Lähtisitkä sinä tällaiselle matkalle?
MIes varannut mulle ylläriksi (täytän tasavuosia) reilun viikon matkan keväälle. Kohde on todella mun unelmakohde ja mies miettinyt tarkkaan, et reissu olis mulle mieluinen.
Mutta....
Meillä pienet lapset eli kolme, joista kaksi alle kouluikäistä ja vanhinkin vasta tokalla. Nuorin ehtii ennen reissua täyttää just vuoden. Mies on hoidonkin järjestänyt tutussa paikassa eli omilla vanhemmillaan, jossa lapset kyllä viihtyy hyvin ja paljon siellä ollaan aikaa vietetty perheenä ja isommat olleet yksin parikin yötä yökylässä kerrallaan. Nuorin ei vielä yökylässä ole ollut, mutta mies on sopinut, että harjoitellaan sitä ennen reissua.
Voi, että mua ahdistaa! Hirmusti haluisin lähtee, mut en tiedä voinko lapsia noin pitkäks aikaa jättää hoitoon. Ja mies suunnitellut reissua pitkään ja hartaasti. Mitä ihmettä teen?!
Kommentit (25)
Lapset voi ihan hyvin hoidossa. Olisin iloinen että mieheni on järjestänyt tuon.
viikoksi hoitoon. Matkan peruutus ja parin vuoden päästä uusi yritys. Voisin olla max kaksi yötä pois.
Kun esikoinen oli10,5 kk vanha. Sen jälkeen on matkusteltu perheenä. Ei tuo kyllä siitä mitään traumoja saanut, emmekä me vanhemmat :) nyt on jo lähes aikuinen.
Hoitaja oli täysin luotettava.
Ihana mies sinulla, kun on tuommoisen järjestänyt!
Lapset pärjäävät mummolassa hyvin. He ovat siellä kaikki yhdessä tuttujen, rakkaiden ihmisten kanssa.
Olin aikoinani itse hoitamassa siskoni lapsia, kun hän pääsi vastaavalle matkalle oman miehensä järjestämänä. Olivat reilun viikon. Lapset olivat nelivuotias ja 1,5-vuotiaat kaksoset. Meillä meni tosi hyvin, ei tullut ikävä vanhempia. Minä olin tietysti tuttu hoitaja (kun olin paljon heitä hoitanut muutenkin), ja lapsista oli hauskaa ja jännää, kun isin ja äidin sängyssä nukkuikin sen viikon täti, jonka kanssa sai leikkiä.
Kun hoitopaikka on luotettava ja mies on sinua noin kivalla tavalla muistanut, niin ilman muuta lähdette. Vauva voi aivan hyvin sillävälin.
Lapset varmasti kaikki raiskataan, tapetaan, syödään sinä aikana kun olet poissa.
Nimim; kokemusta on.
Lapset varmasti kaikki raiskataan, tapetaan, syödään sinä aikana kun olet poissa.
Nimim; kokemusta on.
Tottakai menet! Kun hoitopaikka on luotettava ja mies on sinua noin kivalla tavalla muistanut, niin ilman muuta lähdette. Vauva voi aivan hyvin sillävälin.
Ja ps. 1v ei oo enää mikään vauva.. ;)
Jos mieheni järkkäisi tuollaisen niin todellakin lähtisin. Pitää välillä elää itsellekin ja sitten jaksaa taas olla lasten kanssa paremmin. Avioliittoakin tulee samalla hoidettua.
Onko siis joku ongelma, ettei lapset voi lähteä mukaan matkalle?
Itse en missään tapauksessa jättäisi lapsiani viikoksi hoitoon edes tutuille.
jos tuollainen matka ei ole ok?
Vai käykö ehkä kuitenkin niin, että parin vuoden päästä tulee ero, koska olet omistautunut lapsille mutta miehen kanssa vietettyä aikaa ei suhteessanne juuri ole=
Joku lasten kehityksen asiantuntija joskus sanoi, etät vaikka nyrkkisääntö onkin se yö per ikävuosi noissa poissaoloissa, niin ei se lapsi pysyviä traumoja saa jos TILAPÄISESTI on pidempikin ero. Etenkin jos/kun sen jälkeen on taas normaalia ja turvallista kanssakäymistä vanhempien kanssa.
tärkeitä. Mene ja nauti kun ihana miehesi on nähnyt noin paljon vaivaa ja hoitanut kaiken. Ei ne lapset saa traumoja...
Matka sellainen, ettei pienintä voisi mukaan oikein ottaa, tai sit pitäis hälle olla hoitaja.
Parisuhde meillä voi oikein hyvin ja saadaan viettää aikaa kaksin kyllä ihan hyvin muutenkin. parin yön reissuja on tehtykin silloin tällöin. Ja ei tämä matka mikään parisuhteenhoitoreissu ole. Hoidetaan sitä suhdetta ihan päivittäin arjessa.
Miehen kanssa juttelin asiasta ja hän alkoi myös pohtia onko reissu sittenkään hyvä idea tässä vaiheessa lasten kannalta. Voi olla, että typistetään matka 3-4 yön mittaiseksi ja tehdään pidempi reissu joskus myöhemmin kaksin. Lasten kanssa ollaan myös reissattu ja sekin on toki ihanaa ja nautitaan siitä kovasti koko perhe.
Kiitos kommenteista!
Toteutan unelmani omassa tahdissani, en miehen päätöksestä.
Sanoisin miehelle, että matka OK, mutta hän voi jäädä lasten kanssa Suomeen. Kai sen reissun on tarkoitus ilahduttaa nimenomaan minua, ei miestä!
Ja lähtisin yksin. Miehelle ja lapsille tekee hyvää olla viikko keskenään.
tärkeitä. Mene ja nauti kun ihana miehesi on nähnyt noin paljon vaivaa ja hoitanut kaiken. Ei ne lapset saa traumoja...
vanhemmilla on aikaa toisilleen ja levolle!
ottaisin sen pienimmän mukaan. Meillä, kun lapsen kanssa on ollut aina helppo matkustaa.