Tyttäreni nimeksi tulee...
Mitä olen huomannut niin monista nimikeskusteluista syntyy paikoitellen varsinainen myrsky, varsinkin jos nimivaihtoehdot ovat yhtään "tavallisesta" poikkeavia, mutta kaiken uhallakin julkistan asian nyt täällä. :D Tosin eivätpä nämä nimet nyt niin hirveän erikoisia ole, ainakaan minun makuuni, mutta kuinka vaan....
Kuitenkin: Toinen lapseni syntyy tulevana kesänä ja saimme kuulla vauvan olevan tyttö. Nimen valintaan on vielä onneksi runsaasti aikaa, mutta olemme asiaa kuitenkin mieheni kanssa jo pohtineet ja tällä hetkellä suosikki nimiyhdistelmämme lapselle olisivat:
Jasmin Vera Elena
tai
Veera Siri Julia
tai
Eevi Rosa Mariella
Etunimen haluamme olevan suht koht suomalainen ja sellainen, että se olisi helppo muistaa eikä lausumisesta tai muusta tulisi ongelmaa. Toiseksi ja/tai kolmanneksi nimeksi sen sijaan haluamme ei-niin-perisuomalaista nimen, koska itse olen ulkomaalaistaustainen ja haluan ainakin yhden lapseni nimistä olevan peräisin näistä sukujuurista. Niinpä nimivaihtoehdoista Julia, Elena ja Mariella ovat nimiä, jotka ovat kulkeneet suvussani jo aiemmin.
Vertailun vuoksi mainittakoon vielä, että esikoisemme on nimeltään Verneri René Elian.
Niin juu ja lapsen sukunimi tulee tosiaankin olemaan ihan suomalainen, eli siksikin olemme yrittäneet miettiä lapselle sitä suomalaista etunimeä, jottei yhdistelmä kuulostaisi aivan kammottavalta :D
Noniin, sana on vapaa! Miltä vaihtoehdot mielestänne kuulostavat? :)
Kommentit (10)
Kivoin noista on Veera Siri Julia. Itse laittaisin ehkä Veera Siri Juulia.
Joka sopii hienosti Vernerin kanssa yhteen.
Hyvät nimet olet miettinyt. Onnellista odotusta!
Jasmin on mielestäni manne/mamu-nimi ja Elene ryssä-nimi. Mariellasta tulee mieleen Viking Line.
Jasmin on mielestäni manne/mamu-nimi ja Elene ryssä-nimi. Mariellasta tulee mieleen Viking Line.
pojan nimi on hieno! :)
Kiitän mielipiteistä tähän asti ja uppailen siinä toivossa, että joku vielä haluaisi mielipiteensä jakaa! :) Utelias kun olen :D
Veera Siri Elena? Elena on ihana nimi!
Tänään kävin ultrassa ja tyttötuntemukseni oli mennyt pieleen ja poika sieltä tuleekin :) Etunimi meillä oli jo valmiina, käy kummallekin sukupuolelle mutta nyt täytyy vielä keksiä toinen nimi. Niin ja sopia sukunimestä.
toi Jasmin on revitty? Ihan järkyttävä nimi, ja täysin eri maailmasta, kuin veljen nimi Verneri.
Vähän niin kuin Jorma ja Isabella.
(Ja Mariella on se botski, nuhjuinen ja natiseva, hieman haiseva)
Hyviä nimiä noista ovat Julia, Elena, Veera, Eevi ja Siri.
Et sitten yhtään rasistisemman kuuloista viestiä saanut aikaan? :) Pari hyvää haukkumasanaa jäi vielä käyttämättä ;D
Veera ja Verneri sopivat hyvin yhteen. Mariellaa en laittaisi :). Sen sijaan tykkään Juliasta ja Elenasta.
Ja ehdotan Julia Veera Elena.