Jaetaan parhaat teiniaikojen "kusetukset", mä alotan!
Kesällä laitettiin teltta meidän omakotitalon pihalle, vietiin tietty vaihtovaatteet jo sinne valmiiksi. Sit flanelliyökkärit päällä hammaspesun kautta kiltit tytöt lähti korttia pelaan telttaan, japam, meikit naamaan, vaatteiden vaihto ja baanalle ;)
Kommentit (46)
Hajun pois, kuten vaikka syödä kotimatkalla ruohoa ;) Ja sitten kun ne tupakat kerran putos lattialle kotona niin äitini varmaan nautti mun pitkästä ja epätoivoisesta tarinasta jossa ne kaverin tupakat oli jotenkin oudosti joutuneet mulle....
kun porukat oli töissä ja oltiin illalla lähdössä kaupungille.
Vanhemmat tietysti luuli että meillä ei ollut aikomustakaan juoda mitään. Ne tarkasti meidän kassit ja niissähän oli vaan jotain meikkejä.
Eihän ne voineet tietää, että me oltiin heitelty ne pullot ikkunasta lumihankeen talon taakse ja käytiin hakemassa ne sieltä.
Sitten menoksi ja bussipysäkille.
Faijalle meni täysillä läpi selitys "on halvempaa viedä omat limpparit sukkadiskoon kun ostaa sieltä" kun kannoin kainalossa isoa limupullo, joka puolillaan kossua. Ihmeen hailakkaa kokista kyllä oli.
Käytiin yläasteella aika tiuhaan partioretkillä ja siihen mukaan mahtu kivasti myös "partioretket". Ei muuta kun viinakset ja tupakat rinkkaan ja menoks. Joskus mentiin kaupungille riekkumaan, joskus taas oli kiva jäädä partiokämpille juomaan ja pussailemaan poikien kanssa...
Ja vanhemmat oli tyytyväisiä, kun meillä oli hyviä harrastuksia, niin ei jouduta huonoille teille :)
ja vähän täältä, ja vettä tilalle. Ne sotkut oli niiiiiin kaameita, mut sitä oon ihmetelly jälkeenkinpäin et eikö ne muka huomanneet et viinat oli laimeempia...
Faijalle meni täysillä läpi selitys "on halvempaa viedä omat limpparit sukkadiskoon kun ostaa sieltä" kun kannoin kainalossa isoa limupullo, joka puolillaan kossua. Ihmeen hailakkaa kokista kyllä oli.
Mä ihmettelen vieläkin miten tällainen meni läpi... :)
Käytiin yläasteella aika tiuhaan partioretkillä ja siihen mukaan mahtu kivasti myös "partioretket". Ei muuta kun viinakset ja tupakat rinkkaan ja menoks. Joskus mentiin kaupungille riekkumaan, joskus taas oli kiva jäädä partiokämpille juomaan ja pussailemaan poikien kanssa...
Ja vanhemmat oli tyytyväisiä, kun meillä oli hyviä harrastuksia, niin ei jouduta huonoille teille :)
Väännettiin mahdollisimman lapsellisia kutsukortteja milloin kenenkin "synttäreille". Sopivasti pyjamapartyja, jolloin yökylälupa heltisi kohtalaisen usein. No, toisinaan kyllä pikkaritkin lens minne sattu kun puskissa nusuteltiin kännipäissään.
Isosiskon lakkiaisissa minä 2 vuotta nuorempana kaatelin kuohuviiniä vieraiden laseihin tarjottimelle kodinhoitohuoneessa ja jätin aina pullon pohjalle reilusti juomaa. Jemmasin "tyhjät" pullot syvälle khh:n kaappiin ja sopivan hetken tullen kaadoin kaikki jämät puolentoista litran kokispulloon, joka tulikin melkein täyteen. Illalla oli hauskaa, kiinnikään en jäänyt :)
ja vähän täältä, ja vettä tilalle. Ne sotkut oli niiiiiin kaameita, mut sitä oon ihmetelly jälkeenkinpäin et eikö ne muka huomanneet et viinat oli laimeempia...
Olivat varmaan onnessaan, et eihän tää maistukaan enää niin pahalle kun muistin. Meiltä ainaski löyty niin karmeita litkuja ettei niistä voinut edes kalkkikset tykätä!
sekaan ettei kilise. joku laittanut raakaa viinaa joskus tyhjään hajuvesipulloonkin. usein jos sanoin meneväni kaverin luo yökylään soitin aina itse äidille "hyvänyönpuhelun" etteu hän soittelisi sitten enää myöhemmin ja hoksaisi humalaani. nykyään kaikki huijaukset kaduttaa ja tekisi mieli kertoa totuus nuoruuden kännäilystä kun äiti edelleen jaksaa kehua etten ollut kuin muut kylällä riekkuvat nuoret. hävettää
Kovasti kiinnosti taivaankannen liikkeet nuorempana, yökaudet luuhasin kiikaroimassa. Katuvalot sattu loppumaan jossain puolen kilsan päässä, pimeeseen piti mennä tiirailemaan että näkee planeetat paremmin kun pihalla. Ja pullojemma pöpelikössä. Tein jopa massapalloista jonkunlaisen linnunrataviritelmän lisäämään uskottavuutta.
vaikka oikeasti hän oli toisella paikkakunnalla ilman äitinsä lupaa treffaamassa jotain reippaasti vanhempaa poikaa. Jotain meni suunnitelmassa pieleen, ja ystävän äiti soittikin illalla mulle ja alkoi kysellä ystävääni puhelimeen. Sanoin että suihkussa on, ei nyt kuule mitenkään pääse tulemaan puhelimeen ja kohta mennään nukkumaankin, että ei tarvitsis soitella enää uudestaan, niin ja kun me luetaan vielä noita läksyjäkin. Yritin jotenkin harhauttaa.
No, vartin päästä äitinsä soitti uudestaan ja paniikissa menin tunnustamaan ihan kaiken, koska olen yksi maailman surkeimmista valehtelijoista. Lopuksi aloin vielä ahdistuneena itkeäkin. :P Sen jälkeen hänen äitinsä oli vielä vihaisempi siis sille tyttärelleen, koska tämä oli saattanut minutkin tähän hankalaan välikäteen. Kun kännyköitä ei ihan vielä siihen aikaan meillä ollut, en saanut siinä välissä yhteyttä ystävääni, joka huiteli sen pojan kanssa ties missä... Kärsin ja riuduin ja revin suunnilleen tukan päästäni, kun odotin että hän palaa maisemiin, ja vieläpä kunnossa. Ajattelin ettei hän halua enää koskaan nähdäkään minua, kun menin sössimään sen jutun ja äitinsä odotti kotona raivoissaan. Kyllähän se siitä sitten äkkiä unohtui, ei käynyt mitään vakavaa. Ja olihan niitä muitakin tempauksia...
Äitini jokin aikaa sitten naureskeli niitä. Oli ihana kuulla, että äiti antoi luottoa ja antoi kusetusten mennä läpi sormien ja antoi minun tehdä "virheeni" ilman sen suurempaa draamaa.
mukajänniä juttuja nyt kypsillä kymmenillä kuin
silloin aikoinaan kuunnella/seurata omanikäisten sönkötyksiä ja touhuamista. Tai omien vanhempien sössimistä. Booooooooring.
Äitini jokin aikaa sitten naureskeli niitä. Oli ihana kuulla, että äiti antoi luottoa ja antoi kusetusten mennä läpi sormien ja antoi minun tehdä "virheeni" ilman sen suurempaa draamaa.
Kuka kusetti ja ketä. Vanhemmalla iällä minullekkin selvisi, että en ollutkaan niin ovela kun luulin olevani.
"kun kaverilla on synttärit ja sille pitäis ostaa lahja". Oli aika tiuhaan synttäreitä...
silloin aikoinaan kuunnella/seurata omanikäisten sönkötyksiä ja touhuamista. Tai omien vanhempien sössimistä. Booooooooring.
mä taas palasin aika elävästi muistoihin näiden myötä. Niissä ajoissa oli niin paljon hyvääkin. Miten mieletön fiilis oli esimerkiksi olla teininä ihan järjettömän rakastunut ja sievästi pienessä huppelissa ekoja kertoja. Voi kun voisi palata hetkeksi siihen aikaan. Tai ehkä ei sitten kuitenkaan... Ei, ei kuitenkaan.
Helsinkiin kirkon nuorisopäiville joskus vuonna 1989, me seurakuntanuoret..
HA, kaljaa kiskottiin koko vkl. Jopa valokuvissa pilkotti kaljapullot kassista kun oikein tarkkaan katsoi... Meistä yksi 16-vuotias kävi hakeen kaljat kaupasta.