Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Hovioikeuteen valittaminen, kauanko kestää?
01.02.2013 |
Sain yhdessä riitajutussa käräjäoikeudelta päätöksen johon en ole tyytyväinen. Olen melko varma että hovioikeudessa saisin paremman tuloksen kun minulla olisi lisänäyttöjä asiani tueksi.
Asia sinänsä on melko yksinkertainen riita-asia eli monimutkaisuuden takia sen ei pitäisi venyä yhtä istuntoa pidemmäksi.
Jos valittaisin hoviin, kuinka kauan suurin piirtein kuluisi aikaa prosessin läpimenoon?
Kommentit (3)
Useampi kuukausi. Asianajajasi osaa kertoa tarkemmin. Kai sinulla on asianajaja? Hoviin ei kannata lähteä ilman.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Pidä huolta, ettei valitusaika kulu umpeen jahkaillessasi. Oikeus.fi-sivustojen mukaan vuonna 2011 käsittelyajat olivat keskimäärin 6,9 kuukautta.
Alue: Aihe vapaa
[quote author="Vierailija" time="01.02.2013 klo 11:16"]
Sain yhdessä riitajutussa käräjäoikeudelta päätöksen johon en ole tyytyväinen. Olen melko varma että hovioikeudessa saisin paremman tuloksen kun minulla olisi lisänäyttöjä asiani tueksi.
Asia sinänsä on melko yksinkertainen riita-asia eli monimutkaisuuden takia sen ei pitäisi venyä yhtä istuntoa pidemmäksi.
Jos valittaisin hoviin, kuinka kauan suurin piirtein kuluisi aikaa prosessin läpimenoon?
[/quote]