Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eipä ihme että suomessa vaikea saada hyvää asiakaspalvelua

Vierailija
03.02.2013 |

[quote]

PAMin toimitsija muistuttaa, että ihmisen pitää saada säilyttää oma persoonallisuutensa.

- Kaikki eivät hymyile luonnostaan niin herkästi tai ole luontaisesti ystävällisiä. Työntekijälle hirveän raskasta, jos esimiehen arvostelu kohdistuu työntekijän persoonaan, Puirava kertoo.

[/quote]

http://www.iltalehti.fi/tyoelama/2013020216628017_tb.shtml

Kuka ihme hakeutuu asiakaspalvelu alella jos on vaikeuksia tulla toimeen muitten ihmisten kanssa?!? Näitä ihmisiä joilla on vaikeuksia olla "luontaisesti ystävällisiä" näkee kyllä liikaakin näissä palveluammateissa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuremman osan palkasta pitää tulla juomarahojen tms muodossa! Kyllä silloin alkaa asenne korjautumaan kun se näkyy välittömästi omassa lompakossa.

Vierailija
2/19 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

halutaan palkata reipas, iloinen ja ahkera, mutta annas olla, jos sitten aletaan huomautella työssä ollessa jos ei olekkaan, sitten menee naama norsunvitulle ja mieli niin pahoittuu, kun se tulee niin yllärinä, että ihan sellaista vaaditaan asiakaspalvelussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen, miten vaikeaa monelle muulle on erottaa yksityisminä työpaikkaminästä: kun olen töissä, olen edustamani firman kasvot ja ensisijainen kontakti siihen. Jos minua loukataan (harvoinpa sitä tapahtuu, mutta näihinkin törmää), en edes osaa ottaa sitä henkilökohtaisesti. Sen sijaan moni työkaverini vuosien varrella on saanut jopa huomautuksen siitä, kun eivät ole pystyneet pysymään rauhallisena (+ jälkikäteen märisseet tapahtunutta jokaisen halukkaan kuuntelijan kanssa).

Hymy ei maksa mitään, arvon aspat!

Vierailija
4/19 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen, miten vaikeaa monelle muulle on erottaa yksityisminä työpaikkaminästä: kun olen töissä, olen edustamani firman kasvot ja ensisijainen kontakti siihen. Jos minua loukataan (harvoinpa sitä tapahtuu, mutta näihinkin törmää), en edes osaa ottaa sitä henkilökohtaisesti. Sen sijaan moni työkaverini vuosien varrella on saanut jopa huomautuksen siitä, kun eivät ole pystyneet pysymään rauhallisena (+ jälkikäteen märisseet tapahtunutta jokaisen halukkaan kuuntelijan kanssa).

Olin itse aikoinaan puhelinvaihteessa ja olin omasta mielestäni - ja myös pomon mielestä - tosi hyvä asiakaspalvelija. Puhelinvaihteen pahin norsunvittu oli kyllä sellainen, joka selvästi etsi konfliktia asiakkaiden kanssa, hänelle tuotti selvästi vaikeuksia vastata ns. tyhmiin kysymyksiin ystävällisesti.

Kyllä mulle sattui jokusen kerran todella hankaliakin asiakkaita, mutta harvemmin kuitenkaan. Kyllä se oma asenne vaan aika paljon vaikuttaa.

Vierailija
5/19 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin nätisti, mutta itku teille tulisi jos tietäisitte, mitä sen hymyn ja auliin palvelun takana teistä ajattelevat.

Suomalainen yrmeys on sentään rehellistä.

Vierailija
6/19 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se saattaa maksaa poljetun, syljetyn ja loukatun ihmisen mielenterveyden.

Onneksi olkoon sinulle, ilmeisesti sovellut alalle hyvin. Ap kysyi, miksi alalle soveltumattomatkin hakeutuvat asiakaspalvelutöihin. No minäpä kerron. Koska mitään muuta työtä on nykyään lähes mahdotonta saada, ellei ole vähintään maisteri tai merkonomi. Olisiko parempi, että kaikki nämä nyrpeät asiakaspalvelijat olisivat työttöminä ja eläisivät veronmaksajien rahoilla?

Vierailija
7/19 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän thaikut hymyilevät niin nätisti, mutta itku teille tulisi jos tietäisitte, mitä sen hymyn ja auliin palvelun takana teistä ajattelevat.

Suomalainen yrmeys on sentään rehellistä.

mitä kukin tykönään ajattelee? Ei kuitenkaan siirrä sitä omaa känkkäränkkää eteenpäin, jos käyttäytyy toisia ihmisiä kohtaan kohteliaasti. Hulluksihan sitä tulisi, jos pitäisi vielä miettiä, että MITÄHÄN tuo ihan ystävällisesti ja kohteliaasti käyttäytyvä asiakaspalvelija mahtoi nyt musta ajatella...

Vierailija
8/19 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä tehdä töitä, joihin ei sovellu? Kouluttautuu sitten johonkin muuhun ammattiin.

Vierailija
9/19 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka jossakin kalliissa tuotteessa pieleen, olen ollut lievästi sanottuna tuohtunut puhelimessa, olen kyllä ihan reilusti sanonut sille puhelimen toisessa päässä olevalle henkilölle, että en nyt ole vihainen sinulle, vaan mua harmittaa tämä asia, että elä ota ittees ja koetetaan selvittää tää asia. Jos se tyyppi ei osaa ollenkaan asiaa hoitaa, sitten pyydän yhdistään toiselle, en ala kauaa jankkaa sellasen kanssa, josta huomaa, ettei osaa hommaansa, tai ole valtuuksia muuhun kuin ottaa puheluita vastaan.

Vierailija
10/19 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä tehdä töitä, joihin ei sovellu? Kouluttautuu sitten johonkin muuhun ammattiin.

Oletko kuullut taantumasta, rakennemuutoksesta, joukkoirtisanomisista, työttömyydestä, opintotuen riittämättömyydestä?

Vierailija
11/19 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se asiakaspalvelutyö on yhtään helpompaa, jos sitä tekee happamalla asenteella.

Vierailija
12/19 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää saada leipää pöytään ja sen eteen on tehtävä jotain.

t. ex-kaupan kassa, pakon edessä 2½v

Vierailija
13/19 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikeasti ymmärrä miksi aina jauhetaan huonosta asiakaspalvelusta. Mun on todella vaikea keksiä koska olisi saanut huonoa palvelua, jos paria autokauppaa ei oteta huomioon! Ja aika paljon mielestäni olen vuosien varrella ollut "palveltavana" ties missä paikoissa!

Vierailija
14/19 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoret, yleensä hyvin laitetut, naiset kassoilla. Heistä haistaa ei vois vähempää kiinnostaa asenteen jo kilometrin päähän. Tuijotetaan naama irvistyksessä hyvin arvostelevaan ja vähättelevään sävyyn mutta mitään ei kyllä uskalleta sanoa kun asiakas sanoo vaikka hei ja heippa.

Vierailija
15/19 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama hymyilevätkö tai tervehtivätkö, ei mulla ole asiakkaana aikaa tai kiinnostusta kiinnittää asiaan huomiota. Tärkeintä on että osaa työnsä.

Meilläkin on nykyään lähikaupassa automaattikassat, jotka on tosi käteviä.

Vierailija
16/19 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja takseissa ja ravintoloissa...ja puhelinmyyntifirmoissa jne

Vierailija
17/19 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

halutaan palkata reipas, iloinen ja ahkera, mutta annas olla, jos sitten aletaan huomautella työssä ollessa jos ei olekkaan, sitten menee naama norsunvitulle ja mieli niin pahoittuu, kun se tulee niin yllärinä, että ihan sellaista vaaditaan asiakaspalvelussa.

Rekrytoijalla pitäämolla tarpeeksi ammattitaitoa, että osaa valita hakuehtojen mukaisesn henkilön. Jos,ei osaa, niin voi voi.

Vierailija
18/19 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jokaisen pitää olla ystävällinen omalla persoonallaan.

Ihmiset pitävät ystävällisyytenä myös sellaista maireutta, joka on ainakin osin vain työnantajan vaatimaa. Itse en pidä asiakkaana siitä, kun huomaan, että työntekijä on teennäinen eikä hän edes oikeasti halua olla ystävällinen vaan kaikki sanottu on vain päälleliimattua.

Minusta siis aspan ei tarvitse lässyttää mutta hän voi olla ystävällinen hänen persoonaansa sopivalla tavalla. Ei introverttia voi vaatia muuttumaan supliikkityypiksi. Mutta jos aspa vähääkään jaksaa yrittää olla kohtelias ja mukava asiakkaille niin varmasti löytää tavan työskennellä aspana.

Huomautus vielä tuohon alkuperäiseen lainaukseen. Olen lukenut sen jutun Pam-lehdestä, josta tuo lause on irroitettu asiayhteydestä. Siinä kyse oli siitä, että tarjoilija sai potkut, koska hän ei palvelutilanteessa jossain kohdassa hymyillyt. Tämän kertoi mystery shopper, joka täytti saamastaan palvelusta kaavakkeen. Omasta mielestäni voi myös olla hyvä aspa ilman että hymyilee koko aikaa, joten on kohtuutonta, että tarjoilija irtisanottiin tuon vuoksi.

Vierailija
19/19 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hänelle ei siitä saa huomauttaa, kun se kohdistuu hänen persoonaan. lässylässyn ja pään silitykset pikkusille epäkohteliaille mussukoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi