Oviskivut kovat, missä vika? Kohtalotovereita?
Parasta aikaa sattuu vasemmalle puolelle melko paljon. Eikä oikeakaan puoli ole täysin kivuton. Ilman särkylääkettä on ihan turha yrittää nukkua. Onneksi ei ihan joka kuukausi ole näitä kovia kipuja! Mutta kyllähän tämä on ärsyttävää kun kipua on kuitenkin kaikkinensa viikon verran yhden kierron aikana. Ja sitten loppukierrosta alkaakin menkkakivut. Että joo, ihanaa olla nainen! Missäköhän vaiheessa nää loppuu, mullakin ikää jo kohta 38 vuotta ja vuosi vuodelta vaan kipeämmäksi tulen.
Kommentit (6)
samaa, kun alamaha tosi kipeä niin, että yskiminenkin sattuu:(
Että onko edes normaalia....
Joudun jännittämään vatsalihaksia yskiessäni, että ei sattuisi niin paljon. Tunne on vähän sama kuin kohtutulehduksessa. (kerran ollut)
Mulla on ovulaation aikoihin noin 20 minuuttia kestävä kova kipu. Makaan kippurassa lattialla. Olen ajatellut, että se johtuu siitä, että munarakkula puhkeaa ja vuotaa vatsaonteloon.
Raskaaksituloa se ei ole auttanut, ei ole tärpännyt niinä kertoina, kun olen ollut tosi kipeä ovulaation aikaan. Tosin maha on niin kipeä, etten voi rakastella muutamaan tuntiin ovulaatiosta. Mut saman vuorokauden sisällä kuitenkin, eli sen pitäisi riittää. Ja lääkärillä olen kyllä käynyt, eli kohtu/munasarja-akselilla pitäis kaiken olla kunnossa.
Tsemppiä niille, joilla kovat ovulaatiokivut!
Minulla ovulaatiokivut ovat viime aikoina olleet lähes kuukausitaisia. Kipu on sellaista, että jommalle kummalle puolelle sattuu niin, että kävellä täytyy hitaasti ja hieman kumarassa, ja kaikki tärinä tuntuu tosi pahalta. Joskus kipu on ohi muutamassa tunnissa, joskus saattaa kestää vuorokaudenkin. Olen huomannut, että kun joka toinen kk ovulaatio tapahtuu vasemmalta puolelta, niin kipu on paljon kovempi.
En osaa sanoa mistä kipu johtuu. Asiaa ei ole tutkittu. Vanhemmiten kipu on pahentunut. Olen nyt 36 v.
Minulla kivut alkoivat vasta muutama vuosi sitten. Ikää nyt 37 v.
Mutta ompa helppo tulla raskaaksi kun tietää koska on ovis. T: kaksosten äiti