kellään lainaa Santanderilta tai S-pankista?
Kommentit (21)
Hei, minulla on laina santanderilta.
Kun olen maksanut enemmän kuin minimi kk erä on niin lopullinen pääoma ei aina vastaa maksettua erää. Samoin laskussa oleva viimeinen maksu on eri mitä maksettu! Kun asiakaspalveluun laittaa viestiä, että pääoma on virheellinen niin sieltä ei vastata. Olen esim. helmikuun maksusta laittanut viestiä laina sekä hakemuspuolelle (pyysin ohjaamaan oikealle henkilölle kun laina puolella ei ole vastattu). Vieläkään ei ole vastattu vaikka viesteistä jo kohta 2kk.
Viime vuonna oli samoja ongelmia, mutta silloin vastasivat viestiin. Kysymys kuuluu kuinka monta sataa euroa olen maksanut ilman, että niitä on huomioitu??
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 09:50"]Hei, minulla on laina santanderilta.
Kun olen maksanut enemmän kuin minimi kk erä on niin lopullinen pääoma ei aina vastaa maksettua erää. Samoin laskussa oleva viimeinen maksu on eri mitä maksettu! Kun asiakaspalveluun laittaa viestiä, että pääoma on virheellinen niin sieltä ei vastata. Olen esim. helmikuun maksusta laittanut viestiä laina sekä hakemuspuolelle (pyysin ohjaamaan oikealle henkilölle kun laina puolella ei ole vastattu). Vieläkään ei ole vastattu vaikka viesteistä jo kohta 2kk.
Viime vuonna oli samoja ongelmia, mutta silloin vastasivat viestiin. Kysymys kuuluu kuinka monta sataa euroa olen maksanut ilman, että niitä on huomioitu??
[/quote]
Meillä santanderin lainan ehdoissa lukee selvällä suomen kielellä, että laskutukseen tulee ottaa yhteyttä AINA ETUKÄTEEN jos haluaa poiketa maksusuunnitelmasta. Eli maksaa esim ylimääräistä. Koska nopeammin maksaminen saattaa muuttaa hedän lainalle alunperin myöntämää korkoa. Myöntävät koron lainanmäärän ja takaisinmaksuajan mukaan, että saavat lainasta haluamansa voiton.
Mitenkähän mä tota Santanderia vierastan, vaikka hyvin on teilläkin sujunu. Vaan ei se ota jos ei annakaan, tarpeeseen tulis.
Ap
S-pankista pyysin 20 000. Ei myönnetty. Tulot 2300 nettona/kk. Muutama tonni opintolainaa, ei muuta velkataakkaa.. Ei perusteita miksi ei, vaikka maksukykyä olisi.. Luottotiedotkin kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 08:50"]
S-pankista pyysin 20 000. Ei myönnetty. Tulot 2300 nettona/kk. Muutama tonni opintolainaa, ei muuta velkataakkaa.. Ei perusteita miksi ei, vaikka maksukykyä olisi.. Luottotiedotkin kunnossa.
[/quote]
Käytätkö S-pankin tiliä muuten? Veikkaan että eivät annan noin isoa lainaa, jos oikeasti et ole asiakas. Ts. sulle tulee sinne tilille ainoastaan bonukset.
Me yllätyttiin, että S-pankista ei saa asuntolainaa lainkaan, vaan maksimi on tuo 20 000 euroa jolla ei tee asuntokaupoissa oikein mitään.
Ap huomasi oman aloituksensa.. ja päivittää tiedot..
Hain siis minäkin S-pankista 20 000€ lainaa, mutta myönsivät 14 000€, en ole käynyt katsomassa, joko rahat on tilillä.. Mutta ihmettelen, ettei nro 6 ole saanut, koska mun nettotulot on suunnilleen samat ja mulla ON melko nippu asuntolainaa vielä lisäksi, enkä ole käyttänyt S-tiliä muuten kuin kuluttanut bonuksia pois sitä mukaa kun niitä on tullut ja verkkopankkitunnukset hain vain tätä lainan hakua varten.. Mutta mulla on pitkä työsuhde, 14 vuotta takana, voisko se olla puoltava tekijä.. siis noin paljon?
Tällee...
ap
[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 11:26"]
Ap huomasi oman aloituksensa.. ja päivittää tiedot..
Hain siis minäkin S-pankista 20 000€ lainaa, mutta myönsivät 14 000€, en ole käynyt katsomassa, joko rahat on tilillä.. Mutta ihmettelen, ettei nro 6 ole saanut, koska mun nettotulot on suunnilleen samat ja mulla ON melko nippu asuntolainaa vielä lisäksi, enkä ole käyttänyt S-tiliä muuten kuin kuluttanut bonuksia pois sitä mukaa kun niitä on tullut ja verkkopankkitunnukset hain vain tätä lainan hakua varten.. Mutta mulla on pitkä työsuhde, 14 vuotta takana, voisko se olla puoltava tekijä.. siis noin paljon?
Tällee...
ap
[/quote]
Se on se sun asuntolainasi luultavasti joka vaikuttaa. Toki työsuhteellakin voi olla vaikutusta. Itse hain pankista aikoinaan kulutusluottoa 20 000, niin tarvitsin takaajat lainalle. Jos olisi ollut esim. asuntolainaa, olisin saanut suoraan koska asuntolainan kautta vakuudet olisivat jo olleet olemassa. Suurinpiirtein näin totesivat pankista ja lisäksi sanoivat, että yleensä emme tälläisiä myönnä. Jouduin myös ottamaan lainalle takaisinmaksuturvan.
Myönnettäköön, että olin muutamaa kuukautta aiemmin vaihtanut työpaikkaa, tosin ns. uudessa työpaikassa olin ollut jo 6 vuotta, kävin vain muita hommia vuoden verran kokeilemassa ja menin takaisin. Bruttotulot n. 2700 €/kk.
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö S-pankin tiliä muuten? Veikkaan että eivät annan noin isoa lainaa, jos oikeasti et ole asiakas. Ts. sulle tulee sinne tilille ainoastaan bonukset.
S-laina hakemus hylätty tulot vuodessa 40000€ netto 2300€kk velkaa maksan 580€ kk velkaa 129000 € omakotitalosta 215m². Kannattaa kysellä muualta. Op lupasi heti ...samoin nordea. Ei kannata s-pankista es kysyä pelkkää tietojen kalastelua. 20 000€ oli haettu summa.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 09:50"]Hei, minulla on laina santanderilta.
Meillä santanderin lainan ehdoissa lukee selvällä suomen kielellä, että laskutukseen tulee ottaa yhteyttä AINA ETUKÄTEEN jos haluaa poiketa maksusuunnitelmasta. Eli maksaa esim ylimääräistä. Koska nopeammin maksaminen saattaa muuttaa hedän lainalle alunperin myöntämää korkoa. Myöntävät koron lainanmäärän ja takaisinmaksuajan mukaan, että saavat lainasta haluamansa voiton. Vaikka onki pari vuotta vanha keskustelu niin lisään tuohon että tuo etukäteen ilmoittaminen koskee muistaakseni vain jos on kiinteäkorkoinen laina. Tai sitte just toistepäi. Mutta on kyllä ihanan kallista lainaa kun ostin 2000e videotykin niin joka laskuun lisätään 15e korkoa ja käsittelymaksu 6e. Ja vaikka maksaisin 400e niin pääoma ei vähene kuin 100-150e. Fiksu varmaan lopettais jo maksamisen, mutta ajattelin kattoa paljonko ne kehtaa ylimäärästä ottaa kun kaikki maksut on kuitenki itellä dokumentoituna.
Bank Norwegian tarjosi meille 20000e autolainaa 22,9% korolla :D siis tällä viikolla. OP 5,5%.. Kannattaa muistaa aina katsoa se tod. vuosikorko
Me haettiin tässä kk takaperin avopuolison kanssa kylppäriremonttia varten 12000€ lainaa S-pankista ja saatiin se. Minulla määräaikainen työsuhde vuoden loppuun asti, miehellä vakituinen ja hänellä myös asuntolaina. Ei vielä edes asuttu yhdessä lainanhakuhetkellä. On se S-pankki vähän erikoinen, koska minulle soitti joku todella nuoren kuuloinen poika ja hän kyseli lainahakemusta varten mm.nettipankkitunnuksia. Aikani jankkasin hänen kanssaan, ettei tuollaisia asioita pankit utele, mutta pakko oli kertoa, jotta sai tunnistettua minut varmasti oikeaksi henkilöksi?? Toista kertaa en tuolta lainaa hae
Vierailija kirjoitti:
Saitko helposti, paljonko ja miten nopeaan?
S-laina kalastelee tietoja tuloista kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-pankista pyysin 20 000. Ei myönnetty. Tulot 2300 nettona/kk. Muutama tonni lainaa, ei muuta velkataakkaa.. Ei perusteita miksi ei, vaikka maksukykyä olisi.. Luottotiedotkin kunnossa.Käytätkö S-pankin tiliä muuten? Veikkaan että eivät annan noin isoa lainaa, jos oikeasti et ole asiakas. Ts. sulle tulee sinne tilille ainoastaan bonukset.
S-laina hakemus hylätty tulot vuodessa 40000€ netto 2300€kk velkaa maksan 580€ kk velkaa 129000 € omakotitalosta 215m². Kannattaa kysellä muualta. Op lupasi heti ...samoin nordea. Ei kannata s-pankista es kysyä pelkkää tietojen kalastelua. 20 000€ oli haettu summa.Mä odotin lainapäätöstä 4 päivää ja sitten kun se tuli, niin se oli hylätty....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-pankista pyysin 20 000. Ei myönnetty. Tulot 2300 nettona/kk. Muutama tonni lainaa, ei muuta velkataakkaa.. Ei perusteita miksi ei, vaikka maksukykyä olisi.. Luottotiedotkin kunnossa.Käytätkö S-pankin tiliä muuten? Veikkaan että eivät annan noin isoa lainaa, jos oikeasti et ole asiakas. Ts. sulle tulee sinne tilille ainoastaan bonukset.
S-laina hakemus hylätty tulot vuodessa 40000€ netto 2300€kk velkaa maksan 580€ kk velkaa 129000 € omakotitalosta 215m². Kannattaa kysellä muualta. Op lupasi heti ...samoin nordea. Ei kannata s-pankista es kysyä pelkkää tietojen kalastelua. 20 000€ oli haettu summa.
Mä odotin lainapäätöstä 4 päivää ja sitten kun se tuli, niin se oli hylätty....Eikö nykyään tuon lainapäätöksen saa heti hakemuksen lähettämisen jälkeen? Ei kai mikään enää vie oikeasti 4 päivää? Mä ainakin sain päätöksen välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä odotin lainapäätöstä 4 päivää ja sitten kun se tuli, niin se oli hylätty....
Eikö nykyään tuon lainapäätöksen saa heti hakemuksen lähettämisen jälkeen? Ei kai mikään enää vie oikeasti 4 päivää? Mä ainakin sain päätöksen välittömästi.Kannattaa ottaa pankkiin mennessä mukaan muutama muu valmis lainatarjous, vaikka palvelusta https://www.varmalaina.fi/ , niin saa näyttää niitä pankkivirkailijalle siinä vaiheessa kun kehuu pankin lainaa edulliseksi. Itse ainakin sain netistä täysin vastaavan lainatarjouksen kuin omasta pankistakin. Niin ja kannattaa pyytää tarjous myös https://www.santanderconsumer.fi palvelusta.
Ei ole edullisin laina tuo Santander. Kannattaa vertailla kunnolla ennen valitset, että just pitää olla Santanderista tai S-Pankista. Ainakin täällä on Santander saanut hyvät arvostelut Lainaa. Lainavertailusivustot ovat hyviä jos meinaat kulutusluoton ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-pankista pyysin 20 000. Ei myönnetty. Tulot 2300 nettona/kk. Muutama tonni lainaa, ei muuta velkataakkaa.. Ei perusteita miksi ei, vaikka maksukykyä olisi.. Oli kova kiire saada lainaa heti. Luottotiedotkin kunnossa.Käytätkö S-pankin tiliä muuten? Veikkaan että eivät annan noin isoa lainaa, jos oikeasti et ole asiakas. Ts. sulle tulee sinne tilille ainoastaan bonukset.
Mä odotin lainapäätöstä 4 päivää ja sitten kun se tuli, niin se oli hylätty....
Mulla oli samanlainen tilanne pari vuotta sitten, ei mitään perusteita miksi lainaa ei myönnetty. Vissiin olisi pitänyt liittyä asiakkaaksi.
Kannattaa myös muistaa, että noilla lainavertailusivustoilla eivät lainkaan kaikki lainanantajat ole mukana. Esim. OP jättäytyy useimmiten periaatteesta pois lainavertailupalvelujen toiminnasta. Siellä on kuitenkin ihan kilpailukykyiset ehdot monenlaisille lainoille, erityisesti jos on omistaja-asiakas. Itse otin autolainan sieltä, kun sai omistaja-asiakkaana neuvoteltua ihan mielestäni hyvät ehdot: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/lainat-ja-asunnot/autolaina. Useinhan siitä palkitaan jollain tavalla, että ottaisi tällaiset kulutusluotot ja muutkin omasta pankista, eikä jakaisi lainojaan kovin moneen eri paikkaan.
otettiin kolme tonnia lomalainaa viime vuonna, tuli alle viikossa.