Turku - Raisio- Kaarina ym
Kysynpä täältä kun tunnetusti joku aina täällä tietää kysyi mitä tahansa. :) Olemme muuttamassa Turun suunnalle. Onko työmatka ajallisesti lyhyempi esimerkiksi Kaarinasta tai Raisiosta kuin vaikkapa Hirvensalosta? Tai edes samaa luokkaa? Enemmän olemme noita ympäristökuntia kohtaan kiinnostuneita ja matka ei ainakaan pitkältä vaikuttaisi kilometreissä. Päivätyö eli ruuhka-aikaan oltaisiin aina liikkeellä. Etsimme omakotitaloa joten saa vapaasti suositella mistä suunnalta kannattaisi etsiä.
Kommentit (46)
Nopeimmillaan pääsee 15-20 minuutissa Turkuun. Hyvämaineinen kunta, ei "huonoja" asuinalueita lainkaan. Paljon lapsiperheitä, siedettävät yhteydet bussilla Turkuun (n. puolen tunnin välein).
Raisio on jotenkin kälyinen, itse en muuttaisi. Tarpeettoman isoja risteyksiä pienehkössä kunnassa. Siellä ei kai muutenkaan ole ok-taloja keskustan tuntumassa? Eli jonnekin syrjempää pitäisi muuttaa...
Kaarinasta en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata. Se on tosin jotenkin miellyttävällä suunnalla, liikenne kai sujuu aina kohtuu hyvin.
Hirvensalolle sanon ei. Sieltä kulkee keskustaan vain yksi tie, ja siinähän sittne ruuhkaa riittää...
Korjataan nyt aluksi nuo joenpuoliskot niin ei tule paikkakuntalaisten kanssa ihmetyksiä: Kirkon puoli on nimeltään 'täl pual jokke' ja se kauppatorin puoli on sitten 'tois pual jokke'.
Kuulostaa myös siltä että esim. Kaarina tai Raisio olisi ihanteellisempi paikka teille työmatkojen kannalta kuin Hirvensalo. Kannattaa tietysti muistaa että nuo väylät ovat tietysti ruuhka-aikaan melko tukossa ja itse työmatkaan menee enemmän aikaa kuin muuten vaan ajellessa. Hyvänä puolena myös se että julkisilla pääsee todella hyvin juuri keskustaan, jos niikseen tarvitsee. Itse taitoin matkaa julkisilla aikanaan Paimioon eikä mitään ongelmaa.
vielä se Yli-Maaria? Sielläkin näyttää olevan asuntoja myynnissä? Hirvensalon saamme siis pyyhkiä pois ainakin listoilta. Jos ei olisi lapsia niin Port Arthur tuolla Turun keskustassa näyttäisi kyllä ihanalta paikalta.
Täytyy alkaa tutkia tarkemmin tietoja muista kunnista ja niiden kouluista sekä päivähoidoista yms.
Se on ihan hornan tuutissa.
Turun keskustan ruuhkia lisää Aurajoki - sen yli kun ei pääse kuin siltoja pitkin.
hyvin ok-toimeentulevia lapsiperheitä. Kiva paikka ja koulu+keskusta lähellä.
T: portsalainen
Aurasta Turun keskustaan ajaa puoli tuntia. Ruuhka-aikaan saa varautua jonottelemaan pitkään, kannattaa mahdollisuuksien mukaan yrittää välttää ruuhka-aikoja.
Itselläni oli sama valinta edessä vuosi sitten ja päädyimme (minulle hieman yllättäen) Auraan! Ja nyt vuoden asuttuani tätä kyllä suosittelen, minä itse olen Turussa töissä ja kuljen matkaa päivittäin. Aurassa etuna oli pieni koulu meidän koululaisille ja rauhallinen "maalais"ympäristö. Terveydenhuoltokin pelaa kuin unelma, esim. lääkäriajan saa lähes aina tunnin-parin sisään siitä kun on soittanut ajanvaraukseen.