Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En usko että lapsellani olisi ADHD

Vierailija
03.02.2013 |

Mua on alkanut ärsyttää tarhasta tulevat vihjailut, että lapsellamme olisi ADHD. Poika on vilkas ja puhelias (puhuu päälle). Lisäksi on vielä epävarma itsestään, mikä purkautuu sellaisena "luokan pelle" -käytöksenä eli pyrkii miellyttämään tai naurattamaan muita saadakseen paikkansa.

Toisaalta sitten pärjää akateemisesti hyvin (osasi lukea ja kirjoittaa yksinkertaisia sanoja 5-vuotiaana, osaa eskarissa jo laskea ja lukea lauseita).

Eskariryhmän opet on sellaisia ihme kukkahattutätejä, joiden kanssa me ei tulla yhtään toimeen. Rehellisesti sanottuna musta tuntuu, että heillä on raskasta isossa ryhmässä ja olisi helpompaa kun kaikki lapset istuisivat hiljaa. Ja nyt kun yksi on sitten vilkas ja touhua ja toimintaa täynnä niin hänelle on pakko yrittää keksiä joku diagnoosi.

Mä olen lukenut noita diagnooseja netistä ja niissä koko ajan toistuu, että arki ADHD;n kanssa on raskasta ja levottomuus/impulssiivisuus esiintyvät useassa paikassa. Meillä siis ei mun silmään ole mitään normaalista poikkeavaa muuten kuin kuulemma siellä päiväkodissa.

Onhan se vilkas. Sitä en kiellä.

Ja puhelias, puhuu päälle. Ja saattaa mennä bussipysäkillä juttelemaan tuntemattomille ja kertomaan, kuinka saivat mökille hienon kalan -ymmärrän, että se on vähän epäsuomalaista.

Mutta mistä kumpuaa tää lasten tunkeminen samaan muottiin? Että heti kun on vilkas ja luokassa häiriötä aiheuttava (toisinaan) lapsi niin se on ADHD?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä viette lapsen neurologille vain siitä syystä, että haluatte nokittaa tarhan tätejä???

Voi luoja mitä idiotismia, ei muuta.

Vierailija
22/25 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittehan sinne neurologille mennä, mutta anna pojan kasvaa rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sain adhd lausunnon mutta alanikkeellä add.Olisin ollut iloinen jos tämä olisi huomattu jo esikoulussa.olen itse 30v ja kärsinyt elämässä tämän asian takia tietämättä mikä on vialla.se diagnoosi auttaa lastasi ja teitä vanhempia ymmärtämään häntä parempi.ja jos hän ei saa sitä voitte olla että olimme oikeassa.nämä kutsumasi kukkahattu tätit haluavat vain lasten  ja teidän parasta.kun asiat huomaa ajoissa voi niihin puuttua ettei ne eskaloidu vanhempana. Eikä adhd mitään sulje pois.tiedän fiksuja ,tärkeissä töissä olevia ihmisiä joilla on adhd. 

Vierailija
24/25 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotta vanha ketju.

Vierailija
25/25 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä tämä näin vanha ketju on noussut esiin? Olisi todella mielenkiintoista jos ap olisi vielä kuulolla ja kertoisi mitä lapselle nyt kuuluu.