N. 7-vuotiaiden tyttöjen äidit, hoi!
Olen ostamassa lahjaa 7 vuotta täyttävälle kummitytölleni. Barbie on tällä hetkellä kova sana, joten voisitteko ystävällisesti antaa vinkkejä mitkä Barbie -kirjat olisivat nyt erityisen pop.
Kommentit (20)
Lapsellehan se lahja tulee.
Mun ekaluokkalainen, 7v, tykkää tällä hetkellä TopModel-suunnittelusarjasta ja Pokemon-korteista. Myös käsityöt kiinnostavat, sekä tekstiili- että puutyöt.
Tuon ikäiset ovat yleensä kiinnostuneita tosi monenlaisista asioista, paitsi jos on joku ykköstopiikki yli kaiken, joten kysäsepä vinkkiä vanhemmilta, jos haluat antaa jotain muuta kuin Barbieta.
Erityisesti jos nukkeja on jo paljon :)
Eikä vielä yhtään ilkeää vastausta. Harvinaista täällä :)
-AP
Minun 7v ekaluokkalainen on juuri ruvennut kiinostumaan barbeista.Toivoisi ylikaiken barbia, jolla kimalteleva mekko, jonka saisi jollakin narulla ylös ja alas...ehkä se joku prinsessa?Barbinvaatteet hyviä!Hän voi tykätä myös littlest petshopeista?BR-Lelu myy ainakin sellaisia, jolla hehkuvat siivet, tai liikkuvia.Uusia petshoppeja, ne nuket, jotka hoitavat niitä eläimiä.Barbi lapset ja eläimet myös kivoja!Onhan lelut kivoja aina,niinkauan kuin leikkivät!Barbie petivaatteet tai pyyhe tai murokulho tms. myös ihania! legofriendsit myös suosittuja, mutta jos ei yhtään välitä legoista, ei kannata..pokemon jutut meillä in nyt kans,mutta toiset tytöt inhoavat niitä.
kummiuden tehtävä on ymmärretty jotenkin väärin? Kuuluuko siihen pelkkä kummilapsen mielisteleminen ja turhuuskasvatuksen tukeminen??? Ihanko se on meidän kummi-äitien ja isien perimmäinen tarkoitus olla ostamassa kummilapselle seitsemättä Barbieta kuuden muun seuraksi?
Muoti-ilmiö ja iso bisnes, mut nainen hyvä, hei, tässä on nuori sielu kyseessä ja lupauduit silloin vaajaa 7 vuotta sitten olla mukana ohjaamassa tätä nuorta sielua aika tavalla toisenlaiseen suuntaan. Olisiko sitä lahjaa hyvää miettiä tästäkin näkökulmasta? Eikö tyttö ole kiinnostunut mistään muusta kuin Barbeista? Mistään mikä kehittää aivoja? Luonto? Eläimet? Planeetat? Kakun koristeluideat? Käsityöt?
Vino pino laadukkaita kirjoja antaisin (ja annankin) kummityttärelleni vuosien mittaan. Voin osallistua opintomatkan kustannuksiin silloin kun se on ajankohtaista, mutta niitä turhakkeita (vaikka miten toivottuja) en suostu hankkimaan. Pinnallisuus ja kummius eivät vaan mielestäni sovi yhteen.
Onko sinulla omia lapsia?Ohjaatko todella sielua oikeaan suuntaan planeetta kirjoilla???tuli vain mieleen
Meillä on 7v tyttö,joka tykkää hirmuisesti barbeista. Niiden lisäksi tykkää pienistä, vajaa 10cm korkeista polly pocket nukeista, niille saa ostettua vaatteita (ovat sellaista jännää silikonimaista materiaalia), laukkuka ja ihania pieniä kenkiä.. Näitä tykkää isommatkin pukea, myös minä itse ;). Vilkaiseppa kaupassa näitäkin :)
Siis se ei ole mikään lukukirja kylläkään. Ja miksei ihan Barbi-nukke kelpaa? Luultavasti lapsi tykkäisi siitä paljon enenmmän.
Meillä tyttö hinkuu sitä barbie-lautapeliä. Leffat on haluttuja (jos sillä ei vielä ole niitä kaikkia) ja ovat aika halpojakin.
Barbie-pyyhe tai lakanasetti kelpais myös meillä
: )
Kysyin tytöltä minkä barbin haluaisi, eikä osannut sanoa. Hänellä kun taitaa olla niitä niin paljon. Siksi ajattelin ostaa jotain muuta samasta aihepiiristä. Pari leffaa on jo hankittu, koska olivat todella halpoja, ajattelin ostaa vielä jotain muuta lisäksi.
Pystyisikö tyttö pelata Barbie -lautapeliä 4-vuotiaan siskonsa kanssa?
itse ostaisin jotain muuta barbie-roinaa mutta en kirjoja. Kirjoissa panostaisin sisältöön ja kieliasuun, en siihen kansikuvaan.
Toisaalta, pitääkö kaiken olla Barbie-teemalla? kai tuon ikäiset tykkäävät vaihdella leikkejä ja olisi kiva jos olisi muutakin tarjolla. Itselläni on tuon ikäisiä ja heillä ykkösjuttuna tällä hetkellä Lego Friends ja muut legoleikit.
En ole heillä kyllä mitään legojuttuja nähnyt moneen vuoteen, eli eivät taida olla kiinnostuneita niistä. Vanhemmat kyllä tuntuvat ostavan heille kaikkea, mistä ovat kiinnostuneita. Siksi heille onkin aina todella vaikea keksiä lahjoja.
Enpä olekaan tiennyt, että Barbiekama on jotenkin huonon laatuista. Meitä kun aihe koskettaa vasta muutaman vuoden päästä. Itse kyllä myös panostaisin laadukkaisiin ja kehittäviin leluihin.
Olisiko sitten vielä muita ideoita?
-AP
Sarjassa on nyt paljon uusia juttuja ja meidän tyttö tykkää niistä hurjasti!
Barbiet sinänsä ihan OK leluja, mutta oma kokemukseni näiden eri hahmojen varaan tehdyistä kirjoista on, että ne ovat kirjallisuutena ihan ö-luokkaa. Siksi ostaisin kirjat kirjoina ja barbiet leluina eli pitäisin nämä kaksi erossa toisistaan.
En halua tuputtaa legoja, mutta Lego Friends on ihan uusi tyttöjen legosarja ja meidän 6-10 vuotiaat tytöt ja heidän kaverinsa, etenkin eskarit ja ekaluokkalaiset ovat niistä olleet ihan innoissaa, vaikka aiemmin eivät ole juuri legoilla leikkineet.
tutustua Leego Frendeihin sitten :)
-AP
Kanssa noita Lego friendsejä, ovat tosi suosittuja. Nehän myytiin jouluna kaupoista loppuun tyystin.
Barbie-kirjat on kyllä huonoa kieltä, mä en ostaisi niitä. Samoin ne leffat on aika kökköjä, meillä saa katsoa vain kipeänä niitä.
Kaikenlaiset askartelusetit on suosittuja, mm. Djecolla on kivoja.
Lego friendsit on uusia, ne tuli vasta vajaa vuosi sitten kauppoihin ja koko ajan tulee uusia settejä.
rakastaa niitä yli kaiken
itse barbi-nukkejen aika oli ja meni jo
-AP