Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko kutsu np-ultraan pitänyt tulla jo?

Vierailija
06.02.2013 |

Olen nyt viikolla 10+1 ja kuitenkin pari viikkoa ennen ultraa pitäisi käydä vielä verikokeissa...Milloin teille on tullut kutsu?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen asunut kahdella eri paikkakunnalla ja kummassakin piti aika varata itse.

Vierailija
2/13 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

np-ultra ensimäisellä neuvolakäynnillä, ja verikokeet (sikiöseula yms) otettiin sitten samana päivänä kuin np-ultra. (Turussa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

postissa. Näin toimii Jyväskylässä. Mutta odotellaan nyt sitten vielä.

Vierailija
4/13 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä annettiin neuvolasta käteen numero, johon soittaa ja tarkat ohjeet + päivämäärät, joiden väliin ultra pitää sovittaa. Oikein rautalangasta väännettiin, että tyhmempikin osaa.

Sitten olen kuullut, että jossain tehdään niin, että neuvolassa th:n kanssa yhdessä varataan ajat.

Mutta tuota kutsukäytäntöä en ole kuullut missään olevan.

Vierailija
5/13 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sinun kohdalla ole toimittu niin, niin se ei tarkoita että missään ei toimita.

Eräs ystäväni sai tuon kutsun noin kuukausi takaperin ja muistan selvästi, että neuvolan terkka sanoi että kutsu tulee postissa.

Vierailija
6/13 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä annettiin neuvolasta käteen numero, johon soittaa ja tarkat ohjeet + päivämäärät, joiden väliin ultra pitää sovittaa. Oikein rautalangasta väännettiin, että tyhmempikin osaa.

Sitten olen kuullut, että jossain tehdään niin, että neuvolassa th:n kanssa yhdessä varataan ajat.

ei soiteta ja varata ultra-aikaa, vaan sieltä tulee kutsu. Neuvola lähettää paperit, NKL lähettää kutsun. Siinä se. Piste.

Joissain pienemmissä maalaiskunnissa ehkä hoidetaan itse kaikki, mutta kaaoshan siitä tulisi jos täällä kaikki soittelis ja varais aikaa ominpäin...

Vierailija
7/13 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama oletushan ap:n kysymyksessä on, että kaikki tietää juuri sen, milloin hänelle tulee kutsu. Eli eiköhän kaikki vastaa vain tietämistään käytännöistä. Ja neuvohan oli nimenomaan tarkistaa omasta neuvolasta.

Vierailija
8/13 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain ihan itse soitella ja varata sopivan ajan.

Tais tulla varsin kaaos siitä, anteeksi.

Vierailija
9/13 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu tuli kotiin. Ultra oli muistaakseni rv 12+ jotain. Eka neuvola-aika oli rv 8, joten kutsu tuli ehkä rv 10...?

Verikokeet otettiin vasta siellä ultran jälkeen.

Vaikea tietää muiden kuntien käytännöistä.

Vierailija
10/13 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää neuvolan ultra noin viikolla 10 ja rakenneultra puolivälin tienoilla synnytyssairaalassa

Vierailija
11/13 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää neuvolan ultra noin viikolla 10 ja rakenneultra puolivälin tienoilla synnytyssairaalassa

Ei tääl oo mkn neuvolan ultra.. vaan se on sit se np-ultra jossa ei ole pakko osallistua sikiöseulontaan....

Vierailija
12/13 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei soiteta ja varata ultra-aikaa, vaan sieltä tulee kutsu. Neuvola lähettää paperit, NKL lähettää kutsun. Siinä se. Piste.

Joissain pienemmissä maalaiskunnissa ehkä hoidetaan itse kaikki, mutta kaaoshan siitä tulisi jos täällä kaikki soittelis ja varais aikaa ominpäin...

Vierailija
13/13 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsua ei kuulu kannattaa soittaa perään.

Itse soittelin naistenklikalle kun kutsua ei kuulunut ja selvisi, että minun tiedoissa oli merkintä keskenmenosta.

Naistenklinikalle ei soiteta ja varata ultra-aikaa, vaan sieltä tulee kutsu. Neuvola lähettää paperit, NKL lähettää kutsun. Siinä se. Piste.