Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Journalisti/ media-alan ihminen?

Vierailija
02.02.2013 |

Joko lukioaikana tiesit mihinkä hakeudut jatko-opinnoissa. Vaikuttiko tämä kurssivalintoihisi?

Mitä ne olivat?

Kiitos vastauksestasi.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mediamyyjä. Lukioaikana en todellakaan tiennyt ryhtyväni tähän, en edes AMK:ssa. Olen tyytyväinen pohjapalkkaani 4790 euroa + kvartaaleittain saamiini bonuksiin.

Vierailija
2/13 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sinänsä ilmaisuaineita tuli opiskeltua. Olen siis sähköisen puolen toimittaja, ja esillä aika paljon.

Mutta en tuolloin tiennyt vielä alavalinnastani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä lukiossa tiennyt, että minusta aikanaan tulee toimittaja. Asia ei siis vaikuttanut valintoihini.

Jos itse tähtäät nimenomaan toimittajaksi, kannattaa opiskella äidinkieli mahdollisimman hyvin ja hankkia niin laaja yleissivistys kuin suinkin. Myös kaikkien vieraiden kielten taidosta on hyötyä.

Vierailija
4/13 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa panostin äidinkielen, vieraiden kielten (englanti, ruotsi, ranska, saksa), historian ja yhteiskuntaopin kursseihin. Lisäksi sitten jonkin verran mm. psykologiaa ja maantietoa.

Vierailija
5/13 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-mammoina, kun itsekin todistetusti sitä itsekin olen. Mutta musta on jotenkin ällöä ajatella että av-mammat eivät elä jossain rinnakkaistodellisuudessa vaan kulkevat tuolla ihan elävänä ja normaalin näköisenä...

Töissä tavataan!

t. iso mainostaja

Olen mediamyyjä.

Vierailija
6/13 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä silloin mitään kurssivalintoja ollut :)

Luin lukiossa maksimimäärän kieliä, mistä on ollut aika paljonkin hyötyä. Matematiikan ja luonnontieteet jätin vähemmälle, mikä ei kaduta yhtään.

Ammatinvalinta selkiytyi vasta abivuoden keväällä ja hain muuallekin. Olin kyllä iloinen kun pääsin toimittajaopintoihin ja valinta on osoittautunut oikeaksi. Työ tarjoaa paljon mahdollisuuksia, lokeroita on monenlaisia. Ainakin silloin oli - nykytilanne on tietysti hieman toisennäköinen. Mutta hyviä kirjoittajia tarvitaan aina, vaikka sitten tweettaamaan yritysten laskuun.

Vierailija
7/13 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lukioaikana mukana tekemässä harrastuspohjalta erästä pienessä paikallisradiossa pyörinyttä ohjelmaa. Ohjelman lähetyskulut kustansi harrastusseuramme.

Lukion jälkeen en saanut opiskelupaikkaa. Menin paikalliseen radiotoimitukseen ja puhuin itselleni palkattoman harjoittelupaikan. Sillä tiellä olen edelleen, radiotoimittajana. Joitain lyhytkursseja olen käynyt, mutta mitään varsinaista muuta tutkintoa ei ole.

Vierailija
8/13 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt lukiossa mitä haluaisin, joten päädyin opiskelemaan yhteiskuntatieteitä pääaineena kv. suhteet. Harjottelu oli kv. järjestön tiedotuksessa, ja sitä kautta päädyin media-alalle tutkimaan, referoimaan ja kirjoittamaan.

Vierailija
9/13 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt lukiota. Ammattikorkeassa opiskelin markkinointia, sittemmin yliopistossa viestintää. Tuossa vaiheessa työskentelin jo media-alalla. Olen siis "ajautunut" alalle; tarttunut tilaisuuksiin kun sellaisia on tullut vastaan. Matkassa on ollut myös onnea.

Vierailija
10/13 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt lukiota. Ammattikorkeassa opiskelin markkinointia, sittemmin yliopistossa viestintää. Tuossa vaiheessa työskentelin jo media-alalla. Olen siis "ajautunut" alalle; tarttunut tilaisuuksiin kun sellaisia on tullut vastaan. Matkassa on ollut myös onnea.

Vierailija
11/13 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin markkinointimerkonomiksi ja haaveenani tuolloin oli päästä vaatekaupan myyjäksi. :) En päässyt haavetyöhöni merkonomitutkinnon jälkeen joten hain ammattikorkeaan.

Vierailija
12/13 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin markkinointimerkonomiksi ja haaveenani tuolloin oli päästä vaatekaupan myyjäksi. :) En päässyt haavetyöhöni merkonomitutkinnon jälkeen joten hain ammattikorkeaan.

markkinointi, kun on niin iso osa tätä päivää.

Vierailija
13/13 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinointitaustasta on ollut kyllä hyötyä sekä työssä että myöhemmissä viestinnän opinnoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi