Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

argh pakko avautua, siivouksesta!

Vierailija
31.01.2013 |

siis toi mun mies eläis vaikka roskiksessa ja kävelis vaan kaiken rojun ja moskan yli, korkeintaan siirtelis niitä ees taas. meillä on upouusi, valoisa ja ihanasti sisustettu unelmakoti, jonka mä haluaisin pitää siistinä. no ilmeisesti se tarkoittaa sitä, että mä siis pidän sen siistinä. meillä on aina ollut sellainen työnjako, että mä hoidan kaiken pyykkihuollon ja kaupassa käymisen, mies taas siivoaa. toki molemmat korjaa omat jälkensä (tai siis tulisi korjata), omat tiskit tiskikoneeseen jne, mutta mies hoitaa viikkosiivouksen.

mun mielestä siivous tarkoittaa sitä, että kerran viikossa imuroidaan ja pyyhitään pölyt sekä pestään kylppäri ja suunnilleen kerran kuussa pestään sinipiialla. miehen mielestä silloin siivotaan, kun on likaista. tähän pisteeseen ei olla hänestä koskaan päästy, vaan siivous tapahtuu mun päivien nalkutuksen ja muistutuksen jälkeen noin 2,5 viikon kohdalla. tällöin mies imuroi "isoimmat" ja pyyhkäisee sen jälkeen pölyt lattialle. vessassa se suurin piirtein heiluttaa bideellä koko kylppärin läpi eikä kuivaa mitään:D

onko ainoa ratkaisu tähän se, että mä lopetan marinan ja alan hoitaa kaiken siivoamisen? miksei tunnu musta reilulta.. pyykit olisi sillä tavalla selkeä homma miehen hoitaa, että kun on likaisia, ne pitää pestä ja pakkohan ne on kuivattaa ja viedä kaappeihin. tiedän kuitenkin, että ne pestäisiin sekaisin ja kuivatettaisiin ryppyyn, silitystä ei koskaan tapahtuisi ja kamat survottaisiin jotenkin kaappeihin. hoidan siis sen mieluiten itse. olenko mä vain kamala nisti ja skitso? miten te selviätte tollaisten sikojen kanssa? :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä se pöly kerääntyy keräämättäkin ja kyllä me sen verran tehdään ruokaa, että keittiö sotkeentuu. ei se pöly mua niinkään häiritse, mutta kyllä esim. kylppärin lavuaari näyttää aika likaiselta jo muutamassa päivässä. ja kyllä, äkkiäkös sen pesaisisi, mutta kun musta koko ton kylppärin siivoaminen ja melkein saman tien koko kodin on aika käden käänteessä homma joka tapauksessa. näissä neliöissä siihen ei menee kauaa aikaa, vaikka nuolisi joka nurkan. en ole itseasiassa koskaan edes harkinnut siivoojan palkkaamista, voisikin olla ihan hyvä ratkaisu ottaa kodinulkopuolinen siivous vaikka kerran kuussa. säilyisi sopu:D

ja kiinteistövälittäjien tehoilmaisusta kysyjälle: koti on meidän unelmamme, ei kiinteistövälittäjän. saatiin ihana uusi asunto loistavalta paikalta.

ap

Vierailija
2/7 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hoidin äitiyslomalla ja vanhempainvapailla suurimman osan kotitöistä lähes 5 vuotta. Kun töihin lähdön aika koitti sovittiin uudet järjestelyt juurikin noin kuin teillä nyt, MUTTA ilmoitin (huom.ilmoitin, en kysynyt tai ehdottanut) miehelle, että jos koti ei pysy siistinä, minä en ala siivoamaan, vaan meille tulee siivooja, jonka maksat. Ja vaikka mieheni on pihi luonteeltaan, hän ilmeisesti vihaa siivoamista sitäkin enemmän ja nyt meillä on käynyt siivooja jo puoli vuotta, tosin kahden viikon välein. Suosittelen, että harkitsette samaa vaihtoehtoa, ei ole mitään järkeä tapella tällaisista asioista, kun ei se kahden työssäkäyvän taloutta kaada ja kotitalousvähennyksen saa myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ratkaissut asian tekemällä kotityöt itse ja alkamalla osa-aikaiseksi töissä.

Vierailija
4/7 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se sellainen irtomalli on?

Vierailija
5/7 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin, että teillä ei ole lapsia eikä lemmikkejä.

Onko kahden aikuisen huushollissa todella viikon sisällä niin likaista (roskiksen kaltaista), että pitää siivota, eikö se pari kertaa kuussa riitä? Oletteko töissä/ opiskeletteko, eli suurimman osan arkipäiviä poissa kotoa?

En oikeasti ota kantaa miehesi toimiin (on mulle evvk), mutta onko sulla vain sellainen fiksaatio, että siivota pitää viikottain, oli tarvetta tai ei? Vrt. pitää syödä vaikkei olisi nälkä.

Kylppäri tietty on hyvä pestä kerran/vko eikä tuo yleinen suihkuttelu kyllä puhdista pönttöä, lavuaaria jne.

Siitähän saa ihan oppiriitakysymyksen, että pyyhitäänkö pölyt ennen vai jälkeen imuroinnin. Vr pestääkö hampaat ennen vai jälkeen aamupalan. Jokainen tyylillään.

Meillä mies siivoaa (imurointi, pölyt, vessa ja kylppäri) kerran viikossa, kerran kuussa käy siivooja, joka tekee vähän intohimoisempaa jälkeä.

Meillä kotityöt on jaettu sen mukaan, että se hoitaa, joka tykkää ja( tai on hommassa hyvä. Hyvään arkeen kuuluu niin paljon muutakin.

Meitä 2 aikuista, 3 lasta, 2 kissaa.

PS

Hassua että joku käyttää omasta kodistaan sanaa "unelmakoti". Mun mielestä se on kiinteistövälittäjien tehosteilmaisu. Mutta kenen unelma se teidän kotinne on, sun vai miehen?

Vierailija
6/7 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ihanasti sisustettu ja haluan pitää täällä järjestystä yllä ja paikat puhtaina. Ainoa vaihtoehto on siivota itse. Vaikka saisin miehen siivoamaan kerran viikossa, ei jälki ole tyydyttävää. Ei myöskään huolehdi keittiön pintojen puhtaudesta ym. Pyykkihuoltoa ei voi edes kuvitella hänen vastuulleen, olisi kaikki vaatteet pilalla. Minä siis siivoan ja pyykkään. Joka päivä kuljen rätti kädessä, lakaisen ja kerran viikossa kunnon siivous. Meillä mies käy kaupassa ja hoitaa ruuanlaiton.

Vierailija
7/7 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes osa kodista, jos ei koko kotia raskii/ole varaa siivotuttaa. Siivousfirmojen kanssa voi tehdä monenlaisia sopimuksia. Käynti kerran viikossa, kahden viikon välein tai vaikka kerran kuussa, pelkkä yläkerta, pelkkä alakerta tai koko talo, jätetäänkö keittiön pinnat pyyhkimättä jos ei tarvetta, kylppärin pesu vai ei, pyyhitäänkö lattioita nihkeällä imuroinnin lisäksi, tampataanko mattoja, tarvitaanko lakanoiden vaihtoa, silitystä.. Kaikenlaisia sopimuksia voi tehdä. Kannattaa kysyä alueella toimivilta firmoilta hintoja ja arvioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme