Onko USAssa hotelleissa ja ravintoloissa vihanneksia ja hedelmiä?
Tuttava sanoi, että,on huonosti tarjolla esim. salaatteja.
Kommentit (23)
Ainakin Kaliforniassa oli ja tosi hyviä olikin.
Hotelleissakin on toki ravintoloita?
Hotelleissa ei muuallakaan ole mitään hedelmätarjoilua. Salaatteja saa hyvin monesta ravintolasta, varmasti suurimmasta osasta.
Jos vaikka jossakin intiaanireservaatissa on lähellä Santa Fe:ta niin sieltä ruokakaupasta ei tuoreita hedelmiä kyllä tahtonut löytyä.
Mutta New Yorkissa, Losissa, Chicagossa, Michiganissa kyllä takuulla hedelmiä ja salaatteja löytyy.
New Yorkissa on melkeimpä joka ruokakaupassa on seisova tiski josta saa valita kilohinnalla mitä ihanampia salaatteja ja erilaisia ruokia mukaan.
Tuttava sanoi, että,on huonosti tarjolla esim. salaatteja.
mutta USA:ssa on kyllä salaatteja, vihanneksia ja hedelmiä tarjolla todella hyvin. Paremmin kuin Suomessa... Ravintolassa täytyy tietysti listalta tilata, hotellissa löytyy aamiaispöydästä ja kaupasta saa. Valikoimaa on paljon edemmän kuin Suomessa ja laatu hyvä. Toki löytyy ravintoloita, joissa salaatit on nuupahtaneet ja vihannekset kaikki friteerattu, mutta pakkoko niihin on mennä syömään kun voi muitakin paikkoja valita.
ainoastaan sisällytettynä mustikkamuffinssiin.
Lisäksi yleensä tarjolla sateenkaaren värisiä muroja, pannukakkutaikinaa (saa itse paistaa vohveliraudassa).
Sori, appelsiinimehua oli yleensä jonkin verran tarjolla. Niin, ja maito on jauheena, jos kahvin joukkoon haluaa.
Nämä kokemukset siis viime kesän road trip-reissulta USA:n halki, erinäisiä hotelleja ja motelleja
Lisäksi yleensä tarjolla sateenkaaren värisiä muroja, pannukakkutaikinaa (saa itse paistaa vohveliraudassa).
Sori, appelsiinimehua oli yleensä jonkin verran tarjolla. Niin, ja maito on jauheena, jos kahvin joukkoon haluaa.
Nämä kokemukset siis viime kesän road trip-reissulta USA:n halki, erinäisiä hotelleja ja motelleja
maitoa tarjottavan jauheena hotellissa tai ravintolassa.
t.USAssa 40v.
Jos olet itse maksamassa, valikoimassa on sitte huima ero.
Maitoa olisit voinut ottaa niistä muromaidoista!
Kaurapuuroaineet kyllä on myös usein, joko instant tai oikea puuro. Keitettyjä kananmuniakin on tarjolla ja banaaneja ja omenoita.
Toki sitten joissakin on vain viineri ja kahvi, mutta silloin puhutaan jo halvasta motellista.
Riippuu tietty hotellista, mutta keskiarvolta hotelliaamiaisella saa marjoja ainoastaan sisällytettynä mustikkamuffinssiin.
Joskus aamiainen on jopa tarjolla jossain hotellin aulan nurkassa tai käytävällä, mistä voi jokainen hakea sen murokulhon ja muffinsin ja syödä ne omassa huoneessa.
Toki paljon riippuu siitä missä ja minkä tasoisessa hotellissa majoittuu.
Jos yö maksaa $35-50, paljonko voit vaatia?
Riippuu tietty hotellista, mutta keskiarvolta hotelliaamiaisella saa marjoja ainoastaan sisällytettynä mustikkamuffinssiin.
Riippuu tietty hotellista, mutta keskiarvolta hotelliaamiaisella saa marjoja
ainoastaan sisällytettynä mustikkamuffinssiin.Lisäksi yleensä tarjolla sateenkaaren värisiä muroja, pannukakkutaikinaa (saa itse paistaa vohveliraudassa).
Motelliaamiaiset on usein mitä kuvasit, mutta kyllä ainakin meidän käyttämissämme paikoissa on edes jotain tuoreita hedelmiä, vaikka vain omenaa tms. ja kyllä maito on ihan maitoa paitsi halvimmissa paikoissa. Monessa otellissakin on melonia tms tuoretta hedelmää tarjolla. Halvoissa hotelleissa voi tietysti myös olla ankeat tarjottavat, mutta paremmissa taas on notkuvat hedelmä- ja marjapöydät. Siellä ne pannukakut, puurot ym. saa tuoreiden mansikoiden, mustikoiden jne. kanssa ja tuoreita hedelmiä on hedelmäsälaattina ja muuten.
Jos haluaa säästää, ja yöpyy ja syö halvoissa paikoissa, niin kannattaa hakea hedelmät ruokakaupasta, siellä niitä kyllä on.
Mä olen ollut kahdella reissulla, itä- ja länsi-rannikolla ja majaillut noin kolmen tähden hotellissa.
Niinpä valitsimme aina lukuisista ihanista aamiaispaikoista sopivan. Mies söi lähes joka aamu munia ja pekonia, tuohon annokseen tuli paikassa kuin paikassa puolikas grillattu tomaatti. Minä vetelin pannukakkuja tai köyhiä ritareita hedelmäsalaatin kera tai vaikka kaurapuuroa banaanilla. Tarjolla oli myös mysliä ja jugurttia, erilaisia munakkaita höystettynä haluamillaan vihanneksilla jne.
Halvimmissa paikoissa aamiainen oli tuollaista teollista huttua, mutta kun maksaa pari dollaria enemmän, saa jo todella laadukasta. Aamupalat on mun mielestä Jenkeissä ihan parasta!
Sellaisissa majoitutaan seuraavalla reissulla.
Nykissä pari kertaa käyneenä voin sanoa että kyllä ainakin sieltä hedelmiä ja vihanneksia löytyy.
Jopa kadulla myydään pakattuja (ja joskus pakkaamattomiakin) hedelmiä ja vihanneksia.
Muusta maasta en tiedä.
aamulla, ennenkuin menee töihin. Se on ihan erilaista kuin Suomessa. Viikonloppuisin niihin saa jonottaa.
Aamiainen on erilainenkin kuin Suomessa, saattaa olla, että aamulla ennen koulua lapset ottaa sen muffinsin, ei syödä puuroa tai hapanleipää.
Se on maan tapa.
Meillä (asutaan USA:ssa) on tietty suomalainen aamupala ja lasten kaverit aina ihmeissään aamupalalla, kun siinä on normi Suomiruoat. Ne katselee kun ruokaa tulee lisää ja pitäs vaan syödä.
Sama lounaan kanssa, meillä se on lämminruoka, keitto tjms., heillä yleensä joku voileipä.
Kun oma lapsi on heillä, aamupala on voinut olla donut ja maitolasi.
Päivällä vaalea paahtoleipä jossa sulatettua juustoa välissä.
Hotelleissa? Missä siellä pitäisi olla vihanneksia ja hedelmiä?