Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritysajat kolmekymppisillä?

Vierailija
07.12.2005 |

Hei

olen 31 v. lapseton nainen, ja nyt alkaa olla jo sen verran ikää mittarissa, että jos lapsen haluaisi saada, olisi kai ryhdyttävä jo yrittämään. Kyselisinkin teiltä kokeneemmilta, kuinka kauan tiellä on kestänyt raskaaksi tuleminen, jos olette tässä iässä vanhemmiksi yrittäneet. Yhdessä viestiketjussa aika monella tuntui menneen noin kahdeksan kuukautta, voiko sanoa, että se olisi ehkä jnkinlainen keskiarvo?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekasta yrityskierrosta tärppäsi. Olin sitä ennen muutaman kuukauden ilman hormonaalista ehkäisyä. Tuossa tuo vauveli vieressä tuhisee! :)

Vierailija
2/15 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaaksi tulo kesti yhden vuoden. Mutta minulla on tosi epäsäännölliset kuukautiset. Ei voinut tietää, milloin kandee yrittää.

Kakkonen tuli kahdessa kuussa. En taaskaan tiennyt mistään mitään, mutta tulipa seitsemän oikein kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kesti noin 2 min....:D

Vierailija
4/15 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa tämä niin menee, että yksilöllisiä eroja on, eikä voi laskea muiden kokemusten varaan. Kuitenkin on kiintoisaa kuulla, miten muilla on asiat sujuneet. Olen luullut, että 30-vuotiaiden hedelmällisyys on jo laskenut niin paljon, että lähes vuoden yrittäminen on enemmän sääntö kuin poikkeus, mutta kiva kuulla, että näin monella on toive toteutunut hyvin nopeasti iän kertymisestä huolimatta.

Kiitos jakamisesta!

-ap-

Vierailija
5/15 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin raskaaksituloon meni vajaa vuosi. Nyt 29-vuotiaana aloimme yrittää toista ja tämä raskauspa tärppäsikin suureksi yllätykseksemme ekasta kerrasta, ei siis edes ekasta kierrosta vaan todella ensimmäisestä yritysKERRASTA. Eli voi mennä näinkin.

Vierailija
6/15 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lopulta onnistui lapsettomuushoitojen avulla. Yritys alkoi, kun olin 29 ja olin 33v kun vihdoinkin tulin raskaaksi. Minulla on 2 vanhempaa jo kouluikäistä lasta, mutta ei auttanut ei.

Vierailija
7/15 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosin hormonaalisen ehkäisyn jättänyt pois jo paljon aiemmin, eli oma luonnollinen kierto oli jo käynnissä, monillahan saattaa kestää kauankin esim. pillereiden lopettamisen jälkeen ennenkö kierto normalisoituu.

Vierailija
8/15 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen 41-vuotiaana ja heti tärppäsi. On varmaan aika yksilöllistä. Meidän suvussa tullaan aika helposti raskaaksi.

Vierailija
9/15 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierrosta kun lopetin pillerit. Ikää 30v.

Vierailija
10/15 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaan on mahdollisesti vaikuttanut sekin, että asuimme eri maissa, ja näimme viikonloppuisin tai harvemmin. Toka lähti sitten ensi yrittämällä 34-vuotiaana.

Vierailija
11/15 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmannesta ja neljännestä kierrosta mutta molemmat menivät kesken. Nyt olen taas raskaana 7kk:n yrityksen jälkeen mutta katsotaan nyt menekö taas kesken vai saammeko vauvan kotiin saakka. Esikoinen 28-vuotiaana neljännestä yrityskierrosta eikä mitään keskenmenoja.

Uskon että kolmekymppisillä voi tärpätä nopeastikkin mutta keskenemnon riski on vuosi vuodelta suurempi. Onnea teidän yritykseen!

Vierailija
12/15 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdittiin jo tutkia (selittämätön lapsettomuus) ja hoitojakin tehdä kunnes kuitenkin tärppäsi luomusti. Aika paljon hoitohistorian kautta tunnen siis myös niitä 30-kymmpisiä, joilla mennyt todella melko kauan ennen kuin tärpännyt (hoidoilla tai ilman), vaikka tässä ketjussa onkin ilmoittautunut paljon niitä joilla ei ole olut ongelmia.

Itse olin 31 v. kun pillerit jätettiin pois ja 34 kun tuli raskaaksi.

Vierailija
13/15 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovistikkuja voi tilata www.kotitestit.com tai www.mammaksi.fi -nettisivuilta ja tulee huomaamattomassa kirjekuoressa postilaatikkoosi.

Mulla meni puoli vuotta ekan kanssa 32 v:nä ja ekalla yrityksellä toinen lapsi 36v:nä.

Tässä lastenhankinnassa taitaa päteä totuus, että

" Jos toinen jalka on kylmässä vedessä ja toinen jalka on kuumassa vedessä, niin keskimäärin on hyvä olla." :) Mistä ihmeestä löysit tuollaisen keskiarvon kolmekymppisille?

Vierailija
14/15 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkin voi käydä. Ystävien (samaa ikäluokkaa) raskaus on alkanut noin 3-6 kk yrityksellä, yksi ystävätär 33-vuotiaana ensiyrityksellä raskaaksi. Joten ei se hedelmällisyys välttämättä KAUHEAN alhaista yli kolmekymppisillä ole ;)

Vierailija
15/15 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että vuoteen kannattaa varautua, jos ei ole pelkästä katseesta sikiävää sukua;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi