Tiedän mihin "liikuntaa harrastavien" läskien laihtumattomuus perustuu.
Treeneissä ei vedetä treeniä oikein. Tehdään puolet sarjasta tai käytetään väärää lihasryhmää. Slarvaillaan joka käänteessä. Sanon tämän vailla ironiaa, sivusta paljon nähneenä.
Kommentit (56)
15 kilometrin lenkki + joku muu treeni kuluttaa enemmän kuin 800 kcal. Mutta 800 kcal on aika nopeasti syöty: esim. joku suklaakeksi 300 kcal, niitä menee helposti kolme. Tai suklaakonvehdit 50 kcal/kpl, itse vedän helposti sen kymmenen. Tai enemmän.
oppia sitten tajuamaan ettei voi vetää mitään suklaakeksejä treenin jälkeen!!! Mutta mä ajattelen usein niin, että parempi se treeni ja suklaa kuin pelkkä suklaa... Moni ei varmaan tajuu sitäkään, ettei se suklaa tai keksit kuulu jokaisen päivän ruokavalioon!!!
Mutta tuon pointti kaiketi olikin, että olennaisinta on vahtia syömistä, koska siinä kaloreita tulee paljon helpommin kuin liikunnalla kuluttaa. 900 kilokaloria saa kitusiinsa kymmenessä minuutissa, 15 kilometrin lenkki vie pari tuntia.
ja ylipainoiset voivat olla hyväkuntoisia ja siellä läskien alla voi olla myös lihasta.
Tuttavni urheilee paljon. Hän pyöräilee päivässä about 30 kilsaa. Kovalla teholla. Lisäksi hän käy jumpissa ja viikonloppuisin hän hiihtää tms. Mutta hän on ylipainoinen.
Koko perhe on hieman.
Syy: vääränlainen syöminen, syövät kyllä luomua jne. mutta sitten jossain mättää. En tiedä missä, kun tukevina pysyvät.
Liikunta on ehdottoman tärkeää laihduttamisessa ja painonhallinnassa. Te keskitytte nyt tuohon jonninjoutavaan "näin paljon kuluttaa kaloreita tunnissa" -ajatteluun ettekä ota huomioon esim. seuraavia:
- liikunnan jälkeinen aineenvaihdunta on tuntikaupalla korkeammalla kuin liikkumattoman
- keho kiinteytyy
- aineenvaihdunta virkistyy
- mieliala paranee ja
tässä vaan muutama asia.Mitä elinvoimaisempi ja liikkuvampi olet, sitä helpompaa sitä puuduttavaa laihdutusta on kestää.
Oikeesti, hävettää teidän tyhmät jutut. Mutta kaikin puolin, laihduttakaa tuhannella kalorilla ja sitten, kun olette siinä ihannepainossa, aloittakaa joo liikunta. Sitä vaan ei aloiteta napista painamalla vaan oppien ja jatkuvasti kehittyen. Nälkäkuurin jälkeen ei jalka edes nouse, tulee uskonpuute, itseinho, ja menenpä tästä syömään ittelleni hyvän olon. Huokaus.
No tästä on tehty ihan vastikään tieteellisiä tutkimuksiakin, joissa on selvinnyt, että se liikunta ei tosiaan vaikuta juurikaan laihtumiseen, vaan nimenomaan ruokavalio. Liikunnan ja sen oheisilmiöiden (esim. se aineenvahdunta) vaikutus on niin häviävän pieni, että paljon tehokkaampaa olisi vain katsoa, mitä suuhunsa laittaa.
Sehän on hemmetin paljon kaloreita! Kyllä mulla ainakin liikunta lisää myös sitä mielihyvää niin paljon, etten edes välttämättä tarvitse mitään herkkuja sen jälkeen. Laihduttamisessa kaikki on kiinni siitä, mitä pään sisällä tapahtuu: se on se syömisen kontrolloiminen sitten kun on liikkunut. Että syö oikeata ruokaa. Ei laihduttamisessa mistään nälän näkemisestä ole kyse, pitää vain oppia syömään oikeita ruokia, jotka ei lihota.
Kyllä mulla ainakaan ei tule liikunnasta mitään sielua ravitsevaa mielihyvää, vaan NÄLKÄ. Täällä joku kommentoi onnistuneensa laihtumaan lopettamalla liikunnan ja keskittymällä syömisen kontrollointiin. Turha hänenkään kokemustaan on kiistää. Taidan itse kokeilla samaa, koska mullakin liikunta aina lisää ruokahalua. Ei sillä etteikö mulla olisi säännöllisestä, huom., kevyestä liikunnasta ihan hyviä kokemuksia, kyllähän se ryhdistää vartaloa kivasti, eikä toisaalta lisää ruokahalua kovin paljon. Pointtini on että turha kuvitella tietävänsä, mikä muille ihmisille sopii.
FTO-lihavuusgeeni on tähän mennessä tavallisin löydetty lihavuusgeeni. Noin 17 prosenttia on perinyt sen kummaltakin vanhemmaltaan ja 40 prosenttia toiselta.
sekä liikkua että päätyä hoikaksi käy todella kinkkiseksi, varsinkin jos ei ole enää ihan parikymppisen aineenvaihdunta. Jos ei syö, ei jaksa liikkua, jos syö niin että jaksaa liikkua, ei lahdu, liikunnan jälkeinen eläimellinen nälkä saa lupaamaan että syön vain yhden leivän, mutta on tosi tosi vaikea lopettaa siihen ja hups, menikin kolme. Minkä jälkeen päivän kalorivaje on taas plus miinus nolla. Ei liho mutta ei laihdukaan. Nimimerkillä kokeiltu on ja KYLLÄ RAASTAA.
FTO-lihavuusgeeni on tähän mennessä tavallisin löydetty lihavuusgeeni. Noin 17 prosenttia on perinyt sen kummaltakin vanhemmaltaan ja 40 prosenttia toiselta.
T. Entinen michelin-nainen, karppauksella -30kg.
Pumpissa kyykyissä kilon painot eikä polvet notkahtaneetkaan, vähän kumarsi eteenpäin ja jätti sarjan kesken puolessa välissä. Vatsoja ei edes yrittänyt. Satuimme vielä sen jälkeen kauppaan ja olin perässään kassalla. Raskaan jumpan päätteeksi oli tarttunut sipsipussia mukaan vaikka toki salaattiakin, olihan tammikuu.
Eipä ole enää näkynyt ja tuskin näkyy, korkeintaan tammikuussa -14 :D:D:D
ja lihaskuntotreeni ei kuluta juuri mitään verrattuna esim. juoksemiseen (siis pelkkä painoharjoittelu, joku pumppi varmaan kuluttaa kyllä).
Itse harrastan todella paljon ja raskasta liikuntaa ja olen läski siksi, kun syön niin paljon :)
Liikunta kuluttaa aika vähän kaloreita kaikenkaikkiaan. Ja jos käyn juoksemassa 10km/tunti vauhdilla esim. 15km lenkin ja teen kuntopiirin päälle, kaloreita ei ole kulunut kuin n. 800. Sen vetaisee äkkiä sapuskana alas.
Joten nyt meni provosi aivan hukkaan :)
Treeneissä ei vedetä treeniä oikein. Tehdään puolet sarjasta tai käytetään väärää lihasryhmää. Slarvaillaan joka käänteessä. Sanon tämän vailla ironiaa, sivusta paljon nähneenä.
T. Entinen michelin-nainen, karppauksella -30kg.
Ite laihduin 17kg kun palasin töihin. Ekat 10 kg lähti kolmessa kuukaudessa ja loput noin puolessa vuodesssa. Työni on todella fyysistä, syönyt olen enemmän kuin koskaan aikasemmin. Voin syödä siis mitä vaan enkä lihoo. Nyt oon siinä pisteessä että tästä ei haluis enempää laihtua.
Että kyllä pelkällä liikunnallakin voi laihtua. Liikuntaa pitää vaan harrastaa paljon.
Ite laihduin 17kg kun palasin töihin. Ekat 10 kg lähti kolmessa kuukaudessa ja loput noin puolessa vuodesssa. Työni on todella fyysistä, syönyt olen enemmän kuin koskaan aikasemmin. Voin syödä siis mitä vaan enkä lihoo. Nyt oon siinä pisteessä että tästä ei haluis enempää laihtua.
Että kyllä pelkällä liikunnallakin voi laihtua. Liikuntaa pitää vaan harrastaa paljon.
toimistotyötä tekevällä. Suurin osa toimistotyötä jne. tekevistä ihmisistä ei yksinkertaisesti ehdi harrastaa niin paljon liikuntaa että se ratkaisisi pelin. Tai ei halua priorisoida elämäänsä sillä lailla että perheelle ei jää mitään aikaan. Sinkuilla on sit taas eri tilanne.
ja yhen koko matkan. Ja vaikka juoksen viikossa 50-70 km, niin paino on aina vakio. Ja en syö kahen eestä. Aivan normaalia kotiruokaa normiannokset. Makean ja rasvan perään en ole.
joten olen tullut siihen tulokseen, että juoksutreenillä voi pitää painon hallinassa, mutta laihtuminen onkin jo tähtitiedettä.
Mun ei kyllä tarvii laihtuakaan. Olen 48 kiloinen, mutta jos liikunta laihduttas, niin olisin jo heikolla hapella.
oppia sitten tajuamaan ettei voi vetää mitään suklaakeksejä treenin jälkeen!!! Mutta mä ajattelen usein niin, että parempi se treeni ja suklaa kuin pelkkä suklaa...
Moni ei varmaan tajuu sitäkään, ettei se suklaa tai keksit kuulu jokaisen päivän ruokavalioon!!!