Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun miehellä on jotain kommunikointiongelmaa...

Vierailija
01.02.2013 |

Se on aina ollut ajatusmaailmaltaan vähän valtavirrasta poikkeava, mutta joskus alkaa ottaa päähän sen kumma kommunikointi... Esim.

-navigaattori oli mennyt ruotsille, ja ukko tuskaili kun ei osannut laittaa takaisin. Tarjouduin auttamaan, kun olen meistä se tietoteknisesti valistuneempi. Mies ojentaa härvelin, ja tiuskaisee: "et sit laita sitä turkille tai ei saada ikinä pois" olen ihan, että kuka tässä nyt mitään on turkille laittamassa (ja miks just turkille kun siinä on kielivaihtoehtoja älyttömästi).... juttu päättyy siihen, että mies komentaa mua olemaan hiljaa, ja sanoo että, minä alan inttää aina.

-olen lähdössä töihin. Mies sanoo äkäiseen sävyyn, että "älä mene ulkorakennuksen luo, kun sieltä putoo lumet katolta", kysyn, että eikö auto olekaan piuhassa? No, on. Ihmettelen, että pakkohan mun sit on mennä, kun se roikka tulee siitä rakennuksen seinästä, ja tartten sen töihin mukaan. Mies murahtelee äkäisenä jotain.

Ja miljoona samanlaista asiaa... se alkaa yhtäkkiä paasata jostain, että ei sit silleen tai tälleen, tai älä sitä tai tätä, ja olen ihan öönä et mistä se vetää niitä ajatuksia, kun ne menee aina asian vierestä, eikä kukaan ole yleensä maininnut mitään koko jutusta. Tuo taipumus häiritsee vähän yhteiseloa, kun oikein mistään ei voi jutella, kaikki menee jotenkin ihan kummille raiteille.

Vielä sillä on sellanen ominaisuus, että "juuttuu" joihinkin asioihin... kuten esimerkiksi lapsi saattaa itkeä vieressä, että on tosi väsynyt, mennään nukkumaan (päikkäreille vaikka) ja mies vaan hinkkaa tiskiharjalla jotain ruokakippoja. Olen joskus yrittänyt kysyä, että eikö voisi ensin viedä itkevän pienen nukkumaan (jos siis on oletuksena ollut, että mies vie) ja sitten hiulata vaikka loppupäivä niitä kippoja, niin mies suorastaan hermostuu, että kun nämä astiat pitää pestä. Ei auta, vaikka kuinka selittää, että elämää ei häiritse se, jos kippo odottaa vartin, mutta jos pikkulapsen väsymys ja itku alkaa muuttua jo hysteeriseksi, siitä on enemmän haittaa kaikille, eikä tenava välttämättä nukahdakaan enää kunnolla... Tämä nyt oli vain esimerkki noista "juuttumisista", mutta niitä on paljon erilaisia. Eikä kyse ole siitä, että hän haluaisi vältellä jonkin asian tekemistä.

Onkohan mies outo, minä outo, vai eikö me vaan olla samalla aaltopituudella...

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi