Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulut kesken, vauvakuume pahenee!

Vierailija
06.02.2013 |

Olen pian 18-vuotias nuori nainen, ja vauvakuume on ollut jo vuoden ajan melkoinen. Muutenhan tässä ei olisi mitään ongelmaa, mutta minulla on koulut kesken. Eikä sekään vielä tuota ongelmaa, saisin kyllä opiskelut hoidettua vaikka välivuoden pitäisinkin (vuosi enään jäljellä)mutta ainut ongelma on isä. Tiedän hänen pettyvän jos pidän välivuoden, enkä käy ensin koulua loppuun.

Mielipiteitä, niin voin kertoa enempikin tilanteestani :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todella nuori, käy ensin koulut loppuun. Millä ajattelit elättää lapsesi?

Tuossa iässä parisuhdekin voi päättyä noin vain, harva nuori mies on valmis isäksi kovin nuorena. Eli odota nyt vaan rauhassa, lapsia ehdit saada vaikka suurperheen.

Vierailija
2/6 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välivuosien pitäminen ei ole hyvä juttu. Ja mitä jos haluatkin olla lapsen kanssa kotona pitempään kuin vuoden?

Suorita opinnot kunnialla nopeasti pois alta, sen jälkeen olet huomattavasti vapaampi tekemään haluamiasi valintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välivuosien pitäminen ei ole hyvä juttu. Ja mitä jos haluatkin olla lapsen kanssa kotona pitempään kuin vuoden?

Suorita opinnot kunnialla nopeasti pois alta, sen jälkeen olet huomattavasti vapaampi tekemään haluamiasi valintoja.

Vierailija
4/6 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/6 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvakuumetta on lyhyt aika. Itsellä oli myös tuossa vaiheessa vauvakuume ja opinnot kesken. Onneksi sopivaa kumppania ei ollut koska en tosiaan olisi ollut valmis äidiksi (minkä tajusin vasta jälkeenpäin, sitten oikeasti aikuisena).

Itse en ajattele että opintojen kesken oleminen sinänsä olisi välttämättä syy olla yrittämättä lasta. Mutta itse en ainakaan olisi mistään hinnasta halunnut laittaa vuoden ikäistä hoitoon, ja valmistuneena/työkokemusta hankkineena on mukavampi ja helpompi olla pidempään kotona.

Itse ehdin vauvakuumeilla enemmän tai vähemmän kymmenkunta vuotta ennenkuin lapsia sain. Toisaalta harmillista, toisaalta siihen aikaan mahtui paljon sellaista elämää joka muuten olisi jäänyt elämättä.Nyt 34v kahden lapsen äitinä osaan todella arvostaa tätä vaipparallia ja jokaisen päivän ainutlaatuisuutta :) (en väitä etteikö nuoremmat voisi osata, itse en olisi osannut).

Vierailija
6/6 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mikään kiire, koulu ensin pois. Et voi tietää etukäteen kuinka vaativan lapsen saat tai kuinka raskasta se on. On paljon mukavampi kun on koulu alta pois ja saa olla kotona vauvan kanssa vaikka vähän pidempään. On muuten hiton paljon raskaampaa opiskella kun on valvonut öitä, on kiire päiväkotiin, hakemaan päiväkodista, lapsi sairastelee, tulee poissaoloja, ravaat lääkärille iltapäivystykseen jne.

Ja lapsi on myös elätettävä, opiskelijalla on muutenkin pienet tulot.

Järki käteen. Lapsi ei ole ikään lelu. Yksi tuttu tekaisia lapsen vauvakuumeessan kesken koulujen ja totesi lopulta ettei pysty keskittymään opintoihin tarpeeksi joten jätti lapsen isälle ja sille tielle lapsi jäi.