Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini saa minut nolostumaan edelleen

Vierailija
05.02.2013 |

Äidilläni on jostain syystä kiusallinen tapa kommentoida usein jotain todella mautonta ja loukkaavaa Facebook-seinälleni. Viimeksi hän loukkasi ja irvaili lapsuuden kuvaani, jonka laitoin profiilikuvakseni. Yleensähän (ilmeisesti?) äidit suhtautuvat lempeästi aikuisiin lapsiinsa, mutta hän ei. Hänen mielestä ko. kuva oli jotenkin "nolo" ja hänen toki piti vitsailla sen takia. Kaverieni mielestä kuva oli symppis ja "söpö" ja he kommentoivat mukavalla tavalla. Lisäksi hän on pyytänyt omiksi Facebook-kavereikseen joitain minun kavereitani, joita hän ei ole koskaan tavannut.

Kun esikoiseni syntyi, hän ei tavannut ensimmäistä lastenlastaan kuin yhden kerran ensimmäisten viiden (!) kuukauden aikana, vaikka hän asuu samassa kaupungissa kuin minä. Silti hän lähetteli runsaasti vaativia viestejä synnytyssairaalaan, että minun pitäisi lähettää hänelle MMS-viesteinä valokuvia vauvasta, vaikka olin ihan väsynyt synnytyksen jäljiltä enkä jaksanut alkaa säätää kännykän kanssa.

Oikeasti tuntuu pahalta ja jos huomautan, niin hän irvailee minulle, että olen tosikko jne. Itse haluaisin pysyä väleissä sukulaisteni kanssa, mutta en tiedä, mitä ihmettä teen. Olen saanut hävetä hänen käytöstään ainakin jossain määrin koko ikäni. Itse olen pidättyväisempi ja "konservatiivisempi" ja hän on jonkinlainen "ikiteini" asenteeltaan. Epätoivo tässä jo iskee. :( Mitä teen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blokkaat sen horon. Vähintään muutat yksityisyysasetuksia, että hän ei näe juttujasi.

Vierailija
2/7 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää laittaa "realistisemmat" asetukset hänen osaltaan kehiin, ts. blokata osa toiminnoista. Tulee vain niin onneton olo, kun hän ei edelleenkään osaa olla sellainen turvallinen äiti, johon voisi aina luottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää laittaa "realistisemmat" asetukset hänen osaltaan kehiin, ts. blokata osa toiminnoista. Tulee vain niin onneton olo, kun hän ei edelleenkään osaa olla sellainen turvallinen äiti, johon voisi aina luottaa.

Tervetuloa kerhoon. Orpona on paljon helpompaa. Vai olisiko sittenkin kiva omata edes se nolo äiti. Olisiko teidän aika keskustella kuin aikuinen aikuiselle?

Vierailija
4/7 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittamassa törkeitä kommentteja mun blogiin. Kumma kyllä en julkaise niitä.

Vierailija
5/7 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittamassa törkeitä kommentteja mun blogiin. Kumma kyllä en julkaise niitä.

Vierailija
6/7 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään kamalaa lehmää tarvi sietää vaan siks että se on pullauttanu sut maailmaan!

Vierailija
7/7 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan kamalaa, mutta mitä aikaisemmin sen käy läpi itsensä kanssa ja suree asian keskenään, niin sitä helpompaa on loppuelämä. Ja myös äidin kanssa toimeen tuleminen helpottuu kun lakkaa toivomasta tai odottamasta tämän puolelta mitään, ja suhtautuu häneen ihan kuin kehen tahansa hyvän päivän tuttuun, jolle esitetään vain oma elämästä.

Ikävää, mutta ei mitään tarvitse loputtomiin sietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi