Miksi meidän Puustellin keittiöön suhtaudutaa näin?
Eräillä on nyt joku ihme juttu kun meidän keittiöstä kuittailla ja arvostella:
En olisi kyllä itse tuota allasta ottanut.
Liikaa maksoitte kyllä kaikesta kun tätä katsoo.
Puustelli on paska.
Onpa pieni keittiö.
Ihan kiva, mutta...
Liian kallia kyllä meille
Jne.
Miksi tällaisia komentteja? Meidän keittiöön haluttiin täyspuiset ovet, kivitasot, välitilaan lasi ym.
Kommentit (65)
Eräs ystäväni kommentoi äskettäin meidän Puustelli-keittiötä niinkin kauniisti kuin "Hyi helvetti". Myös olohuoneen ja makkarin tapetit saivat arvion "ihan hirveät". Jos oli suorapuheisuuden tarkoitus pahoittaa mun mieli, niin onnistui.
Neuvoisin sua ensin miettimään, kuinka olet itse keittiötäsi esitellyt. Monesti metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan. Oma ilosi ei koskaan tunnu samalta toisesta ihmisestä.
Mutta jos sinulla on ihan puhtaat jauhot pussissa tässä asiassa, jätä kommentit omaan arvoonsa. Keittiö on kodin sydän ja sinä olet siihen investoinut. Joka tapauksessa toisen kodin mollaaminen on kovin rumaa. Ja ajattelematonta.
Häh - mitä ystäviä ne ovat, jotka näin käyttäyyvät? Jos joku arvostelisi noin ikävästi minun sisustus- tai remonttiratkaisujani, olis todennäköisesti entinen ystävä. Suorapuheisuus ei tarkoita loukkaamista. Ja joo, olen kyllä saanut sellaisia "tää on niin teidän näköinen" - tyyppisiä kommentteja, joista tiedän, ettei sanoja itse laittaisi samanlaista. Mutta niitäkään ei ole sanottu loukkaamistarkoituksessa, sen verran hyvin tunnen ystäväni.
Itse etsin aina jotain, mistä voin kehua, vaikken yleisesti ottaen tykkäisi. Kehun uuden kodin tilavuutta / valoisuutta / käytännöllisyyttä / sijaintia / hinta-laatu-suhdetta tms., jos muuten tuntuu vaikealta, eikä sisustus yhtään nappaa. Keittiöön pätee samat. En esimerkiksi itse tykkää kivitasoista, mutta ymmärrän, että ne ovat hyvin käytännölliset ja pitkäikäiset, monen mielestä myös tyylikkäät, ja siksi usealle unelmien täyttymys. Ei tulisi mieleenkään alkaa sitä omaa mielipidettä toitottamaan ystävälle, joka juuri on toteuttanut oman unelmansa!
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 20:15"]
Otin puustellin keittiön ja saan 2000 eu takaisin vuoden lopussa. Ostin kodinkoneetkin uudet. Maksoihan se mutta maksettu on ja siinä on mulle iäksi keittiötä. En ole huomannut vielä kenenkään olevan kateellinen tai hyvin peittävät.
[/quote]
Ovet joudut vaihtamaan muutaman vuoden kuluttua, viilut ja umpipuut "rispaantuu"
Ap varmaan kehuskeli keittiöllään ja kyllästyneet kuuntelijat eivät halunneet lähteä ylpistämään entisestään.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 20:31"]
Eräs ystäväni kommentoi äskettäin meidän Puustelli-keittiötä niinkin kauniisti kuin "Hyi helvetti". Myös olohuoneen ja makkarin tapetit saivat arvion "ihan hirveät". Jos oli suorapuheisuuden tarkoitus pahoittaa mun mieli, niin onnistui.
[/quote]minun on vaikea kuvitella että mun ystävät kommentois noin ilkeästi. Se olisi sitten adios forever
kateellisia ne on! meillä myös puustellin keittiö kun kaikilla kavereille/tutuilla ikea tmsv. :D laadusta kannattaa maksaa,mielummin maksan nyt 15k puustellin keittiöstä kuin 5k ikean keittiöstä,jota saa koko ajan rempata :-)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 22:07"]
kateellisia ne on! meillä myös puustellin keittiö kun kaikilla kavereille/tutuilla ikea tmsv. :D laadusta kannattaa maksaa,mielummin maksan nyt 15k puustellin keittiöstä kuin 5k ikean keittiöstä,jota saa koko ajan rempata :-)
[/quote]
Anteeksi, mutta ihan helvetin typerää maksaa 15 tonnia keittiöstä, joka todennäköisesti on ihan "tavallinen" Just tuon takia minua naurattaa nämä, jotka ottaa Puustellin. Jos olisitte kiertäneet liikkeitä ja tutkineet asiaa niin olisitte huomanneet, että Puustelli on ihan samaa paskaa eri paketissa. Maksoitte vaan ihan helvetisti liikaa :D
Eikä löydy meiltäkään Ikeaa :)
Puustelli on kyllä ylihintainen, mutta jos haluaa merkistä maksaa, ei se minulta pois ole.Paikallinen, paikkakunnalla arvostettu, toimija teki 11.000:lla saman, mistä Puustelli pyysi 16.000. En tiedä, onko heidän kalusteensa laadukkaampia, mutta meidän on ainakin tosi hyviä.
53 lisää, että Puustelli ei ollut kyllä kallein. Toisen paikallisen, joka kyllä myy koko Suomessa, hintataso oli tähtitieteellinen ja kolmannella paikallisella edustajan käytös suorastaan huvittavaa. Meiltä ei kyllä kukaan kysy toimittajaa, paitsi ne, joilla on remontti itselläänkin edessä. Mä olen pitänyt Puustellia aika keskiluokan juttuna, mutta ap:n viestistä tulee sellainen olo, että se on jotain hienoa. Ihan tavallinen firmahan se on, mutta kallis, tosin kalliimpiakn on, kuten jo mainitsin.
Minua taas hävettää kun meillä käyvät kehuu meidän keittiötä maasta taivaisiin ja todellisuudessa paikallinen pikkufirma on tehnyt sen, koneet on gigantista, hellan on muurannut eläkkeellä oleva ukko ja kaikki muutenkin on tehty mahdollisimman halvalla, lattialaatat poistolaarista.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 22:42"]
Minua taas hävettää kun meillä käyvät kehuu meidän keittiötä maasta taivaisiin ja todellisuudessa paikallinen pikkufirma on tehnyt sen, koneet on gigantista, hellan on muurannut eläkkeellä oleva ukko ja kaikki muutenkin on tehty mahdollisimman halvalla, lattialaatat poistolaarista.
[/quote]
Mitä väliä sillä on, kuka se on tehnyt. Itse luultavasti olet kuitenkin pääsuunnittelija ollut. Meidänkin kauniit kylppärin laatat on puoleen hintaan -poistoerää, mutta silti ne ovat kauniit.
Todennäköisesti Puustelli-keittiösi on kuin joku saunan pimeä perseläpi ja ystävät ovat vain yrittäneet varovaisin sanakääntein ilmaista järkytyksensä, mutta teikäläinen on tästä sitten vetänyt herneet nenään, kun ei itse tajua keittiökammotuksensa kamaluutta. Aina vedetään tämä kateuskortti esiin, kun ei kestetä kuulla asiallista kritiikkiä.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 22:42"]
[/quote]
Ois kiva nähdä kuva tästä tyylikkäästä, mutta edullisesti toteutetusta keittiöstä... Jos on värisilmää ei välttämättä tarcvitse ostaa kallista...
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 21:17"]
Otin puustellin keittiön ja saan 2000 eu takaisin vuoden lopussa. Ostin kodinkoneetkin uudet. Maksoihan se mutta maksettu on ja siinä on mulle iäksi keittiötä. En ole huomannut vielä kenenkään olevan kateellinen tai hyvin peittävät.
[/quote]
Ovet joudut vaihtamaan muutaman vuoden kuluttua, viilut ja umpipuut "rispaantuu"
[/quote]
Mikä on kestävin ovivaihtoehto?
Meillä Topi-keittiö, ei ollut halvin, mutta sain kaikki unelmani sisällytettyä tähän keittiöön Topin suunnittelijan toimesta.
Mun vanhempien kotona on Puustelli ja hyvin on toiminut 20 vuotta. Ikeasta olen taas kuullut pelkkää hyvää, toisin kuin tähän ketjuun aiemmin vastanneet.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 23:22"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Meillä ainakin kiiltävä korkeapainelaminaatti on ihan uudenveroinen 8 vuoden käytöllä.
Kuvittelin tosiaan edellisessä talossa että umpipuu on sentään umpipuuta mutta eipä kestänytkään. Meillä oli kirsikkapuuta ja kavereilla tammea - kumpikin Puustellia ja tosiaan 4 vuodessa siinä kunnossa että piti hioa ja petsata uudelleen:( Ja hyvin vielä yritettiin pitää huolta, ei lutrattu vedellä tms.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 23:22"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Meillä ainakin kiiltävä korkeapainelaminaatti on ihan uudenveroinen 8 vuoden käytöllä.
Kuvittelin tosiaan edellisessä talossa että umpipuu on sentään umpipuuta mutta eipä kestänytkään. Meillä oli kirsikkapuuta ja kavereilla tammea - kumpikin Puustellia ja tosiaan 4 vuodessa siinä kunnossa että piti hioa ja petsata uudelleen:( Ja hyvin vielä yritettiin pitää huolta, ei lutrattu vedellä tms.
[/quote] Saman olisin vastannut. Meillä laminaattiovet korkeakiiltoisena, ihan huiput :)
ap haluaa imarrella itseään ja luoda mielikuvaa, että Puustellin keittiö olisi jotenkin muita parempi/kalliimpi tms, (mitä se ei kyllä ole) ja hakee täältä tukea näkemykselleen. No, meillä on Puustellin keittiö, eikä ole mitenkään erikoinen ja hinnaltaankin korkeintaan keskitasoa. Itseasiassa monella keittiövalmistajalla mallit ovat täysin samanlaisia keskenään, ainoastaan valmistajan logo erottaa ne toisistaan. Eli ihan sama minkä valmistajan kaapistot valitsee. Jos haluaa panostaa keittiössään laatuun, kannattaa satsata keittiön koneisiin.
Epäkohteliasta, mutta pakko myöntää että itseäni huvittaa aina puustellin omistajat. Samaa tavaraa ylihinnalla! Ja ei, en ole kateellinen koska vasta rakensimme ja keittiö on just niin kuin haluttiin :)