Lapseni isänsä (=eksäni) uudesta avovaimosta: "En tykkää kun se tekee mulle näin":
ja lapsi näyttää kädellään, "jynssää" nyrkkiään hiusrajassa. Lapsi 3,5v. Isänsä muutti hyvin nopean seurustelun (pari kk) päätteeksi yhteen naisen kans, jota en ole ikinä tavannut ja josta en mitään tiiä.
Tyttömme on alkanut oireilemaan tän jälkeen yökastelulla(oli täysin yökuiva jo), itkulla ja mahaoireilla isille mennessä, ja nyt viimeisin oli tuo kuvaus,joka sai mut epäilemään isän avovaimon tukistelleen lasta? Mies suuttui ja kielsi jyrkästi asian,kun kysyin.
Voiko lapsi keksiä tällaista? Itse en ole häntä ikinä tukistanut,eikä ole tietääkseni nähnyt kenenkään muunkaan koskaan tekevän niin kenellekään.
Miten toimisit minuna?
Kommentit (32)
Se ei ole tukistusta vaan todella nyrkin hankaus päähän.
Vanhempi poika teki sitä ollessani pieni, olevinaan huomionosoitus. Ei tehnyt kipeää mutta tuntui alentavalta.
tuoho liittyy vielä yökastelua, niin en kyllä antaisi mennä ainakaan yöksi. Ja sen voi perustella sillä, että lapsi ei halua. Itse en kyllä omaa lastani laittais tuollaiseen tilanteeseen! Jo pelkästään se, että lapsi ei tunne oloaan turvalliseksi, riittä perusteeksi. Eihän aina välttämättä tarvi edes fyysistä väkivaltaa, tai henkistä vaan sekin riittää että esim. vanhemmat tappelevat tms. Ja sinun tapauksessa uskoisin lastasi, jotainhan ikävää hänelle on siellä sattunut ja hyvä että lapsi avoimesti kertoo!
Kauheasti en "uskalla" lapselta kysellä, etten itse vahingossa johdattele sitä kysymyksilläni vastaamaan tiettyyn suuntaan. On niin pieni kuitenkin vielä.
Ei kai lastenvalvojakaan voi määrätä mitään uusia sopimuksia ilman toisen vanhemman hyväksyntää? olen käsittänyt, että se vaan vahvistaa sopimukset, joista vanhemmat on yksimielisiä.ap
Keskustele lapsen isän kanssa ja kutsu itsesi kylään. Näin voit myös tavata sen uuden puolison, mikä tässäkin on nyt niin vaikeeta??!!
nyt väkisin voi toisille tupata kylään? ap
Keskustele lapsen isän kanssa ja kutsu itsesi kylään. Näin voit myös tavata sen uuden puolison, mikä tässäkin on nyt niin vaikeeta??!!
nyt väkisin voi toisille tupata kylään? ap
Ja olisi tippaakaan epäilystä et lasta tukistellaan tai muulla tavalla satutetaan, niin mä kyllä kaivelisin sen naisen esille vaikkapersesilmästä ja kuulustelisin. En paljoa kyselisi et haluaako mua nähdä.
Todennäköisesti se lastenvalvoja istuttaisi teidät aikuiset saman pöydän ääreen keskustelemaan ja kuulisi myös lasta, todennäköisesti tapaisit siinä yhteydessä myös sen uuden puolison.
Lastenvalvojalla on tieto, miten tilannetta hoidetaan eteenpäin, jos te ette pääse sopuun ja on syytä epäillä, ettei nykyinen tapaamissopimus ole lapsen parhaaksi.
Soita sun kunnan lastenvalvojalle. Kysy, miten hän voi auttaa.
"hankasin" nyrkkiä suhteellisen kovaa ohimoon ja otsaan hiusrajaan. kyllähän se sattui ja pirusti. painelin siis rystysillä ja sormien koukistuneilla nivelillä.
otapa nyt yhteyttä ex-mieheesi, sovi tapaaminen heidän luonaan niin, että pääset jutustelemaan myös uuden naisystävän kanssa tekosyyllä "kun lapsi käy täällä niin haluat tutustua myös uuteen tyttöystävään". kerrot sitten vasta myöhemmin miehellesi, miksi halusit ko. henkilön tavata jos ja kun mitään epäilyttävää ilmenee.
nykyäänhän on kaikenlaisia hulluja ja monet ottavat "oppia" julkisuudessa paljon esillä olleista, muiden tekemistä kauheuksista. tuli heti mieleen se erikan tapaus, tässä saattaisi olla vähän sama meininki mutta lievemmässä mittakaavassa..? uusi nainen ei hyväksy toisen naisen pentua ja kostaa näin?
keskustele myös lapsesi kanssa, jotta saat mahdollisimman paljon informaatiota. älä kuitenkaan johdattele hänät harhaan omilla puheillasi, vaan pyri olemaan mahdollisimman neutraali. on tämä kuitenkin hyvä selvittää.
mennään juttelemaan tästä. Toivottavasti en ylireagoi. Keskustelut eksän kanssa ovat tuloksettomia, ja hänen avopuolisonsa ei kuulemma halua tavata minua. ap
Itse olisin nopeasti selvittämässä väärinkäsitystä, jos sellainen on kyseessä.
Mutta jos tosissaan oot huolissasi, niin moiset muka voisi mennä heidän oven taakse, että hei tulin juttelemaan kun puhelimitse ei onnistu.
Ja varmista vielä se mitä tapahtuu (jos asian selvitys ei onnistu ja) jos kieltäydyt viemästä lasta isälleen, mikä se uhkasakko on ja mitä jos et siltikään vie. Miettisin ottaisinko mieluummin sen sakon. Jos siis lapsi selvästi voi huonosti eikä luottamusta ole. Mutta tietysti se tapaamisoikeuden omaehtoinen rajaaminen on iso päätös sekin.
Ettei tule sitten aikuisena katkeruutta "kun äiti ei uskonut kun isän uusi kuritti minua" :/ tms. Tai jos lapsi keksiikin, niin oppii, ettei perättömyyksiä voi kertoa ilman seuraamuksia.
Koska lapsi itkee kun ei halua tulla, pelkää ym. Ja jos ei uusi nainen ole kiinnostunut sinuun yhtään tutustumaan, niin et halua itsekään tuoda häntä. Että vaikka sitten oikeusteitse aletaan juttua käsittelemään, jos ei pariskunnalle muuten sovi!
olikin viestiä pukannut lisää.. et tosiaankaan sopparin päällä ollessa yksinäsi voi tehdä mitään, paitsi vedota lapsen etuun.
Lasten valvoja ei tee mitään, perheneuvola on oikea osoite.