Toisitteko lapsenne minulle hoitoon..?
Olen siis miettinyt että opiskelisin oppisopimuksella pph:ksi, mutta moni asia kaivertaa minua. Eli kaivellaanko mun taustoja kuinka? Minulla siis nuorenpana ollut masennusta ja olin sairaslomalla 3vuotta sen takia. Muita mielenterveys ongelmia ei siis ole ollut. Mietin sitä kun hakemuksessa kysyttiin onko perheessä mielenterveyspotilaita niin pitääkö mun kertoa siinä vanhat jutut?? Olen siis 24vuotias, kahden lapsen äiti ja asun avoliitossa. Rauhallista perhe elämää vietämme. Mies opiskelee. Kaikki nykyään siis hyvin ja ajattelin kun kotona lapsia kasvatan että samalla voisin hoitaa muittenkin pienokaisia. Vaikuttaisiko sinun päätökseesi antaa lapsi hoitoon jos hoitajalla ollut masennusta yms. nuorenpana?
Kommentit (5)
Asumme kerrostalossa joka on ihan rauhallinen, mutta tie menee ihan talon vieressä.. Ja on suht vilkas. Lapsien kanssa pääsisin ulos mutta pitäis aina mennä aika pitkän matkan päähän puistoon koska talon oma leikkipaikka on todella vaarallinen. Pitääkö hoitolapsille olla oma sänky missä nukkuvat päiväunet? Vai voiko lapsia nukuttaa patjoilla? Olen aika hiljainen ihminen ja luulen että menisin lukkoon siinä vaiheessa kun perhe tulisi käymään.. Se ei varmaan anna hyvää kuvaa.. :/
itse jonkun aikaa yksityisenä pph.na ja kuljin kanssa aikamoisen matkan puistoon. Kaksostenrattaat on hyvä olla, jos hoitoon tulee pieniä. Talvella myös pulkka. Isommat nyt kävevelevätkin jonkun matkaa. Ihan pienille on olemassa matkasänkyjä, joita voi lainata pph yhdistykseltä (ainakin yleensä...) ja kyllä minä tiedän monia hoitajia, jotka ottavat patjat esille päiväuniaikaan. (2)
Ja ulkoilumahdollisuudet katsotaan eduksi ja tietenkin oma kekseliäisyys.
Itse olen lähihoitaja koulutukselta ja ajattelin toisen vauvan täyttäessä 2v aloittaa pph:n työt. Mulla lisäksi metsämörri koulutus käyty ja kun juttelin sen palkkaajan kanssa hän oli kyllä kiinnostunut.
Mutta esim. jos aloittaa yksityisenä, eli että kunta/kaupunki ostaa palvelun sulta saat itse vaikuttaa enemmän.
Rikosrekisteri on toimitettava.
sun tarvitse välttämättä olla niin puhelias, kunhan huomioit lapset!! Ja hymyilet. Tietysti sun täytyy jutella ja kysellä esim. vanhempien toiveet ja kertoa miten itse ajattelit suunnitella päivät jne. Hyvin se menee!!
taida sun tausta tulla esille. Ei sun masennus mikään rikos ole. Rikosrekisterin kyllä haluavat. Eli toisin lapset hoitoon sulle mikäli vaikuttaisit mukavalta, tasapainoiselta ja vastuuntuntoiselta jne...