Miehen viikonloppujuomiset- onko tämä mielestänne paljon?
& puolen litran tölkkiä nelosolutta ja 3 litran hanapakkaus punaviiniä.
Kommentit (27)
varmaan näkyy terveydessä ja mielialassa tuo määrä. en usko, että miehesikään enää nauttii tuollaisesta juomisesta. sehän on jo ihan valtava määrä alkoholia, joka täytyy kaataa kurkusta alas, tuskin maistuu hyvälle.
ja seuraava viikko menee toipuessa. suosittelen vähentämistä, mutta jos mies juo arkisinkin jotaoin, on katkaisun paikka, ettei tule viinakramppeja.
tuossa on muuten haimatulehduksen riski koko ajan, ei halua sitä kokea varmastikaan.
mutta minua ihmetyttää se, kun useampikin kommentoi, että on jotenkin kamalaa, jos lapset näkevät moista tissuttelua. Minusta taas lasi viiniä silloin tällöin viikonlopun aikana on lasten kannalta ihan ok, en tajua, mitä haittaa siitä voisi olla.
mutta minua ihmetyttää se, kun useampikin kommentoi, että on jotenkin kamalaa, jos lapset näkevät moista tissuttelua. Minusta taas lasi viiniä silloin tällöin viikonlopun aikana on lasten kannalta ihan ok, en tajua, mitä haittaa siitä voisi olla.
Muutama lasi viiniä. Ei on esim. 3 lasillista /päivä. Ei 13 lasillista. Jos käyttää viikossa enemmän kuin tuon 24 annosta, niin on alkoholisti, eli ei voi olla juomatta. Ja määrät tuppaa kokoajan nousemaan, kuten pari naista täällä on nyt kertonut. Eli alkoholistilla on niin kova viinankestokyky, ettei pari lasillista tunnu missään...
ei kai se nyt niin hirveästi ole, eihän siitä tule välttämättä edes humalaan, jos juo lasillisen ja pitää sen jälkeen parin tunnin tauon.
ei kai se nyt niin hirveästi ole, eihän siitä tule välttämättä edes humalaan, jos juo lasillisen ja pitää sen jälkeen parin tunnin tauon.
Siitä tulee 33 alkoholiannosta. Eli 11 joka päivälle, jos vetää pe. la ja su. Se on hirveä määrä. Voithan tietysti hämätä itseäsi ja käyttää viinilasia, joka vetää puoli litraa viiniä kerrallaan...
Tuosta taitaa tulla 30 annosta. Mutta jos mies on "tottunut" juomaan, ja tissuttelee pitkin viikonloppua eikö ole aggressiivinen, niin en nyt kyllä kauheasti jaksaisi huolestua.
Ei viikkoannosta saa vetää yhdessä päivässä... Mikä suositeltu vuorokausimäärä?Mä luulen, että ap:n mies on juonut heti pe-illasta alkaen, ja lopetellut ehkä sunnuntaina puoliin päiviin. Tottakai tuollainen määrä vaikuttaa terveyteen, mutta ei vielä tapa ketään. Ihan samalla tavalla sanotaan, että lapset saisi syödä (nitriitin takia) nakkeja vain 2 kpl kerrallaan - kuka sitäkin valvoo?
Mun mies saattaa vetää 24 tölkkiä kaljaa, puoli litraa väkeviä + tuon 3 litran viinipänikän yhdessä viikonlopussa. Eihän se hyvä juttu ole, mutta en minä siitä nalkuta, koska se ei ole aggressiivinen, maksaa viinat omalla rahallaan ja on koko ajan kuitenkin mukana perheen touhuissa.
Se on juonut koko aikuisikänsä - miksi se nyt siitä muuttuisi?
Sun miehellä pamahtaa kohta maksa. Hanki sille äkkiä henkivakuutus.
Ja maksa-arvot on mitattu viimeksi viime elokuulla. Arvot ihan viitearvoissa. kyllä mä joskus itsekin ihmettelen tuota juotavaa määrää, mutta ilmeisesti usean vuoden juominen on tuonut mukanaan melkoisen sietokyvyn. Jotenkin vaan itse ajattelen, että jos mies on jaksava, mukava, rehellinen, ahkera, perheen huomioiva, huumorintajuinen, luotettava ja ainoa "vika" on se, että joskus viina maistuu, niin en kyllä lähde asiasta närpättämään. Jos minusta tulee leski ennen aikojani, niin sitten vain niin käy. Ei elämästä koskaan tiedä.
Sun miehellä pamahtaa kohta maksa. Hanki sille äkkiä henkivakuutus.