Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä jokaiselle perheenjäsenelle oma käsipyyhe wc:ssä ja vieraspyyhe erikseen

Vierailija
01.02.2013 |

vai yksi yhteinen?

Meillä yksi yhteinen käsipyyhe, vaihdetaan päivittäin. Jos joku sairaana, hänellä on oma pyyhe. + vieraspyyhe erikseen

Jokaisella oma kylypyyhe

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kasvo- ja kylpypyyhkeet. Vaihto kerran viikossa tai silloin, jos likaantuu. Vieraita varten vaihdetaan puhdas pyyhe, erillistä vieraspyyhettä ei ole (paitsi jos tulee yövieraita).

Meillä asuu neljä henkeä ja vessoja on kaksi. Ei pyyhe paljon kastu, jos kaksi ihmistä käy aamulla vessassa. Toinen voi pyyhkiä toiseen reunaan ja toisellekin löytyy kuiva puolikas. Keittiön pyyhe on usein märkänä tai likaisena, sitä vaihdetaankin monta kertaa viikossa.

Vierailija
22/36 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi yhteinen käsipyyhe, joka vaihdetaan n. kerran kuukaudessa. Käsiä pesemme paljon (vessassa käyntien jälkeen ja ulkoa tullessa). Mitä väliä jos pyyhe on vähän kostea kun siihen pyyhkii käsiä? Kyllä se silti imee. Ja emme ole olleet flunssassa tai vastataudissa viimeiseen kahteen vuoteen kumpikaan. Olemme akateemisia ja mielestäni käsipyyhkeen vaihtaminen JOKA PÄIVÄ on neuroottisuutta.

Käymme joka päivä suihkussa ja suihkussa pesen meikit naamasta ja kuivaan silloin itseni kylpypyyhkeeseen (Ja muuten kylpypyyhekin on käytössä kerrallaan ainakin pari viikkoa).

Meillä ainakin pyyhkeisiin kuivataan vain pestyjä puhtaita ruumiinosia, ei mitään paskaa. Peskää ne kätenne huolellisemmin niin ei tarvi joka päivä pestä pyyhkeitä. Sitten nämä samat äidit, jotka pesevät pyyhkeet joka päivä ovat hermoromahduksen partaalla, kun aika ei riitä muuhun kuin siivoamiseen, omaa aikaa ei ole jne. No miettikää vähän, kannattaisko relata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on oma pyyhe ja lisäksi 1 jonka naulassa lukee kädet.

Muksu käyttää aina omaansa, kun ylettyy siihen. Mies kuivaa naamansa jakätensä AINA eri pyyhkeisiin(en tajua). Ja mä kuivaan kaiken siihen käsipyyhkeeseen, joten mun privaattipyyhe pysyy puhtaana.

Yllätysvieraiden iskiessä käyn vessassa javaihdan käsipyyhkeen puhtaaseen. Muuten nuo pestään 1-2 viikon välein, muistaa heittää vasta pyykkiin kun tuntuvat nuhjuisita.

Vierailija
24/36 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteinen käsipyyhe vaihdetaan puhtaaseen jos tulee vieraita

Vierailija
25/36 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä vieraspyyhkeitä noin 20kpl pienessä korissa ja toinen pikkukori, johon likaiset/kastuneet kipataan. Useimmiten kuivataan pari kertaa samaan.

Vierailija
26/36 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsipyyhkeitä on yksi jokaisessa wc:ssä. Meikkiä käyttävällä lisäksi kasvopyyhe. Jokaisella oma kylpypyyhe. Aamulla kaikki käy suihkussa. Pyyhepyykkiin tulee lisäksi treeni- ja hikipyyhkeet.

Vierailija
27/36 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä on käytössä yleensä 2 käsipyyhettä ja 2 kylpypyyhettä. Jos esim. minä käyn suihkussa kahden lapsen kanssa yhtä aikaa niin silloin otetaan vielä kolmas kylpypyyhe käyttöön.

En ole huomannut että käsipyyhe jäisi märäksi vaikka muutaman kerran päivässä sitä jokainen perheenjäsen käyttää.

Sitten kun tulee vieraita, laitan aina uuden käsipyyhkeen naulaan.

Vierailija
28/36 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska käytän ensin meikinpoistoainetta, ihan käsillä ilman pumpulia/paperia ja vasta sitten pesen kasvot, puhdistusmaidolla minäkin. Eikä tasan jää pyyhkeeseen meikkijälkiä, eikä pyyhkeitä siksi tarvitse vaihtaa yhtä usein kuin sinulla...

No ei ole kyllä kovin hyvin naama puhdistunut jos meikkiä jää pyyhkeeseen!

Yksi käsille,yksi kasvoille ja yksi vieraille,vaihdan ne pyykkipäivinä. Yleensä pyyhkeeseen kuivataan puhtaita ruumiinosia,turhaa neuroottisuutta jos kaikki pitää olla erikseen.

Pyyhe kastuu nopeasti, kun useampi ihminen käy esim. aamulla pesemässä nassun ja hampaat. Ei ole todellakaan kivaa hieroa naamaansa kosteaan pyyhkeeseen. Lisäksi ainakin meillä perheen naisilla se pyyhe kyllä nuhraantuu meikeistä, kun pestään illalla naamaa puhdistusmaidosta. Joo, joku ehkä käyttää mieluummin kasvopaperia tai pumpulia, mutta minä pesen vedellä puhdistusmaidot ja meikit ja siinä jää pyyhkeeseen jämiä, jonka vuoksi on kiva olla oma naamapyyhe. Mutta tämä on ihan tietysti oma valinta, miten kukin tekee. Älä viitsi haukkua muunlaisia tapoja neuroottisiksi vain siksi, että ne ovat erilaisia kuin omasi. -12-

Puhdistusmaidon jäljiltä naamalla on aina väriä, sinä ehkä vaan pyyhit sen kasvopaperiin tai pumpuliin. Minä huuhtelen enimmät vedellä ja pyyhin loput kasvopyyhkeeseen, jota vaihdan muutaman päivän välein.

Säästää vähän luontoa verrattuna läjään paperia/pumpulia.

Vierailija
29/36 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi käsipyyhe. Taloudessa vain kaksi aikuista. Kummallekin toki omat kylpypyyhkeet, ne vaihdetaan ainakin kerran viikossa (miehelle monesti useammin). Käsipyyhkeen vaihdamme vähintään kerran viikossa. Jos vieraita on tulossa (siis etukäteen tiedossa) niin yleensä vaihdan silloin vessaan käsipyyhkeen. Olen pari kertaa ihmetellyt anoppia, joka aina meillä käydessään kysyy mihin voi kuivata kädet?? No, miten ois vaikka se yksi ja ainut puhdas käsipyyhe siinä altaan vieressä naulakossa.... Ehkä tämä on tosiaan jäänne omasta kodistani, ei meillä ollut jokaiselle omaa käsipyyhettä vessassa. Eihän sinne mitään muuta ois mahtunut kun oli kuusi henkilöä samassa taloudessa :)

Vierailija
30/36 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yhden lapsen pyllypyyhe roikkuu vierasnaulakossa. Ennen kuin tulee sovittuja vieraita vaihdan sen tietysti puhtaaseen, mutta yllätysvieraat sori vaan, saatte kuivata kätenne tenavan pyllypyyhkeeseen.

Vierailija
31/36 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän harmittaa, jos kyläpaikassa ei ole merkittyä käsi-tai vieraspyyhettä. Mistä voin tietää, mikä pyyhe on mihinkin tarkoitettu?

Meillä on molemmissa vessoissa yksi yhteinen käsipyyhe sekä molemmissa myös vieraspyyhe. Minusta on kiva,ettei tarvitse lähteä vaihtamaan pyyhettä, jos joku poikkeaa kylässä. Se sama vieraspyyhe voi roikkua siellä pitkäänkin, jos ei kukaan ole sitä käyttänyt.

Käsipyyhkeet vaihdan pari kertaa viikossa tai tarpeen mukaan; kesällä useammin, koska pihalta tullessa pestään aina kädet, monta kertaa päivässä.

Lastenlapsille on vielä oma pyyhe, joka on niin alhaalla, että itse ylettyvät:)

Vierailija
32/36 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä on tasan 1 käsipyyhe.

Yläkerrassa makakreiden kanssa on sitten se vessa jossa pestään kasvot ja hampaat, siellä on kasvo- ja käsipyyhe. Mutta eipä siellä vieraat käytännössä koskaan käy.

vähän harmittaa, jos kyläpaikassa ei ole merkittyä käsi-tai vieraspyyhettä. Mistä voin tietää, mikä pyyhe on mihinkin tarkoitettu?

Meillä on molemmissa vessoissa yksi yhteinen käsipyyhe sekä molemmissa myös vieraspyyhe. Minusta on kiva,ettei tarvitse lähteä vaihtamaan pyyhettä, jos joku poikkeaa kylässä. Se sama vieraspyyhe voi roikkua siellä pitkäänkin, jos ei kukaan ole sitä käyttänyt.

Käsipyyhkeet vaihdan pari kertaa viikossa tai tarpeen mukaan; kesällä useammin, koska pihalta tullessa pestään aina kädet, monta kertaa päivässä.

Lastenlapsille on vielä oma pyyhe, joka on niin alhaalla, että itse ylettyvät:)

Vierailija
33/36 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyyhitään housuihin.

Kun vieraita tulee pyrin muistamaan silloin sen käsipyyhkeen, jos en muista, niin sitten äitini muistaa. Tulee aina ekana vieraana ja "ratsaa" nurkat. Sais joskus tulla reippaasti ajoissa, jotta ehtis siivotakin. ;)

Vierailija
34/36 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yhden lapsen pyllypyyhe roikkuu vierasnaulakossa. Ennen kuin tulee sovittuja vieraita vaihdan sen tietysti puhtaaseen, mutta yllätysvieraat sori vaan, saatte kuivata kätenne tenavan pyllypyyhkeeseen.

veljenlapset oli olleet mummulassa pari kuukautta (!) aiemmin lomaviikkoa viettämässä. Nuorin heistä oli vielä vaippaikäinen. Kun minä sitten myöhemmin menin siellä käymään ja pesin naamani ja pyyhin sen tuohon vieraspyyhkeeseen, huomasin hinkkaavani naamaani kuivuneeseen vauvanpaskaan. Hyi helvetti! Sen jälkeen olen ihan oma-aloitteisesti vaihtanut äitini luona vieraspyyhkeen ensimmäiseksi sinne mennessäni.

Vierailija
35/36 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ja miehelle meidän vessassa. Kahdelle lapselle heidän vessassa. Yhdelle lapselle oma ja vieraille oma kolmannessa vessassa. Toki kaikkia vessoja saa käyttää, mutta automaattisesti kaikki käyttävät omiaan.

Vierailija
36/36 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vieraalle oma vieraspyyhe. Pyyhenupit on nimikoitu, jotta kaikki tietävät, mihin voivat kätensä kuivata. Lisäksi minulla on oma alapääpyyhe, joka roikkuu erikseen pytyn takana huomaamattomasti.

En ymmärrä, miksi joillakin täällä on märkiä pyyhkeitä. Asutteko te siellä vessassa? Minä käytän pyyhettä aamulla, kun pesen naamani ja kainaloni. Töistä tullessa käyn vessassa ja pesen samalla käteni. Illalla käyn suihkussa/saunassa ja silloin on käytössä iso pyyhe. Vessan pyyhettä käytän illalla taas, kun pesen hampaani ja naamani. Ei se pyyhe kovin märäksi siitä tule, kun siihen kolme kertaa päivässä pyyhitään. Meillä vaihdetaan oman väen pyyhkeet ehkä parin viikon välein, vieraspyyhe aina, kun edelliset vieraat ovat lähteneet.