Ulkosuomalainen ihmettelee: miksi ulkomaille muuttaneet suomalaiset
unohtavat kaiken kotimaastaan ja ihmettelevät sitä?
Kommentit (5)
Väsynyt provohan se. Mutta ihmettelen että siellä ulkomailla on niin vähän elämässä sisältöä, että jaksaa provoilla vanhan kotimaansa vauvapalstalla. Itsekin olen ulkosuomalainen.
Väsynyt provohan se. Mutta ihmettelen että siellä ulkomailla on niin vähän elämässä sisältöä, että jaksaa provoilla vanhan kotimaansa vauvapalstalla. Itsekin olen ulkosuomalainen.
Liika on tietenkin liikaa, mutta korkeiden hintojen ja verojen, huonojen palkkojen ja työharjoitteluruletin luvattua maata voi vähän provotakin.
Itse asun myös ulkomailla.
Ei täällä "ulkomailla" sen kummallisemmat palkat, verot tai hinnat ole. Vastaavasti lastenhoidosta, koulutuksesta ja terveydenhoidosta saa maksaa enemmän kuin Suomessa. Että terveisiä ulkomailta, ja pohjoisella pallonpuoliskolla siis elellään että ilmatkaan ei ole sen häävimmät.
lähdin 19-vuotiaana. Olen elänyt suurimman osan elämääni muualla. Kyllä siinä moni asia unohtuu ja eritoten kaikki aikuiselämään kuuluva, jota ei koskaan ole elänytkään Suomessa. Eivät kaikki ole pari vuoden komennuksella.
Eikö täällä usein kysellä asioita jotka ovat muuttuneet sitten niiden aikojen kun itse vielä eli Suomessa?