Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentteja? Arkipäivän perusaikataulumme:

Vierailija
30.01.2013 |

Meillä menee keskiverrosti näin:

7:00 - mä lähden töihin

8:00 - mies lähtee töihin ja vie lapset mennessään kouluihinsa jos niillä kasin aamu

TYÖPÄIVÄ/KOULUPÄIVÄ

16:00 - mies palaa työstä ja hakee lapset kotiin jos eivät jo ole, tekee jotain ruokaa (=ranut ja lihapullat -tasoa)

17:00 - mä tulen kotiin ja otan lapsen mukaan, vien harrastukseen

17:30 - mä tulen uudestaan kotiin ja syön

17:45 - mies lähtee hakemaan lasta harrastuksesta

18:15 - mies ja lapsi tulee kotiin

18:45 - mä vien toisen lapsen harrastukseensa

19:15 - palaan kotiin, laitan kamat valmiiksi aamua varten ja alan laittamaan iltapalaa

19:45 - mies lähtee hakemaan lasta harrastuksesta

20:15 - mies ja lapsi tulee kotiin

iltapalan syöntiä, hammaspesua, viimehetken läksykuulustelua, "ai niin saatana huomenna oli jotkut nyyttikestit" panikointia, reissu Siwaan, lapset nukkumaan...

Sit katselen kun keittiön kaikki astiat on likaisena pöydällä ja haistelen pari päivää pestynä olleita vaatteita, kehtaisko ne vielä ripustaa kuivumaan vai pitäiskö pestä uudelleen, en jaksa päättää, tuun tähän, luen lehtiä, en jaksa mitään, meen kohta nukkumaan.

Ja sit klo 17:00 on kaveri (pienen lapsen kotiäiti) soittanut ja kysynyt, jos tulisivat kylään kohta. No ei pysty... "Aijaa, mitäs teillä nyt sitten niin erikoista...?"

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin olette yhdessä?

Vierailija
2/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin lapsille kuin teille aikuisillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin olette yhdessä?

viikonloppuisin. (JOS EI OLE MITÄÄN SOVITTUA MUUTA OHJELMAA)

Vierailija
4/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin olette yhdessä?

Ei kyllä kuulosta lasten kannalta hyvältä järjestelynne.

Eikö tuo ole sama jo pistää lapset jonnekin asuntolaan viikoiksi, otatte ne kotiin vain viikonloppuisin.

Vierailija
5/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin te oikein asutte? Kymmenen tunnin päivä kuulostaa hurjalta.

Meilläkin on kaksi lasta, mutta elämä ei silti ole läheskään noin hektistä, koska työpäivä matkoineen ei ole kummalakaan noin pitkä ja lapset ovat jo kouluiässä eivätkä harrasta ns. välinelajeja eli kulkevat harrastuksiin pitkälti itsekseen.

Vierailija
6/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin olette yhdessä?

Ei kyllä kuulosta lasten kannalta hyvältä järjestelynne. Eikö tuo ole sama jo pistää lapset jonnekin asuntolaan viikoiksi, otatte ne kotiin vain viikonloppuisin.

kuule ihan normaali aikataulu perheille, jossa molemmat vanhemmat käy työssä ja lapset koulussa. Mahtais asuntolat pullottaa, jos normaalin arjen takia niitä alettais lapsilla täyttämään.

Vierailija
7/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskikokoisessa kaupungissa. Siis miehellähän ei ole työmatkoja ollenkaan, enkös mä tuohonkin laittanut että 8-16 on sen työaika?

Nopein tapa saada lapset harrastuksiin ja takaisin on viedä itse autolla, ei kulu lapselta koko ilta kulkemiseen ja saa siis enemmän olla kotona. Tosin harrastukset ovat sellaisia, joita he itse ovat halunneet, muttä mä siis ajattelen niin, että saisivat olla enemmän kotona.

-ap-

Vierailija
8/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin olette yhdessä?

Ei kyllä kuulosta lasten kannalta hyvältä järjestelynne. Eikö tuo ole sama jo pistää lapset jonnekin asuntolaan viikoiksi, otatte ne kotiin vain viikonloppuisin.

kuule ihan normaali aikataulu perheille, jossa molemmat vanhemmat käy työssä ja lapset koulussa. Mahtais asuntolat pullottaa, jos normaalin arjen takia niitä alettais lapsilla täyttämään.

ja lapset koulussa.

Kaikki tuntemamme perheet ovat töissä ja koulussakäyviä, ja kenellekään tuollainen kellonympärirääkki ei ole normaalia.

Lue mikä tahansa juttu tai artikkeli aiheesta ja huomaa, että niissä kaikissa kehoitetaan perheitä hidastamaan ja koulu/työn vastapainoksi antamaan aikaa lepoon ja lupsakkaan yhdessäoloon.

Tuo ei ole normaali aikataulu missään suhteessa!

Vierailija
9/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikataulu ei ole normaalia nähnytkään.

Miksi arkipäivät pitää ahtaa täyteen ohjelmaa. Harrastukset läheltä. ei kuljetuksia ja maltillisesti harrastuksia.

Vierailija
10/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin lapsi tekee läksyt? Lukee kokeisiin? Milloin kertoo huolistaan? Milloin nauttii elämästään?

Vain viikonloppuisin?

Aika paha!

Vierailija
11/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsilla harrastuksensa joka ikinen arki-ilta?

ei ole mitään, eikä viikonloppuisinkaan yleensä. Vanhemmalla lapsella 4 harrastuskertaa viikossa, nuoremmalla lapsella 2 harrastuskertaa viikossa.

Harrastukset kaupungin toisella puolella, tietenkin me kuljetetaan kun on mieleiset ja mielekkäät puuhat.

-ap-

Vierailija
12/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin lapsi tekee läksyt? Päivisin koulun jälkeen

Lukee kokeisiin? Päivisin koulun jälkeen tai viikonloppuna

Milloin kertoo huolistaan? Esim. harrastuskuljetusmatkalla on hyvää aikaa puhua kaksin lapsen kanssa

Milloin nauttii elämästään? Lähes koko ajan, varsinkin jos ei tarttis ikinä siivota ja vois syödä vain karkkia

Vain viikonloppuisin? Silloinkin

-ap-

Vierailija
13/14 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää olla sitten kai äitivapaita vaikka viikonloppuna (mua ei häiritä -tyyliin), isä-vapaita myös.

Jos sittenkin kaikki on liian rankkaa, delegointi esiin. Kummit, sukulaiset, ennen kaikkea harrastusporukoiden vanhemmat jne. Tai sitten vähemmän kaikkea, niin vaan.

Vierailija
14/14 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin lapsi tekee läksyt? Päivisin koulun jälkeen

Lukee kokeisiin? Päivisin koulun jälkeen tai viikonloppuna

Milloin kertoo huolistaan? Esim. harrastuskuljetusmatkalla on hyvää aikaa puhua kaksin lapsen kanssa

Milloin nauttii elämästään? Lähes koko ajan, varsinkin jos ei tarttis ikinä siivota ja vois syödä vain karkkia

Vain viikonloppuisin? Silloinkin

-ap-

Sait osaksesi kritiikkiä ja kysymyksiä. Jos ne ovat sinulle itsestäänselvyyksiä, niin miksi edes kysyit? Ollet siis omasta mielstäsikin väärässä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä