YÖK, söin eilen ja tänään...
... melkein purkillisen sellasta ällömakeaa maitosuklaalevitettä. HYI OLKOON. Eli toisin sanoen sain aivan turhasta asiasta n. 2000 kcal.
Muutenkin herkkulakon lopetettuani olen nyt syönyt päivittäin jotain suklaata (eli muutamana päivänä) vaikka ei tekisi kunnolla mielikään. Jälkeenpäin on ällöttävä olo.
Ei vaan jaksa toi laihdutus taas motivoida, kun mitään ei tapahdu. Luulis että kuukaudessa vaa'assa näkyis jotain, mutta kun ei saatana näy.
Kyllä minä niin mieleni pahoitin :(
Kommentit (13)
Jos aikuinen ihminen noin vaan hillitsee itsensä, niin miksi alkoholiongelmaiset ei lopeta ryyppäämistä, tupakoitsijat tupakointia, lainrikkojat ... jne jne??
Et "vain jaksa", vaan vedät sellaista, jonka tiedät tuovan ällöttävän olon. Toivottavasti on ennen ällöä edes hetken hyvä olo.
Aikuinen ihminen osaa hillitä itsensä, hankkia itselleen muunkinlaista melihyvää kuin mättö ja ähky. Ja aikuisilla ihmisillä on sen verran energiaa, että ne "jaksaa" aika monenlaisia asioita.
Mutta käy sinä vain ruoskimassa itseäsi täällä. Sinulle tulee ehkä tunne, että kun niin teet, ei maitosuklaalevitteen työntäminen naamaan ole niin kauhean paha asia.
Veri kuitenkin punnitaan siinä kohtaa kun jätät sen tökötin syömättä.
Kuules nyt snä visvavittuinen kuikelo: siitä, että on luonnostaan laiha tai vaikka et olisikaan ja koko ajan helvetillisellä kuurilla, ei myönnetä palkintoja tai taivaspaikkaa.
Tapahtuuko siellä vaa'alla jotain, kun ahmit joka päivä suklaata?
No sitten varmaan kannattaisi alkaa miettimään sitä muuta ruokavaliota, koska siinäkin on sitten jotain pielessä, liiallisen herkuttelun lisäksi.
On mietitty, on karsittu, on syöty aamupalaa, on syöty säännöllisesti, on liikuttu (ei tietenkään tarpeeksi), on nukuttu, on juotu vettä.
Parina päivänä, kun söin olosuhteiden pakosta n. 300kcal per päivä, alkoi näkyä vähän eloa (ja elo nollautui taas seuraavana päivänä, kun söin enemmän). Ja olen niin säälittävä läski, että tuolla kalorimäärällä olen todella väsynyt ja surkea.
Ap
johtavat herkkujen ahmintaan lakon päätyttyä. Siksi ei kannattaisikaan pitää herkkulakkoja vaan opetella syömään herkkuja kohtuumääriä. Herkkujen merkitys laihtumisessa on muutenkin useimmilla varsin pieni, ne poisjättämällä ei laihdu kovin montaa kiloa.
Ja en normaalisti edes syö paljoa herkkuja, tai siis lähinnä vain suklaata. Sitä on nytkin jääkaapissa, mutta olen syönyt siitä viimeksi viikko sitten neljä palaa.
Kavereiden kanssa pidettiin herkkulakkoa ja kun se loppu niin himoitsin ihan kaikkea sokerista. Pullaa, keksiä jne. jne. mitä en edes normaalisti syö. Nyt olen taas palannut normaaliin ja herkuttelu on entisellään.
Ei siis minulle enää herkkulakkoja kiitos.
Et "vain jaksa", vaan vedät sellaista, jonka tiedät tuovan ällöttävän olon. Toivottavasti on ennen ällöä edes hetken hyvä olo.
Aikuinen ihminen osaa hillitä itsensä, hankkia itselleen muunkinlaista melihyvää kuin mättö ja ähky. Ja aikuisilla ihmisillä on sen verran energiaa, että ne "jaksaa" aika monenlaisia asioita.
Mutta käy sinä vain ruoskimassa itseäsi täällä. Sinulle tulee ehkä tunne, että kun niin teet, ei maitosuklaalevitteen työntäminen naamaan ole niin kauhean paha asia.
maitosuklaalevitttä? Ja miksi sitä on purkissa??
en mä käytä sitä mihinkään, idea lähti täältä AV:ltä ja suoraan purkista kauhoin sitä. Kai sitä voi sutia leivän päälle, itse en oo kokeillut.
En muuten lusikoinut koko purkkia, heitin loput roskiin. Kai edes siitä saa vähän krediittiä?
Ap
en mä käytä sitä mihinkään, idea lähti täältä AV:ltä ja suoraan purkista kauhoin sitä. Kai sitä voi sutia leivän päälle, itse en oo kokeillut.
En muuten lusikoinut koko purkkia, heitin loput roskiin. Kai edes siitä saa vähän krediittiä?
Ap
Kun en ole koskaan kuullutkaan moisesta tökötistä.
Ei kai se sinun kropassa näy jos ap ei saa itselleen kuria!
Ap aloittaa viestinsä "YÖK". Kohdistuuko se häneen itseensä vai vai levitteeseen?
Jos on vähänkin kokemusta itsekurista, addiktioiden voittamisesta, niin tunnistaa myös teennäisen itseruoskinnan. Kai täällä joskus voi puhua kuin aikuiselle?
Ei näy kropassani ap:n syömät tahnat. Tiedän tasan tarkkaan miten vaikeaa on päästä nimenomaan suklaasta eroon. Vierotusoireet voivat kestää vuosiakin. En tunne ap:n mainitsemaa tuotetta, mutta varmaan siinä on runsaasti sokeria, rasvaa ja ainakin jonkun verran kaakaovoita. Ne vaikuttavat aivoihin. Kestävä laihtuminen lähtee aivoista, siitä, että selvittää itselleen miksi sitä ylimääräistä syömistä - oli se mitä tahansa - haluaa niin paljon.
Minusta ei ole elämisen arvoista elämää semmoinen, että ensin kiusaa itseään, sitten repsahtaa, on hetken onnellinen, sitten vihaa itseään, jonka jälkeen tekee yök-avauksen nettiin, odottaa sieltä paijausta ja aloittaa saman oravanpyörän seuraavana päivänä.
Mitä mietä olet?
6