Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs äiti ei ollut tiennyt, että kaikilla ei ole varaa tallettaa lapsilisiä lasten tilille

Vierailija
03.02.2013 |

vaan niillä ostetaan ruokaa yms. Oli ihan ihmeissään. Valitteli kuitenkin, että hänen on pakko mennä töihin kun lapsi on 1v, koska asuntolaina painaa päälle ja heillä on tosi tiukkaa. Silti pystyvät tallettamaan lapsen tilille joka kuukausi reilusti yli 100e (vaikka äiti oli kotihoidontuella). Kumpikohan on sille lapselle tärkeämpää, aika oman vanhemman kanssa vai raha siellä tilillä!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyykö sen lapsilisän tallettamaan vai ei.

Ehkä hän ihmetteli enemmän sitä, ettei ihmisillä ole halua säästää lapsilleen.

Vierailija
2/18 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on vain valintakysymys, sattuuko sairastumaan, joutumaan työttömäksi tai saako vain pätkätöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se eräänä päivänä lapsessa näkyy että on dumpattu päiväkotiin yksivuotiaana. No voi sitten lohduttautua sillä että onhan sillä lapsella sentään säästöjä... Huoh.

Vierailija
4/18 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyykö sen lapsilisän tallettamaan vai ei.

Ehkä hän ihmetteli enemmän sitä, ettei ihmisillä ole halua säästää lapsilleen.

Mulla ainakaan ei ole halua säästää lapsilleni. Miksi säästäisin? Ehkä ajokorttirahat, mutta miksi muuta?

Sain itse aika ison summan käteeni kun täytin 18, äitini oli säästänyt vuosia puoliorvon eläkkeitäni tililleni. En osannut käyttää tuolloin rahaa, summa oli aivan liian suuri mulle. En nyt suorastaan hassannut sitä rahaa mutta jotenkin se vain katosi.

Mihin te säästäjät uskotte lastenne käyttävän ne rahat?

Vierailija
5/18 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se eräänä päivänä lapsessa näkyy että on dumpattu päiväkotiin yksivuotiaana. No voi sitten lohduttautua sillä että onhan sillä lapsella sentään säästöjä... Huoh.

No voi hyvänen aika! Suomi on ainoita maita missä lapset on pitkään kotona ja ihan täysjärkisiä kasvaa muissakin maissa.

Vierailija
6/18 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ketään muuta ihmetytä, että joku voi luulla että kaikilla on varaa laittaa lapsilisät säästöön! Itsellämme on kyllä nykyään, mutta opiskeluaikoina elimme kädestä suuhun, lapsilisät piti riittää koko perheen ruokaan moneksi päiväksi. Joillekin sama on arkipäivää aina. Kamalaa, että jotkut elävät sellaisessa illuusiossa että eivät ksitä miten köyhiä jotkut ovat.. :(

Vierailija
7/18 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä sijoittaa asuntoon, jossa lapsi voi asua aikuisena, ja muihin miä en nyt mainitse, ei kai kukaan ole niín tyhmä että antaa teiniaivoiselle 18veelle tonneittan rahaa? =))

Vierailija
8/18 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän on menossa taloudellisista syistä takaisin töihin.

Vierailija
9/18 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

..on dumpattu yks vuotiaana päiväkotiin? Voi huokaus tätä tyhmyyttä...

Vierailija
10/18 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitteli kuitenkin, että hänen on pakko mennä töihin kun lapsi on 1v

Eli selviäisköhän tuosta?

Vierailija
11/18 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se varmaan sieltä on aina kotiin haettu. Niin mielläkin tehdään, viedään aamulla hoitoon ja haetaan töiden jälkeen kotiin.

Vierailija
12/18 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän äidin silloin tarvitse käydä töissä kuin pari päivää, jos se on tuolla satasella autettu.

Vierailija
13/18 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli kyse lapsilisien säästämisestä.

Meillä lapsi oli yksityisessä leikkikoulussa 5 vuotta ja lapsilisillä maksettiin se. Nyt lapsi on jo koulussa ja ajattelin säästää sen rahan, koska emme sitä ennenkään tarvinnu mutta en vaan saa säästettyä. Aina se menee.

Tiedän että moni säästää lapsilisät, niin minullekkin tehtiin mutta ne käytettiin sitten ennen kuin täytyin 18. vanhempani osti niillä minulla ajokortin ja auton

Vierailija
14/18 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmilla on elatusvelvollisuus kunnes lapsi täyttää 18. Meillä käytetään ne lapsilisät lasten menoihin - paitsi peruselämiseen, myös harrastuksiin. leireihin ym. Kun lapsi muuttaa kotoa, on jo aikakin oppia itse vastaamaan tuloistaan ja menoistaan. En ole vastuussa aikuisesta ihmisestä vaikkakin esim. opintojen aikana autan. Luulen että rahat käyttää huomattavasti viisaammin jos ne on itse omalla työllään tienannut kuin että saisi ykskaks isohkon summan rahaa ihan tosta vaan.

Vierailija
15/18 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kotona kahden lapsen kanssa, ja samalla laitetaan lasten tileille vähän pesämunaa, molemmille 100e kuussa parin vuoden ajan. Myöhemmin sitten sijoitetaan lasten nimissä ym, hankitaan sijoitusasunto. Pelkän rahan tallentaminen ei ole kannattavaa.

Eli meillä lapset saa molemmat, ajan meidän kanssa ja rahaa.

Vierailija
16/18 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vain niin on, että ne lapsilisät on tarkoitettu lapsen aiheuttamien kulujen peittämiseen. Eli elämiseen.

Ne, joilla on varaa laittaa lapsilisät säästöön, eivät niitä edes tarvitse.

Vierailija
17/18 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kenellä on varaa tallettaa lapsilisät lapsen tileille, eivät tarvitse niitä ollenkaan! Yhteiskunnan tuella lisätään eriarvoisuutta Suomessa. Lapsilisät kuuluisivat ainoastaan köyhille perheille. Niillä tasattaisiin lapsiperheiden tuloeroja ja köyhät perheet voisivat paremmin

Vierailija
18/18 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vain niin on, että ne lapsilisät on tarkoitettu lapsen aiheuttamien kulujen peittämiseen. Eli elämiseen.

Ne, joilla on varaa laittaa lapsilisät säästöön, eivät niitä edes tarvitse.

säästöön lapsilisästä tai omasta palkastaan? Entä jos vanhemmat haluavat asua isossa omakotitalossa ja ottavat ison asuntolainan? Joku toinen perhe ottaa lainaa vähemmän ja ostaa kerrostaloasunnon.

Pienituloiset on asia erikseen, mutta muuten on aika pitkälti oma valinta, miten rahoja käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi