Miten se on niin vaikea uskoa, että meillä ON VARAA?
Huoh. Onko se niin vaikea uskoa, että toisilla on varaa ilman velan ottamista tai luotolla maksamista matkustaa perheen kanssa pari kertaa vuodessa, ostaa kalliimpiakin vaatteita, syödä terveellisesti, monipuolisesti ja luomusti, harrastaa ratsastusta, pilatesta, lumilautailua jne. On varaa syödä ulkona, käydä teatterissa, asua hotellissa jos huvittaa jne.
Vaikka vain toinen on töissä?
Meillä on näin ja ihmettelyt alkaa suututtaa. Here's a newsflash: mun miehellä on hyvä palkka ja meillä on vain vähän asuntolainaa jäljellä.
Kiitos kun sain avautua.
Kommentit (18)
sulla varaa olekaan, miehelläsi on ;)
ihan uutinenkin, että joissain perheissä rahat ovat yhteisiä. Kun toinen opiskelee, hoitaa lasta kotona tai on työttömänä niin työssä käyvä puoliso ei eristä jääkaapista hyllyä moiselle kumppanille ja istu palkkatulojensa päällä. Oikein kätevääkin, sillä tilanteet tuppaavat menemään puolin ja toisin.
joissa rouva on pirttihirmu ja sanoo, että ne rahat ovat yhteisiä... En tiedä yhtään yhteisten rahojen perhettä, joissa pariskunta olisi tasaveroisia, vaan se nainen on aina se päällepäsmäri, joka vetää niistä naruista ja tekee yksin "yhteisiä" päätöksiä.
Jos olisi, hänellä ei olisi tarvetta korostaa omaa hyväosaisuuttaan. Tuo on nousukkaiden puhetta eli nainut miehen, joka tienaa hyvin tai on rikkaasta suvusta.
Rahat ovat yhteisiä, eikä täällä päsmäröidä. Mutta en tienaakkaan kuin 13€/h. Mikähän ihmeen mielisairaus se pistää raharikkaat toitottamaan tällaista itsekehua? Tiedä häntä, liekö syynä ylemmyyskompleksi.
on siis hirveesti massii. ettökö voi ömmörtää? kakkillakin käydessa pyyhin satasilla. muissa on vähä liian karkee pinta. siis miten jollain ei vaan riitä? lahjoitan ne sitte likaset massit kerjäläisille. niitähän täällä palstalla riittää.
Kyllä, minun ihan omasta tahdostani. Vaimoni ole pirttihirmua nähnytkään, vaan maailman upein ja lämpimin ihminen. Osaa toki olla yksi piru jos sitä tilanne vaatii.
Minun tuloillamme siis elelemme. Ja sama tilanne kuin AP:lla, tosin sillä erotuksella että asumme ulkomailla, eikä tarvitse kuunnella kuinka lapsemme voivat harrastaa laskettelua jne. :)
Joku haluaa laittaa rahaa matkustamiseen, toinen tavaroihin. Minä jotenkin tykkään enemmän ostaa asioita. Olen useasti matkustellut jokaisella mantereella (Antarktista lukuunottamatta), ja jäähän niistä kivat muistot, mutta en jotenkin en tykkää kymppitonnia pistää parin viikon reissuun. Nelihenkisenä perheenä se vaatii vähintään sen sijoituksen. En sano että tavara tuo onnellisuutta, mutta itse saan enemmän siitä laitan rahaa tavaroihin joista nautin ympäri vuoden ja vuodesta toiseen, kun upottaisin sen yhteen reissuun.
Silti tulee molempia tehtyä.
Huoh. Onko se niin vaikea uskoa, että toisilla on varaa ilman velan ottamista tai luotolla maksamista matkustaa perheen kanssa pari kertaa vuodessa, ostaa kalliimpiakin vaatteita, syödä terveellisesti, monipuolisesti ja luomusti, harrastaa ratsastusta, pilatesta, lumilautailua jne. On varaa syödä ulkona, käydä teatterissa, asua hotellissa jos huvittaa jne. Vaikka vain toinen on töissä? Meillä on näin ja ihmettelyt alkaa suututtaa. Here's a newsflash: mun miehellä on hyvä palkka ja meillä on vain vähän asuntolainaa jäljellä. Kiitos kun sain avautua.
Meilläkin on tuohon kaikkeen varaa kivasti, mutta me ei asutakaan Suomessa. Suomessa sinulta valtio ja kartellifirmat kuppaavat sinulta reilusti enemmän ulos.
Opiskelen tässä samalla kuntoutustuella alalle, joka on ihan hyvin palkattu. Tulevaisuudessa meillä on entistä enemmän rahaa.
Joskaan ei tee mieli jäädä kateellisten ja katkerien ihmisten Suomeen.
minulla on hyvä palkka ja asiat hyvin, mutta tämä suomalainen kateellisuus/heikko itsetuntoisuus -ilmapiiri on kyllä tosi raskasta.
En oo oikein koskaan ymmärtäny miten ulkomaanmatkoja pidetään niin luksuksena. Mulla ja miehelläni on suht pienet tulot, minä kun vielä opiskelen niin teen vaan osa-aikaisesti töitä, mutta silti käymme vähintään kaksi kertaa vuodessa ulkomailla. Välillä kaupungeissa, välillä rantakohteissa. Ehkä kyse on sitten vaan siitä mihin kukin tahtoo rahansa tuhlata.
että kaikkien miehet ei pakota vaimojaan elämään pelkällä kotihoidontuella samaan aikaan kun itse ovat töissä.
Me tosin jo muutettiin pois Suomesta. Elellään parhaillaan mun tuloilla, mies kotona. Suomessa käydessämme saamme aina vastata kysymyksiin ja ihmettelyihin siitä, kuinka meillä on varaa siihen, tuohon ja tähän.
Tämän lisäksi ihmetellään sitä, että minä olen töissä ja mies kotona, onhan se kovin ihmeellistä näin 2000-luvulla.
Uusimpia trendejä on selkeästi se, että kovaan ääneen päivitellään näitä av-mammoille tyypillisiä päivittelyitä siitä, kuinka naapurin rouva oli jättänyt nelikuisen jo kolmeksi tunniksi ISÄNSÄ kanssa, kun itse huiteli harrastuksissaan. Yleensä tämä virsi loppuu lyhyeen, kun kerron, että meidän asuinmaassamme lapset ovat hoidossa tuon ikäisinä ja vanhemmat töissä. Kovin on mustavalkoinen maailmankuva.
ihan uutinenkin, että joissain perheissä rahat ovat yhteisiä. Kun toinen opiskelee, hoitaa lasta kotona tai on työttömänä niin työssä käyvä puoliso ei eristä jääkaapista hyllyä moiselle kumppanille ja istu palkkatulojensa päällä. Oikein kätevääkin, sillä tilanteet tuppaavat menemään puolin ja toisin.
Up