Miten näitä vahinkoraskauksia jatkuvasti tulee?
Täällä ja/tai plussalla joka viikko joku kirjoittaa olevansa raskaana huolimatta kierukasta, pillereistä tai jopa sterilisaatiosta??
Kommentit (35)
Outoa on, mä sain ensin 2 lasta pitkän yrittämisen jälkeen. Sitten olinkin raskaana vaikka söin minipillereitä enkä yhtään ollut unohtanut.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 21:59"]
MIkä ihmeen neuvo on älä harrasta seksiä jos et halua lasta!!
Normaaliin parisuhteeseen kuuluu seksi, meillä lapsiluku täynnä kun olin 22.v ja loppuelämäkö olis pitänyt olla ilman kun enempää lapsia en halua?
Sitä varten on jälkiehkäisy ja abortti jos lapsi tulee huolellisesta ehkäisystä huolimatta.
[/quote]
näimpä!
[quote author="Vierailija" time="02.02.2013 klo 21:52"]
Täällä ja/tai plussalla joka viikko joku kirjoittaa olevansa raskaana huolimatta kierukasta, pillereistä tai jopa sterilisaatiosta??
[/quote]
Vahinkoraskauksia on kyllä oudon paljon. Omasta tuttavapiiristänikin löytyy kolme, jotka ovat tulleet vahingossa raskaaksi.
Ehkäisytapaa en tiedä kuin yhdeltä (pillerit, unohdellut ottaa + kärsi krapuloista joissa oksensi), mutta kaksi muuta ovat ihan suoraan sanoneet, että tuli väärään aikaan, ei ollut suunniteltu. Kyseessä yli 30-v normaalit, työssäkäyvät koulutetut naiset.
Mä oon miettinyt tuota pillerin unohtamista. Olen syönyt pillereitä vuosia ja vuosia, välillä ottanut miten sattuu, unohtanut tai ottanut tuplat. Kun lopetin, tulin molemmilla kerroilla toisella kierrolla raskaaksi. Kai ne hyvin näköjään ehkäsee, vaikka niitä unohtelee ottaa. Ainakin mulla.
Hymyilyttää, kun löysin tämän vanhan aloitukseni täältä tänään. Näyttää edelleen ihan paikkaansapitävältä ;)
Ap
Mulle naurettiin täällä kun kerroin että mies otti kondomin pois kesken yhdynnän.Minun olisi pitänyt tuntea että vetelee paljaalla, mutta kuka oikeasti kesken aktin alkaa edes tunnustelemaan moista?Ja minun vikanihan sekin oli sitten.
Itse oon ollut 4 kertaa raskaana, 2 aborttia, yks lapsi ja toinen tulossa. Ja kaikki vahinkoraskaudet ja on ehkäisy ollut käytössä.
Mutta kun otin vuodeksi taon ehkäisystä nii en kertaakaan tullu raskaaksi vaikka minkälaista seksiä harrasteltiin mieheni kanssa. Sitten otin taas ehkäisyn takas ja nyt taas paksuna -.-
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 22:57"]
Itse oon ollut 4 kertaa raskaana, 2 aborttia, yks lapsi ja toinen tulossa. Ja kaikki vahinkoraskaudet ja on ehkäisy ollut käytössä.
Mutta kun otin vuodeksi taon ehkäisystä nii en kertaakaan tullu raskaaksi vaikka minkälaista seksiä harrasteltiin mieheni kanssa. Sitten otin taas ehkäisyn takas ja nyt taas paksuna -.-
[/quote]
Outoa.
Kaverini tuli raskaaksi vaikka oli pillereilla! Tai no, hanen kasityksensa pillereilla olosta oli suunnitella laakarille menoa ('nyt sitten loman jalkeen jos ehtis') ja samalla vedella paljaalla ;) Kastekahvit paastiin juomaan tuossa kesan korvilla.
Itsellani on ehkaisykapseli, ja todennakoisyyksista valittamatta huolettaa tuon pienen tikun teho. Elamassa ei ole oikein vauvan mentavaa rakoa nyt, onko kenenkaan kohdalla kapseli pettanyt? Liittyiko se muihin vaikeuksiin tikun kanssa vai oliko raskaus se pikkuprantin 0,2% todennakoisyys?
Lukematta muita vastauksia, vastaan : en mä ainakaan joka kuukausi tulis tänne ilmottamaan että, hei! Mullon mirena, en tullut tässäkään kuussa raskaaksi! mutta jos yllättäen olisinkin paksuna, niin tulisin välittömästi tänne itkeen, kun ei taaskaan pelannu toi ehkäsy. Aukesko? Jos ei auennu, niin en todellakaan ala kellekkään vajaaälyselle rautalangasta vääntään. Terv. Kahden suunnitellun lapsen äiti, ainakin tähän asti toimivan kierukan kanssa elävä.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2013 klo 21:58"]
Jos varmuus on luokkaa 99,9%, niin eikö sitten pettää yhdellä tuhennesta?
Ja naisia nyt Suomesta löytyy aika paljon... Joten ei ne vahinkoraskaudetkaan niin harvinaisia sitten ole.
[/quote]
Joten jos raskauden todennäköisyys on tuota luokkaa, niin....hekö ovat useimmat sitten AV-mammoja, ja usean kirjoittajan mies jätti ja löysi uuden naisen? Tai mies vaatii keskeytystä? Kysymys perustuu vain näihin kaikkiin ketjuihin joita olen täällä lukenut. Kun niitä on viikottain.
Mulla ei ollut ehkäisyä koska halusin lapsen mutta koska oli ikää jo aika paljon niin ajattelin että en saakaan. Kiva yllätys oli MULLE kun sain tietää että oon raskaana ja miehelle shokki koska LUULI etten tule enää raskaaksi. Yrittihän puhuä ympäri mua mutta minäkö nyt miestä kuuntelen noin tärkeässä asiassa. Sanoin että tämä on mun viimeinen mahdollisuus. Ei auttanut miehen kun taipua ja mököttihän tuo muutamia viikkoja mutta tämä tyttö ei antanut periksi. Ajattelin että nyt tai ei koskaan. Hyvin meni ja terve lapsi tuli ja mieskin alkoi hyväksymään pikkuhiljaa.
Selittäkääs nyt tyhmälle.
Oletetaan, että e-pillereiden ehkäisyteho on nyt vaikka 99% (en muista oikeaa lukua). Eli tuolla perusteella pillereistä huolimatta yksi nainen sadasta tulee raskaaksi. Vai yhdellä naisella sadasta pilleri pettää? Tämähän on eri asia. Voihan pillerit pettää niin, että et tule edes raskaaksi. Eli ovulaatio tapahtuu, ehkä jopa tulee hedelmöittyminen mutta menee nopeasti kesken eikä nainen huomaa välttämättä (esim.keskenmenovuoto just taukoviikolla). Eli periaatteessa pettääkö pillerit siis useammalla kuin yhdellä sadasta??
Tämähän on siinä mielessä merkityksellistä, että jos tietää olevansa tosi hedelmällinen. On esimerkiksi saanut jo useamman lapsen kertalaakista niin todennäköisyys raskaudelle olisikin siis isompi kuin tuo yksi prosentti?
Ihmiset valehtelevat, on kivempi sanoa että kortsu petti kuin että olen niin tyhmä etten osaa käyttää ehkäisyä.
Ja ihmiset ovat niin tyhmiä etteivät perehdy siihen miten käyttämänsä ehkäisyvalmiste toimii. Esimerkiksi ei lueta pillereiden käyttöohjetta joten syödään niitä miten sattuu ja kuvitellaan sen toimivan siitä huolimatta.
MIkä ihmeen neuvo on älä harrasta seksiä jos et halua lasta!!
Normaaliin parisuhteeseen kuuluu seksi, meillä lapsiluku täynnä kun olin 22.v ja loppuelämäkö olis pitänyt olla ilman kun enempää lapsia en halua?
Sitä varten on jälkiehkäisy ja abortti jos lapsi tulee huolellisesta ehkäisystä huolimatta.