Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olin influenssasa ja vein lapsen hoitoon. naapuri ihmetteli miksi!

Vierailija
02.02.2013 |

Ärsyttää koska sairaslomani ei hänelle kuulu!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jaksoit lähteä viemään ja eikö sun mies voinut viedä?

Pk on ihan naapurissa. Mieluummin ylhäälllä 10 min kuin koko päivä lapsen kanssa. Olisi ollut edesvastuonta pitää lasta mun hoidossa, kuten olette sanoneet, influkenssa on kamala tauti

Vierailija
2/33 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla on ap oikeus sairastaa- anna naapurin ihmetellä rauhassa- huoli on hänen- ei sinun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noi taudit kaikkiin tartu.

Jos on osannut syödä oikein ja pitää huolta elimistöstä, on vastustuskykyinen tollasille.

Meidän perhe ei ole sairastunut kuin kerran 7v sitten mahataudin ja muuten flunssat on olleet max 2pv kurkkukipua.

Influenssaan ei poppakonstit auta. Tulee jos tulee.

Vierailija
4/33 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku pärskäisee naamallesi, niin sitten voi saada tarunnan. Mutta jos et paria metriä lähemmäs mene, niin et saa ilmasta tartuntaa, ellet ole ehkä sytostaattipotilas - joka tuskin influenssataloon menee.

Jos olet varma, ettet hipaissut missään vaiheessa limakalvojasi/syönyt keksiä taikka saanut aivastusta suoraan naamallesi, olet todennäköisesti saanut tartunnan matkalla jostain muualta.

Sh

http://whyfiles.org/2011/flying-virus/

Vierailija
5/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyysin naapuria toissapäivänä lainaamaan vessapaperia kun norovirus iski kahteen vanhempaan, enkä päässyt lähteen kauppaan. Eilen aamulla sitten lähdin viemään pienempiä päiväkotiin ja mitä tekee naapuri? Tulee ovelle huutaan että "et kai sä niitä päiväkotiin vie?!"

Totta hemmetissä vein. Miksi en olisi, siellähän ne normaalistikin maanantaista perjantaihin ovat. Mikä ihmisiä vaivaa?

Vierailija
6/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tartuttamaan muut. Enkä muuten yhtään ihmettele.

Vierailija
7/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne ollu edes kipeitä?

Vierailija
8/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä idiootti. No, pienemmät ovat kivasti saaneet ryhmänsä tartutettua.

Vierailija
9/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheessä on 1 kipeä, kaikki pysyy kotona... arvaa meneekö pomolle läpi?? Tai koululaisten opelle...joo teillä on se koe tänään, mutta nicopetteri tekee sen sitten ens viikolla kun iskällä oli eilen illalla vähän nuhaa :D

Yhdellä jos on tauti, niin suljetaan koko saatanan suomi.

Vierailija
10/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on influenssa, et todellakaan liiku missään ihmisten ilmoilla pärskimässä ja levittämässä virusta räkäisistä käsistäsi. Tekee mieli repiä hiukset päästäni ja huutaa!

Tajuatteko pahvit, että moni kuolee joka talvi influenssaan, moni joutuu (perustervekin) sairaalahoitoon ja kärsii, saatikka ne pienet astmalapset ym., kun te ette viitsi pysyä kotona, vaan hillutte tuolla tartuttamassa. Ja se tarttuu todella helposti, tiedän kokemuksesta.

Influenssa on aivan eri tauti kuin flunssa, todella kurja tauti, joka nostaa kuumeen korkealle 39-40 asteeseen, eikä silloin kyllä jaksa muuta kuin levätä!! Ap.n on täytynyt olla flunssassa.

Vierailija
11/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jaksoit lähteä viemään ja eikö sun mies voinut viedä?

Vierailija
12/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla oli influenssa niin olin todellakin puolikuollut ja makasin 40 asteen kuumeessa vessanlattialla ja väänsin välillä yrjöä pönttöön ja joka ikistä luuta ja niveltä särki.

Hengittäminenkin oli vaikeaa eli en olisi pystynyt viemään ketään yhtään mihinkään!

Vierailija
13/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te influenssa-sairastelijat ajatelleet, kun tilaatte taksin, tartutatte tautinne taksikuskiin, jolla voi olla perhe, vaimo ja pieniä lapsia ja kas niin ollaan kaikki kipeenä.

2009 riehui sikainflunessa. Tuli määräys, että taksikuskien on otettava sikainfluenssaa sairastavat kyytiinsä. Ja niin sitten otti minunkin mieheni, sillä seurauksella että sairastui itse, makasi useamman päivän korkeassa kuumeessa "sekoboltsina". Taksikuskit ovat provisiopalkalla, eli rahaa tulee kun on töissä ja on kyytejä, sairasloma-ajalta ei maksa edes kela mitään. Eli rahaa ei tullut mistään.

Ja samaan syssyyn sairastutti lapsetkin, 2 v oli nuorin. Lapset olivat todella kipeitä. Mies joutui menemään yksityiselle iltasella, lapset sain kuntapuolelle, ja lääkkeet kaikille. Kallis kyyti se oli.

Tilatkaa kaverit ajeluttamaan teitä jotka heilutte tarttuvissa taudeissa. Ihan sama, vaikka tulisitte sairaalasta tai terkka-asemalta. Tai suojatkaa edes itseänne kun siihen taksiin menette. Menkää takapenkille, apparin taakse, eikä eteen viereen tai kuskin niskan taakse. Koettakaa edes yskiä niin, että yskitte vaikka kyynärtaipeeseen tai nenäliinaan..

Joo, taksikuskit on tyhmiä, eikä edes ihmisiä, mutta se taksikuski sairastuu, on töissä ja tarttuttaa sinutkin, tuttavaperheesi, lapsesi koulu- tai päiväkotikaverin perheenjäsenen ... jne.

Jos sulla on influenssa, et todellakaan liiku missään ihmisten ilmoilla pärskimässä ja levittämässä virusta räkäisistä käsistäsi. Tekee mieli repiä hiukset päästäni ja huutaa!

Tajuatteko pahvit, että moni kuolee joka talvi influenssaan, moni joutuu (perustervekin) sairaalahoitoon ja kärsii, saatikka ne pienet astmalapset ym., kun te ette viitsi pysyä kotona, vaan hillutte tuolla tartuttamassa. Ja se tarttuu todella helposti, tiedän kokemuksesta.

Influenssa on aivan eri tauti kuin flunssa, todella kurja tauti, joka nostaa kuumeen korkealle 39-40 asteeseen, eikä silloin kyllä jaksa muuta kuin levätä!! Ap.n on täytynyt olla flunssassa.

Vierailija
14/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mulla oli influenssa, eikä ollut edes sika vaan ihan tavallinen, koitin vaan pysyä hengissä ja olla tukehtumatta. Käveleminen onnistui seinistä kiinni pitämällä kun silmissä musteni.. Ap se vaan kiikuttaa lapsia päiväkotiin.

Vierailija
15/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vältytte taksikuskit ja muut satunnaiset kauungilla liikkujat influenssalta.

T: sairaanhoitaja ensiavusta

Vierailija
16/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vältytte taksikuskit ja muut satunnaiset kauungilla liikkujat influenssalta.

Pelkkä oleskelu samassa tilassa riittää tartuttamaan. Se on niin veemäinen että leviää kun hengittää samaa ilmaa näiden potilaiden kanssa jos ei ole tuuletettu huonetta ja siellä pärskitty menemään, ei tarvi naamalle edes pärskiä. Uskokoon ken tahtoo, näin mulle kävi.

Vierailija
17/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vain tietäisitte kuinka monta tubia kantavaa ihmistä keskuudessanne liikkukaan päivittäin yms.

Ja kyllä minäkin pyysin miestä viemään aamulla lapsen hoitoon, kun aloin ripuloimaan ja olin heikossa kunnossa. Ei meillä ole täällä ketään jonka olisi edes voinut pyytää kotiin hoitamaan. Ja minusta ei vain ollut, kun en pystössä jaksanut olla viittä minuuttia pidempään. Tästä jo lähes viikko ja ei ole lapsi sairastanut ainakaan vielä samaa tautia. Aika varmasti minäkin olen kyseistä vatsatautia kylvänyt kylillä kun se ihan puskista tuli täysin varoittamatta.

Vierailija
18/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä oleskelu samassa tilassa riittää tartuttamaan. Se on niin veemäinen että leviää kun hengittää samaa ilmaa näiden potilaiden kanssa jos ei ole tuuletettu huonetta ja siellä pärskitty menemään, ei tarvi naamalle edes pärskiä. Uskokoon ken tahtoo, näin mulle kävi.

Olet lähtiessäsi koskenut ovenkahvaa, ja sitten hipaissut suupieltäsi. That's it.

Tai sitten teit saman jossain muualla. Saatoit myös syödä pastillin tms. sormillasi, joilla olit juuri painanut influenssan kontaminoimaan hissinnappulaa.

Ilmateitse ei influenssa tartu.

Sh

Vierailija
19/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vain tietäisitte kuinka monta tubia kantavaa ihmistä keskuudessanne liikkukaan päivittäin yms.

Ja kyllä minäkin pyysin miestä viemään aamulla lapsen hoitoon, kun aloin ripuloimaan ja olin heikossa kunnossa. Ei meillä ole täällä ketään jonka olisi edes voinut pyytää kotiin hoitamaan. Ja minusta ei vain ollut, kun en pystössä jaksanut olla viittä minuuttia pidempään. Tästä jo lähes viikko ja ei ole lapsi sairastanut ainakaan vielä samaa tautia. Aika varmasti minäkin olen kyseistä vatsatautia kylvänyt kylillä kun se ihan puskista tuli täysin varoittamatta.

Ap lähti influenssassa liikenteeseen ihmisten ilmoille. Teki siis mahdollisesti murhan.

Siitä tässä on kysymys. Ihmishenkien menetyksestä ja kärsimyksestä idioottien takia.

Jos lapsella on influenssa, sitä ei voi olla huomaamatta. Oireet alkavat niin äkkiä ja rajuina. Terveen lapsen voi terve ihminen viedä päiväkotiin.

Vierailija
20/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lähti influenssassa liikenteeseen ihmisten ilmoille. Teki siis mahdollisesti murhan.

Siitä tässä on kysymys. Ihmishenkien menetyksestä ja kärsimyksestä idioottien takia.

Jos lapsella on influenssa, sitä ei voi olla huomaamatta. Oireet alkavat niin äkkiä ja rajuina. Terveen lapsen voi terve ihminen viedä päiväkotiin.

Influenssa tappaa yleensä niitä, joilla on heikko kunto. He kyllä tietävät varoa tauteja, joita liikkuu talvisin kaikkialla. Ei ap niitä sen enempää tartuta kuin muutkaan - tartuttaminen alkaa jo ennen oireita, ja iso osa sairastaa myös influenssan täysin oireetta. Levittää tartuntaa, kun ei tiedä sairastavansa.

Sh