Havainto mässypäivistä kun laihiksella.
Seuraava havainto ihmetyttää.
Olen n. 1500 kcal dietillä. Välillä kun paino alkaa junnaamaan paikallaan, eli vaikka pariin viikkoon ei ole tullut pudotusta, asiaan auttaa kun pitää ns. mässypäivän. Paino on pudonnut aina heti mässypäivää seuraavana aamuna.
Tänään havaitsin saman: paino ei ollut aikapäiviin tippunut laihdutuksesta huolimatta. Söin eilen päivälliseksi hampurilaisaterian ja iltapalaksi leivonnaisen. Tänä aamuna vaaka näytti puolta kiloa vähemmän kuin edellisessä mittauksessa.
Teorioita?
Kommentit (23)
Aina kun on pitänyt raskauden aikana kertyneet kilot pudottaa (pisteillä), yksi mässypäivä viikossa on auttanut kummasti. Samalla auttanut myös siihen, ettei tule mitään retkahduksia tai liikaa mässäiltyä herkkuja tms.
Itse kiinnittäisin huomiota pt:n kroppaan. Jos KIINTEÄ salilla muokattu kroppa osaa takuuvarmasti myös ravinto-asiat.
Jos taasen tyypillinen kerran päivässä syövä ja tippaakaan vettä juova av-mamma en ottaisi palveluita vastaan.
Itse asiassa jos liikkuu paljon, on mahdollista syödä jopa aika huonosti ja olla kiinteäkroppainen ja hyvän näköinen.
Harvalla ongelma kuitenkaan on se, että suosittelisivat erityisen epäterveellistä ruokavaliota, mutta jotkut asettavat ihmisten noudatettavaksi aivan tarpeettomia rajoituksia, sellaisia jotka ei edistä painonpudotusta lainkaan ja jotka voivat aiheuttaa tyytymättömyyden ja puutteen tunnetta, mikä pitkän päälle voi johtaa repsahduksiin.
Yksi yleinen tällainen neuvo on hiilihydraattien välttely ja tiukka rajoittaminen: aika moni oikeasti haluaisi syödä sitä leipää ja pastaakin, ja kokevat jossain määrin ankeaksi sen jos ne kielletään. Noudattavat sitä aikansa kun "asiantuntija" käskee, mutta vähitellen voi käydä niin että lipsumisia tapahtuu, ensin ehkä vieraisilla, sitten töissäkin, sitten lopulta ei jaksa noudattaa koko juttua. Ja koska kalorien vähennys on perustunut juuri kalorien vähentämiseen hiilareista, nousee painokin sitten takaisin. Tosiasiassa olisi voinut laihduttaakin jatkuvasti pastaa ja leipää syöden ihan yhtä hyvin, jos kerran näistä ruoista pitää.
Useimmilla vaan ei toimi, vaan nälkä pysyy vaikka sitä yrittää lykätä juomalla vettä. Elimistö kun ei kiusaa nälällä turhaan, vaan kun kokee tarvitsevansa energiaa, ja kyllä se tunnistaa että nyt vatsaan tulleesta sisällöstä sitä ei saa, joten pitää jatkaa nälän signalointia.