Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhät maksaa visalla

Vierailija
02.02.2013 |

kannattais vähän ajatella siä rahan käyttöä niin ei tarvis elää luotolla...

ethän sinä ikinä pääse omillesi kun aina palkkapäivänä maksat edellisen kuun elämises..

Ai niin, palkkapäivä on siis se semmoinen juttu, että kun olet tehnyt työtä, saat siitä rahaa jota kutsutaan palkaksi.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. köyhä, joka ei saa visaa

Vierailija
2/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan ole niin tyhmä, että ostaa nettikaupasta millään muulla kuin luotolla? Lisäksi Visa on kätevä ulkomailla. En yleensä pidä käteistä rahaa hirveästi mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palkka tulee tosiaan palkkapäivänä, käytän paljon visaa ja mastercardia, kaikki matkat, nettiosotokset ja muut isot ostokset menee sieltä - niissä on hyvät peruutusehdot, matkavakuutukset ja takuut, mutta tällaista ei tietenkään tiedä se, jonka visan käyttöraja on 1000/kk ja niiden käyttö PELOTTAAAAAA::::

Vierailija
4/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan Visa creditillä lähes aina. En millään keksi, miten olisi edullisempaa maksaa kuukauden ostokset tipoittain Visa debitillä kuin kerralla seuraavassa kuussa creditillä. Sitä paitsi OP maksaa bonuksia, kun käyttää creditiä.

Vierailija
5/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saati muita luottokortteja. Itse maksan arjen ruokakulut yms pankkikortilla. Matkat ja ulkomaiset nettiostokset, lennot visalla tai masterilla.

Vierailija
6/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kortilla kaikki ostot, myös ruuan. Helpompi tarkistaa kerran kuukaudessa mihin raha on mennyt. Jos olisi käteistä lompakossa sitä hassaisi paljon huolettomammin.

Ja juu, ihan työstä saadaan rahaa palkkapäivänä

Vierailija
7/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurituloisia emmekä koskaan maksa luotolla eli Visa-kortilla. Visa-kortin saa myös pienituloinen jolla on luottotiedot kunnossa ja työpaikka. Ei tarvitse olla rikas sen saadakseen.

Mun ystäväpiirissä on paljon visakorttien käyttäjiä joilla ei ole puolet kuusta rahaa käteiseen eli jos vaikka tarvitsee parikymppiä käteistä niin sen lainaavat minulta ja maksavat sitten kun taas tulee tilipäivä. Visaa voivat vinguttaa mutta välillä näkyy senkin käyttöraja menevän umpeen ennen kuun loppua. Olen yli nelikymppinen, töissä pankissa. En usko että ne jotka hoitavat raha-asiansa kunnolla ostelevat visalla ruokaa. Ajattelen aina kun näen jonkun maksavan ruokakaupassa Visalla että taas yksi joka ei osaa hoitaa raha-asioitaan.

Vierailija
8/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta myös hehkilöstöravintolassa lounaat. Visalla ei tarvitse kuin vetää kortti lukijan läpi, muilla tavoilla maksettaessa menee paljon kauemmin.

Vierailija
9/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa hankittu Visa-kortti voi olla joko credit + debit tai pelkkä debit. Jälkimmäisessä ei ole luottoa lainkaan, eli "Visalla maksaminen" ei välttämättä ole velaksi elämistä. Nuorison suosimasta Visa Electronista puhumattakaan.

Suuri osa Visa creditin käyttäjistä, mm. minä, ei maksa korkoja käyttämästään keskimäärin 40 vrk luotosta. Kun saldon maksaa kerralla kerran kuussa pois, luotto on korotonta.

Ja vielä yksi asia: pankkikortteja ei Suomessa enää saa mistään pankista, sillä SEPA lopetti kansalliset kortit.

Vierailija
10/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää mun kohdalla täysin paikkaansa. Olen tuloton kotiäiti ja köyhä, mutta mieheni ei. Siksi maksan kaikki ostokseni visalla (miehen visan sivukortti) ja mies sitten kuittaa laskun tililtään. Helpompaa näin kuin että siirtäisin aina rahaa tililleni miehen tililtä.

On sullakin ap ongelmat!

Vierailija
11/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää mun kohdalla täysin paikkaansa. Olen tuloton kotiäiti ja köyhä, mutta mieheni ei. Siksi maksan kaikki ostokseni visalla (miehen visan sivukortti) ja mies sitten kuittaa laskun tililtään. Helpompaa näin kuin että siirtäisin aina rahaa tililleni miehen tililtä.

On sullakin ap ongelmat!

mainita, että lasku maksetaan aina kerran kuukaudessa pois. Tämä tiedoksi myös numerolla 8 kirjoittaneelle. Ettei tarvii siinä kassalla pohtia miksi minä maksan ruoka-ostokseni visalla (luotolla).

Vierailija
12/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole köyhä, mutta joskus maksan kreditillä. Pidän rahat korkeakorkoisella tilillä, kun tiedäthän ettei käyttötilille makseta kunnon korkoa?

Vierailija
13/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole köyhä, mutta joskus maksan kreditillä. Pidän rahat korkeakorkoisella tilillä, kun tiedäthän ettei käyttötilille makseta kunnon korkoa?

Kerro äkkiä, mistä olet löytänyt korkeakorkoisen tilin näinä aikoina. Niin korkean, että pärjäisi edes inflaatiolle.

Vierailija
14/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömme todella hyvin eli ruokalasku on melko suuri ja kaupassa käydään usein. Miksi ihmeessä minun pitäisi jonottaa automaatilla nostamaan käteistä joka siellä lompakossa sitten pullottaisi? kyllä minä mielestäni asiat ihan kunnolla hoidan vaikka ruokakaupassa käytänkin visaa. niin ja on siellä tilillä aina useammankin kuukauden laskun verran rahaa. lompakossa sitten ehkä satanen kahviloita ja kioskeja sun muita varten käteistä rahaa. hassua mitä kaikkea ihmiset pohtii ja miettii. no evvk

Vierailija
15/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksamilleen ostoksille saa korotonta maksuaikaa sillä, että maksaa koko summan seuraavan kuun lopussa, korkoedulla voi kuitata vuosimaksua.

Aloittaja on sikäli hukassa, että ei köyhä voi luotollista visaa edes saada, ja visan järkevällä käytöllä voi vähentää muuta velkaantumista ja edelleen köyhtymistä.

Vierailija
16/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurituloisia emmekä koskaan maksa luotolla eli Visa-kortilla. Visa-kortin saa myös pienituloinen jolla on luottotiedot kunnossa ja työpaikka. Ei tarvitse olla rikas sen saadakseen.

Mun ystäväpiirissä on paljon visakorttien käyttäjiä joilla ei ole puolet kuusta rahaa käteiseen eli jos vaikka tarvitsee parikymppiä käteistä niin sen lainaavat minulta ja maksavat sitten kun taas tulee tilipäivä. Visaa voivat vinguttaa mutta välillä näkyy senkin käyttöraja menevän umpeen ennen kuun loppua. Olen yli nelikymppinen, töissä pankissa. En usko että ne jotka hoitavat raha-asiansa kunnolla ostelevat visalla ruokaa. Ajattelen aina kun näen jonkun maksavan ruokakaupassa Visalla että taas yksi joka ei osaa hoitaa raha-asioitaan.

Kun aina maksaa laskunsa ja saa rahaa säästettyäkin. Mä en oikein käsitä, että miten visan käyttö sitten romauttaa raha-asioiden hyvän hoidon? Kun sen visan käytön jälkeenkin maksaa laskunsa eräpäivänä ja saa säästettyä. Enkä oikein usko että olet pankissa töissä, korkeintaan olet siivooja :) Muuten sä kyllä tietäisit ettei visan käyttö automaattisesti tarkoita huonoa raha-asioiden hoitoa. Ihmisestä itsestään se on kiinni.

Mun visalasku oli muuten viimeksi 30€, oi voi, en mä osaa raha-asioitani hoitaa, en sitten yhtään:)

Vierailija
17/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aina maksaa laskunsa ja saa rahaa säästettyäkin. Mä en oikein käsitä, että miten visan käyttö sitten romauttaa raha-asioiden hyvän hoidon? Kun sen visan käytön jälkeenkin maksaa laskunsa eräpäivänä ja saa säästettyä. Enkä oikein usko että olet pankissa töissä, korkeintaan olet siivooja :) Muuten sä kyllä tietäisit ettei visan käyttö automaattisesti tarkoita huonoa raha-asioiden hoitoa. Ihmisestä itsestään se on kiinni.

Mun visalasku oli muuten viimeksi 30€, oi voi, en mä osaa raha-asioitani hoitaa, en sitten yhtään:)

Koskaan ei ole laskut maksamatta, korttilaskutkin maksetaan joka kuukausi kokonaisuudessaan pois. Omalla rahalla maksettu okt (osin vielä pankin), matkoihin varaa n 15000€ vuosittain (tämä voitais säästää mutta mielummin nautitaan elämästä), ei osamaksuja eikä muita velkoja.

Meillä tosiaan ihan ok tulot ja kk jää reilu tonni yli mikäli ei olla ostettu vaatteita tai vaikka remontoitu taloa. Ruokalaskut maksetaan aina kortilla. Mulla ei ole koskaan käteistä taskussa, tilillä jonkinverran jos tarvetta tulee.

Enkä todellakaan usko että olen poikkeus siinä että huolimatta kortin käytöstä osaamme hoitaa raha-asiat hyvin. Näin myös meidän ystävät tekevät, niin huonompi- kuin parempituloisetkin.

7

Vierailija
18/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa hankittu Visa-kortti voi olla joko credit + debit tai pelkkä debit. Jälkimmäisessä ei ole luottoa lainkaan, eli "Visalla maksaminen" ei välttämättä ole velaksi elämistä. Nuorison suosimasta Visa Electronista puhumattakaan. Suuri osa Visa creditin käyttäjistä, mm. minä, ei maksa korkoja käyttämästään keskimäärin 40 vrk luotosta. Kun saldon maksaa kerralla kerran kuussa pois, luotto on korotonta. Ja vielä yksi asia: pankkikortteja ei Suomessa enää saa mistään pankista, sillä SEPA lopetti kansalliset kortit.

Pikkulapsikin tietää kertomasi asiat, mutta yleensä "maksetaan visalla" tarkoittaa tuota luottoa sekin asperkeri.

Vierailija
19/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa hankittu Visa-kortti voi olla joko credit + debit tai pelkkä debit. Jälkimmäisessä ei ole luottoa lainkaan, eli "Visalla maksaminen" ei välttämättä ole velaksi elämistä. Nuorison suosimasta Visa Electronista puhumattakaan. Suuri osa Visa creditin käyttäjistä, mm. minä, ei maksa korkoja käyttämästään keskimäärin 40 vrk luotosta. Kun saldon maksaa kerralla kerran kuussa pois, luotto on korotonta. Ja vielä yksi asia: pankkikortteja ei Suomessa enää saa mistään pankista, sillä SEPA lopetti kansalliset kortit.

Pikkulapsikin tietää kertomasi asiat, mutta yleensä "maksetaan visalla" tarkoittaa tuota luottoa sekin asperkeri.

Onko 2 promillea poikki, vai oletko mainitsemasi "pikkulapsi"?

Vierailija
20/33 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka itkevät matkatoimiston tai huonekalukaupan konkurssin jälkimainingeissa "kuinka sinne meni pitkään säästetyt lomarahat" tai sohvasta maksetut rahata kankkulain kaivoon.

Itse maksan Visalla isommat ostokset joita en saa heti mukaani (valmismatkat, lennot, hotellit, huonekalut, ym.) sekä ostokset netissä ellei kyseessä ole (suomalainen) ja luotettava firma.

Lisäksi olen viime aikoina alkanut maksaa ostoksiani Visalla, syy on se että haluan selvittää paljonko minulla mene vuodessa vaatteisiin, ravintoloissa syömisiin ym. Kun näen laskun kerran kuussa, pysyn hyvin kärryillä siitä paljonko on mennyt rahaa muuhun kuin ns. peruselämämiseen (eli ruokaan, asumisenkuluihin ym.)

Maksan laskun heti pois, eli mitään korkokuluja EI TULE. On aivan sama maksaako heti vai luotolla JOS rahaa tilillä on, eli ei mene korkoja ym. maksuja.

Niin, tahtoisin myös nähdä miten AP vuokraa auton lomamatkoilla, monissa maissa kun luottokortti vaaditaan, varsinkin Yhdysvalloissa autoa kun vuokraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä