ja siitä lähtien olen popsinut kaiken maailman pillereitä.
Juuri näin!
Angry Birdsiinkin olisi pitänyt saada K18-merkintä niin lapsista ei tulisi lintuja nakkelevia hulluja.
Monopolyä!