Hei kertokaas vanhemmat!
Kun tällainen parivuotiaan tytön kotiäiti haluaisi alkaa yksityiseksi perhepäivähoitajaksi,tulee mieleen yksi kysymys johon olisi kiva kuulla eri vanhempien mietteitä...
Eli jos olisit hakemassa yksityistä perhepäivähoitajaa lapsellenne,sulkisitko luvusta heti pois kaksikymppisen kotiäidin,vai antaisitko mahdollisuuden?? Mitkä asiat vaikuttavat valintaan eniten?
Meidän perheessä kuitenkin eletään tasapainoista elämää, tytöllä on oma huone,jossa oma leikki- ja nukkumisrauha. Kerrostalon kiva piha ulkoiluun, ja kirjasto- sekä muita palveluita viiden minuutin kävelymatkan päässä. Mietin tässä vaan tulevaisuutta,että onko mitään mahdollisuuksia saada hoitolasta. Aion kuitenkin yrittää!!!
Kiitos vastanneille =)
Kommentit (2)
Jos näin ajattelee, ei pääse minnekään töihin.
Mutta ikäsi on nuori ja silloin varsinkin mulle merkkais koulutus paljon. Koulutus ei tietenkään kerro sinusta ihmisisenä paljoakaan, mutta alan koulutuksen saaneena tietäisin sinun osaavasi ainakin perusasiat. Lisäksi painaisi aikaisempi kokemus lasten kanssa olemisesta. Jos oma 1v lapsesi on ainoa toimintasi lasten kanssa, on se tosi suppea. Miettisin siis sitä, onko sinulla kokemusta lapsista, myös yli 1v.
hoitajana kunnossa (lapsirakas luotettava ja työhön sitoutuva hoitaja, jolla hoitoympäristö eli koti ja puistot lähistöllä asialliset) niin minulla tulee mieleen seuraava.
Eli sellainen äiti, jonka lapsiluku on jo täynnä haluaa varmasti ns. pysyvän hoitopaikan lapsilleen. Jos olet 20-kymppinen yhden pienen lapsen äiti niin minulla ainakin tulisi ensinnä mieleen, että 1-2 vuoden sisään hankit toisen (tai useamman) lapsen ja joutuisin taas kohta etsimään lapsille uuden hoitopaikan. Se ei ole lapsillekaan ihan helppoa, koska taas joutuu tutustumaan ja tottumaan uuteen hoitopaikkaan ja tapoihin.
Sinun asemassasi puhuisin reilusti suoraan m,ahdollisen hoitolapsen vanhemmille lapsensaantitoiveistasi, esim. toivot noin kahden vuoden päähän uutta vauvaa ja jos vauva suodaan niin sittenhän et hetkeen voisi pitää hoitolapsia. Minusta se antaisi sinusta reilun ja luotettavan kuvan.
Löytyyhän toki paljon yhden lapsen vanhempia, joilla toinen (tai useampi) lapsi on " tekemättä" , joten he eivät tervitse kuin lyhytaikaista (esim. 1 vuosi) hoitoa ja sinun mahdolliset toiveet uudesta tulokkaasta eivät silloin haittaa vieraan lapsen hoitoa.