Tykkäätkö Tarantinosta? mikä on mielestäsi paras leffa?
Kommentit (30)
Kunniattomat paskiaiset
oli paras.
Tätä uusinta en oo vielä nähnyt, pitäis mennä katsomaan.
Jackie kans. Reservoir dogs ei kestänyt toista katselukertaa, tuntui lattealta paskalta. Ja se hirveä horrorleffa, mikä sen nimi oli, oli ihan karsea. Paskiaiset oli ihan ok. Uusinta en ole nähnyt mutta aion kyllä katsoa.
Tarantino on epätasainen mutta ehdottomasti nykyajan kiinnostavimpia ohjaajia.
Brad Pitt oli huono Paskiaisissa. Oli se ihan hassu hahmo, mutta jotenkin ylinäytelty. Muuten leffa oli kyllä hyvä.
Djangoa en ole vielä nähnyt.
Pulp Fiction yksi ehdoton suosikki, kunniattomat paskiaiset tulee heti perässä. Sitten kaikki muut ja monta kertaa on kaikki katsottu.
Muutkin on hyviä tai todella hyviä, paitsi Hämärästä aamunkoittoon, joka on aivan käsittämätöntä kuraa.
Brad Pitt pilasi Kunniattomat Paskiaiset, vaikka Waltzin hahmo oli aivan mahtava.
Ja mun mielestä paras on Reservoir Dogs, koska siinä Tarantinon ilmaisu oli tiivistettyä. Dogs on 90 minuuttia täyttä asiaa, siinä ei haahuilla yhtään. Toisin kuin myöhemmissä Quentinin leffoissa, joista niistäkin kyllä pidän.
Nykyleffoissa yleensäkin on ongelmana liika pituus. Harva tarina oikeasti pystyy pitämään jännitteen koko 2,5 tunnin leffan ajan, oikea kesto melkein kaikille elokuville olisi mielestäni 1-1,5 tuntia.
Paskiaiset ei ehkä ole monilla tavoilla paras, mutta itse pidän siitä ehkä eniten aihepiirin ja idean takia.
Ja lisäksi suosikkeina aika tasoissa Kill Billit, Pulp Fiction ja Reservoir Dogs.
...mutta Jackie Brown on mun yksi all-time-favorite. Todella hyvä leffa! Tykkään myös Kill Billeistä.