Bulimia riistäytynyt käsistä, mistä voin hakea apua pikaisesti?! :(
Lyhyesti, olen laihtuntu viime keväästä 40kg, nyt kamala lihomisen pelko, olen niin lähellä tavoitettani, syön kokoajan hirveitä märiä ja oksennan. Esim. tänään 6 laskiaispulla -> oksentamaan, sitten 4 pulla ja ranskalaisia ja lihapulliua -> oksentamaan, nyt olen syönyt puol pellillistä mokkapaloja ja kohta taas oksentamaan.
Joka kerta kun olen oksentanut lupaan itselleni että se oli vika kerta mutta en pysty lopettamaan SYÖMISTÄ ja se morkkis sen jälkeen on ihan kamala :( Tutut ihastelee mun hoikistunutta olemusta ja mietin vain että kun tietäisivät totuuden.
Tää oksentelu on ollut nyt viim. kuukauden ihan päivittäistä, aiemmin ehkä 1-2krt kuukaudessa :(
Kommentit (10)
Soita aamulla terveyskeskukseen tai yksityislääkärille. Ei panna hampaita paskaksi enää:-)
Hae nyt heti apua.
T:18vuotta bulimiaa sairastanut.
Olet tehnyt hienon työn tiputtaessasi noin valtavasti painoa, mutta sulla ei oo nyt pysynyt pää matkassa.
Myös minulla on bulimia taustalla. Se on pysynyt nyt poissa 10 v, mutta ehdin sairastaa sitä toiset kymmenen vuotta.
Mässäilyn rangaistus ei ole oksentaminen, vaan se että ei oksenna.
Lääkäriin, mars!
kans bulimikko -- 6vuotta seurannu mua, välillä tosi rajua ja pitkään jatkuvaa.
Että sattuki, pitkään ollu poissa mutta tänään taas oon oksentanu koko päivän, ja taas ahmin keksiä tässä :( Tsemppiä. Mä en saa haettua apua kun ajattelen että en oo oikeesti sairas ku pystyn olee kuukausiakin oksentamatta.
siinä muuta kuin lääkäriin.
Tai estääkö tuota akuutisti vaikka kaverin luona oleskelu ja yöpyminen, jos teet sitä vain yksin?
Mietin tuota tavoitteen lähellä olemista.. Voiko se laukaista jonkin pelon, että et ole ansainnut kevyempää olemustasi tai että sinun kuuluu olla lihava? Painoon liittyvien käsitysten ja tunteiden muuttaminen on sitten pitempi prosessi, jonka voi saada lääkärin kautta alulle. Tsemppiä!
Parantuminen on vaikeaa, mutta pystyt siihen! Olen sairastanut anoreksian ja bulimian, taisteluiden kautta vihdoin terve. Tsemppiä mielettömästi!
Tk:sta apua. Itse olen sairastanut kymmenen vuotta enkä pääse enää eroon..
Terveyskeskukseen pääsee yleislääkärin vastaanotolle, mutta sen jälkeen ei saa mitään apua. Jonkun psykologin juttusille voi kerran päästä, mutta sitten se on siinä. Aikuisia syömihäiriöpotilaita ei hoideta.
jos on opiskelupaikka, YTHS on aika hyvä.
Tai jos saa b-lausunnon ja lähetteen psykoterapiaan.
Tai omasta pussista ilman lausuntoa saa tietenkin maksaa.
mt-ongelmiin, jota tuokin on.