Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei yh-äiti hakeudu töihin tai kouluun?

Vierailija
31.01.2013 |

onko sielä kotona ja sossun luukulla oikeasti niin kivaa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tutkittu, että yksinhuoltajen älykkyysmäärä ei riitä siihen. Ja kansainvälisten tutkimusten mukaan yksinhuoltajuus jopa tyhmentää tyhmää entisestään. Nyt on menossa iso Akatemian rahoittama tutkimus, jolla yritetään löytää keinoja siihen, ettei tyhmyyden aiheuttama tv- ja nettiriippuvuus tarttuisi yksinhuoltajan lapsiin. Nimittäin 89 prosenttia yksinhuoltajista katsoo televisiota 92 prosenttia enemmän kuin kahden huoltajan perheessä. Minusta on väärin, että yhteiskunnan rahoilla - ydinperhevanhempien verovaroin - rahoitetaan tällaisia hyödyttömiä tutkimuksia. Tietäähän sen nyt ihan ilman tutkimuksiakin, että tyhmyys ja riippuvuudet periytyvät polvesta polveen.

Vierailija
22/31 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

maisteri ja ollut aina töissä äitiysvapaita lukuunottamatta. Samoin kaikki muut y:t joita tunnen. Itse asiassa tunnen enemmän 2 aikuisen perheiden äitejä jotka ovat "vain" kotona lasten kanssa, eivät halua töihin tai opiskelemaan.

Elatusrahat menee lapsille. Ne summat mitä etävanhemmalle määrätään on pääsääntöisesti pienempiä kuin lasten kulut eli lähivanhemmalle jää oikeesti enemmän maksettavaa kun mitä %-suhde sanoo.

Äiti ei voi päättää ettei isä saa tavata lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen mies joka tekee paljon töitä mutta en tienaa juuri mitään ja sitten pitää maksaa kotona makaavalle exälle elareita jotta tämä saa käytyä kampaajalla! mitä paskaa ! ap olen kanssasi samaa mieltä että heidät tulisi vaikka pakottaa johonkin kaatopaikalle töihin vaikka viikoksi että tietäisivät ettei se raha ilmaiseksi muulle tule!

hylkäsit lapsesi?

Vierailija
24/31 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihdoin joku puhuu asiaa. en kylläkään usko että sama pätee kaikkiin.

on tutkittu, että yksinhuoltajen älykkyysmäärä ei riitä siihen. Ja kansainvälisten tutkimusten mukaan yksinhuoltajuus jopa tyhmentää tyhmää entisestään. Nyt on menossa iso Akatemian rahoittama tutkimus, jolla yritetään löytää keinoja siihen, ettei tyhmyyden aiheuttama tv- ja nettiriippuvuus tarttuisi yksinhuoltajan lapsiin. Nimittäin 89 prosenttia yksinhuoltajista katsoo televisiota 92 prosenttia enemmän kuin kahden huoltajan perheessä. Minusta on väärin, että yhteiskunnan rahoilla - ydinperhevanhempien verovaroin - rahoitetaan tällaisia hyödyttömiä tutkimuksia. Tietäähän sen nyt ihan ilman tutkimuksiakin, että tyhmyys ja riippuvuudet periytyvät polvesta polveen.

Vierailija
25/31 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en nyt yh-pirtaan sovi. Totta puhuakseni..tunnen paljon yh:jia, mutta kaikki ovat kyllä ihan työelämässä, eikä tietääkseni kukaan ole sossussa edes käväissyt.

Vierailija
26/31 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mene kouluun eikä töihin :O

Enemmän tiedän näitä "kotiäitejä", jotka hoidattaa lapset päiväkodissa, eivätkä ole innostuneita hakemaan mihinkään kouluun, eikä töihin. Miksi?

Vierailija
27/31 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen et hänen tarkoittamia yh-sossupummeja on enemmän pääkaupunkiseudun ulkopuolella.

Kajaanissa 75% pienten lasten äideistä on yh-sossulaiskiaisia.

Mä tunnen yhden 25-vuotiaan yh-äidin joka on omien sanojensa mukaan vapaaehtoisesti elämäntapatyötön. Sillä menee liian hyvin.

Asuu todella hyvällä paikalla kolmiossa johon nostaa korkeaa asumistukea, saa sossusta sähkölaskut, terveysmenot, satunnaisia harkinnanvaraisia kuten ekaluokkalaiselle talvivaatteet ja luistimet. Sille jää käteen kaikkien pakollisten menojen jälkeen noin 800€ kuukaudessa käteen. Reilusti se huutelee tuolla pihalla asioitaan eli ei tajua edes hävetä. Moni täyspäiväisesti työssäkäyvä yh ei saa tollasta summa käteen.

Mutta mutta, ei saa olla kateellinen kun se on rumaa.

Vierailija
28/31 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös töissäkäyvä yh. Toisinaan mietin, miksi vaivaudun käymään töissä. Saan sen minimielarin, lapsi ei koskaan ole isänsä luona eli elätän lapsen kuun jokainen päivä. Maksan hoitomaksut ja vuokran kolmiosta itse, jotta minulla ja lapsella olisi makkarit ja voisimme ihmisiä kutsua kylään. Minulle ei kuukaudessa jää senttiäkään enempää kuin ihmisille, ketkä ovat lastensa kanssa kotona. Minun suuremmat tulot menevät vuokraan, hoitomaksuihin, työmatkakuluihin ja siihen kun syön työpaikalla (ei taukotilaa; ei siis mahdollisuutta eväisiin).

En syyllistä yhtään äitiä joka mieluummin jää kotiin, niin kauan kuin tämä yhteiskunta kiristää verotusta ja samaan aikaan nostaa toimeentulotukia ja muita..

Kotona "laiskottelevat" eivät joudu potemaan huonoa omaatuntoa siitä, etteivät koko ajan voi olla lastensa luona, ja eivät taatusti ole mitään laiskoja, kyllä se aika rankkaa on myös kotona olla ilman omaa elämää...

Vierailija
29/31 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin uskon tuohon. onhan se nyt nähty! eihän lapsi saa oikeaa mallia elämään vanhemmalta joka on vaan kotona!

Vierailija
30/31 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa ne yh:t on teille tehneet?

Tuleeko ne tappamaan tai raiskaamaan jonkun?

Kuka on tämä kauhea yh?

Mä oksennan teille,ihan oikeasti

Vierailija
31/31 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinhuoltajaa kannattaa kadehtia! Minun on ainakin tosi vaikea kuvitella, että kiikuttaisin kaikki tilitietoni sossuun tsekattavaksi ja tekisin tiliä kaikista tuloistani ja menoistani jatkuvasti. Se on nöyryyttävää. Tuet ovat niin pieniä, että niillä eläminen ei ole kivaa. Elatusmaksutkin ovat aika pieniä -tulevat ne sitten etävanhemmalta tai Kelalta. Ei näillä tuilla kukaan pysty tarjoamaan lapsille mitään hirmuisen "hyvää" elämää. Vaikka hyvä elämä onkin muuta kuin rahaa.

Mielekäs työ tai opiskelu antaa paljon enemmän kuin pelkkä lasten kanssa kotona oleminen - kaikki kunnia sille, että Suomessa jompikumpi vanhemmista hoitaa lasta melko kauan kotona. Mutta ei sitä ikuisesti aikuinen täyspäinen ihminen jaksa. Etenkään jos kotona ei ole toista aikuista, jonka kanssa voi edes silloin tällöin jutella aikuisten asioista ja joka on sen verran kotona, että pääsee välillä edes yksin lenkille tai kirjastoon.

Pienillä rahoilla päivästä päivään kituttaminen on uuvuttavaa. Ja yh:n talous on tosi haaviottuvainen. Jatkuvati olet muiden armoilla.

Kokemukseni mukaan, net yh:t, jotka käyvät töissä (ja osa vielä opiskeleekin) voivat paremmin kuin tuilla elävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä