Lapseni isänsä (=eksäni) uudesta avovaimosta: "En tykkää kun se tekee mulle näin":
ja lapsi näyttää kädellään, "jynssää" nyrkkiään hiusrajassa. Lapsi 3,5v. Isänsä muutti hyvin nopean seurustelun (pari kk) päätteeksi yhteen naisen kans, jota en ole ikinä tavannut ja josta en mitään tiiä.
Tyttömme on alkanut oireilemaan tän jälkeen yökastelulla(oli täysin yökuiva jo), itkulla ja mahaoireilla isille mennessä, ja nyt viimeisin oli tuo kuvaus,joka sai mut epäilemään isän avovaimon tukistelleen lasta? Mies suuttui ja kielsi jyrkästi asian,kun kysyin.
Voiko lapsi keksiä tällaista? Itse en ole häntä ikinä tukistanut,eikä ole tietääkseni nähnyt kenenkään muunkaan koskaan tekevän niin kenellekään.
Miten toimisit minuna?
Kommentit (32)
ei tukista, mutta tottahan lapsi voi oireilla ja kovasti, vaikka uusi nainen olisi miten kiva tahansa... Ihme olisi, jos ei oireilisi. Silloin lapsesi ei olisi normaali.
Ei saa jättää selvittämättä jos on yhtään epäilys että exän uusi tukistelee lastanne. Minä olen uusperheen lapsi ja äitipuoli oli kamalan kateellinen isälleni kun vein häneltä aikaa isän kanssa, läpsi ja tukisti eikä kukaan uskonut, nyt kolmikymppisenä kannan kaunaa vieläkin isälleni ettei kuunnellut ja uskonut. Elävät onnellisena yhdessä vieläkin, en pidä yhteyttä isääni ollenkaan. Heiltä tulee joulukortti,muuten ei kuulu mitään.
Ja tietysti lapsi voi muutenkin oireilla, mutta silti kannattaa olla varma ennenkuin vähättelee asiaa.
että haluan tavata hänen uuden puolisonsa, jotta voit turvallisin mielin päästää lapsen heille. Sitten juttelisin uuden puolison kanssa asiallisesti ymmärtäen, että hänen ei tarvitse rakastaa lastasi. Kuitenkin hänen täytyy olla huolehtiva ja turvallinen aikuinen, kun lapsi on heillä.
Eksälle sanoisin, että seuraat lapsen vointia tosi tarkkaan. Tarvittaessa lähdet lastenvalvojan kanssa selvittämään, onko aihetta esim. muuttaa tapaamiset valvotuiksi, jos huoli jatkuu. On isän vastuulla huolehtia, että lapsi on hänen luonaan turvassa.
"päähierontaa" ilman tukasta kiinni tarttumista. Ehkä on olevinaan leikkisä ja yrittää sillä murtaa jäätä. Mutta kun lapsi kokee sen kiusaamisena, pitäisi tosiaan lopettaa ja pyytää anteeksi.
hiusten pörröttäminen. Aika monella aikuisella on moinen tapa lapseen tutustuessa ja harva lapsi siitä tykkää.
oireilu voi johtua naisen ilmestymisestä isän elämään pelkästään. Pieni mieli hämillään, että mikäs naineö se nyt isän kanssa on, kun se ei olekaan äiti jne.
juttelisin eksän kanssa ihan avoimin ja rauhallisin mielin, lapsen hyvinvoinnista on nyt kyse.
toivottavasti onnistuu.
ja pyydä apua.
Normaalisti lapsi ei jonkun aikuisen vuoksi muutu itkuiseksi ja pelokkaaksi, joten kannattaa katkaista juttu heti. Joskus katsotaan parhaaksi, että isän tapaamisajat rajataan.
Lapsi tässä on tärkein, ei isin uusi.
samanikäisenä samassa tilanteessa, äitpuoli löi,tukisti ja kuritti muutenkin ilman syytä.
äiti uskoi, isä ei. vasta vuosien päästä isä uskoi asian. en käyny paljoa isän luona tämän takia, pelkäsin
käsi laitetaan nyrkkiin, jolloin rystyset ulkonevat. Niillä sitten myllätään päätä. En tiedä termin nimeä, mutta aika jenkkiläinen tapa. :D
Silitättekö te aiemmat vastaajat lasten(ne) hiuksia nyrkeillä?
Oikeasti sehän käy todella kipeää, jos painaa rystyset päähän käsi nyrkissä ja pyörittää kättä. Ei tarvitse siis repiä hiuksista tai mitään. Isoveljeni kiusasi minua joskus lapsena noin niin tiedän.
Äitinä selvittäisin asian juurta jaksain.
lastas ja älä vie isällensä jos ei halua mennä. Selvitä mistä on kyse, eihän se uus eukko varmaan miehen nähden tukista tms. Yritetään nyt äidit pliis ettei tulis uusia Eerikan kohtaloita !
mennään juttelemaan tästä. Toivottavasti en ylireagoi. Keskustelut eksän kanssa ovat tuloksettomia, ja hänen avopuolisonsa ei kuulemma halua tavata minua. ap
Jos on, niin sinun on valitettavasti annettava lapsi isälleen. Voit toki yritää neuvotella muutoksesta, mutta sossut, oikeus jne. eivät katso hyvällä, jos estät lasta tapaamasta isäänsä.
Jos tapaamissopimusta ei ole, niin älä anna lasta isälleen ennenkuin asia on selvinnyt. Veikkaan, että uusi äitipuoli vihaa lapsipuoltaan ja kurittaa tätä aina, kun isä ei näe.
Voisin kuvitella että vastaavassa tilanteessa, jossa minua syyllistettäisiin haluaisin keskustella ja hoitaa asian mahdollisimman nopeasti.
Jos on, niin sinun on valitettavasti annettava lapsi isälleen. Voit toki yritää neuvotella muutoksesta, mutta sossut, oikeus jne. eivät katso hyvällä, jos estät lasta tapaamasta isäänsä. Jos tapaamissopimusta ei ole, niin älä anna lasta isälleen ennenkuin asia on selvinnyt. Veikkaan, että uusi äitipuoli vihaa lapsipuoltaan ja kurittaa tätä aina, kun isä ei näe.
lasta tapaamisiin, koska eksä on uhannut jopa uhkasakolla mua, jos estän tapaamiset :( Pari kertaa kun lapsi on kovasti itkenyt ihan oikeasti hädissään, että äiti älä pakota menemään, olen sanonut, että lapsi on sairas eikä siksi voi tulla. Mutta ei tätäkään veruketta voi kovin monesti käyttää uskottavasti. ap
tytöltä, että sattuuko se, mitä nainen tekee. Kysy tytöltä, vetääkö hiuksista tai kopauttaako päähän. Jos tyttö osaa sanoa, ettei tykkää, kun tuollaista tehdään, voit kysellä enemmän ja selvittää lapsen kanssa, mitä hänelle oikein on tehty.
Jos on, niin sinun on valitettavasti annettava lapsi isälleen. Voit toki yritää neuvotella muutoksesta, mutta sossut, oikeus jne. eivät katso hyvällä, jos estät lasta tapaamasta isäänsä. Jos tapaamissopimusta ei ole, niin älä anna lasta isälleen ennenkuin asia on selvinnyt. Veikkaan, että uusi äitipuoli vihaa lapsipuoltaan ja kurittaa tätä aina, kun isä ei näe.
lasta tapaamisiin, koska eksä on uhannut jopa uhkasakolla mua, jos estän tapaamiset :( Pari kertaa kun lapsi on kovasti itkenyt ihan oikeasti hädissään, että äiti älä pakota menemään, olen sanonut, että lapsi on sairas eikä siksi voi tulla. Mutta ei tätäkään veruketta voi kovin monesti käyttää uskottavasti. ap
No kyllähän tuo lapsen kommentti kertoo jo ihan kaiken! Pitäisi hälytyskellot soida ja lujaa. Lastenvalvojalle aika välittömästi. Ei luulis olevan äijällä varaa uhkailla millään uhkasakoilla. Tulethan ap sitten kertomaan miten kävi?
Monella afrohiukset omaavalla silityskin voi tuntua tukistukselta.
Muuten kyllä kuulostaa siltä, että kaikki ei ole hyvin. Veisin lapsen lapsipsykologin luokse juttusille. tämä varmaan osaa tehdä sellaisia kysymyksiä, että totuus väkivallasta selvenee ja saat faktaa todistusaineistoksi (mitä sitten sillä teetkään)
Tilanteeseen tarvitaan nyt mukaan se lastenvalvoja!
Keskustele lapsen isän kanssa ja kutsu itsesi kylään. Näin voit myös tavata sen uuden puolison, mikä tässäkin on nyt niin vaikeeta??!!
Ei siis riittäisi pelkästään isälle puhuminen!