Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kertoa anopille, että meidän ei tarvitse olla ihan näin läheisiä?

Vierailija
01.03.2024 |

Sanon heti, että anopillani on mielenterveysongelmia. Käy terapiassa ja hänellä on lääkitys vaikeaan masennukseen. 

Ollaan oltu puolison kanssa yhdessä kuutisen vuotta ja mielestäni anoppi on aivan liian läheinen ja kiintynyt. Hän on alusta asti muistutellut, että saan kutsua häntä äidiksi ja on ihan alusta asti kutsunut minua lapsekseen. Tämä on aika epämukavaa sillä vaikka minulla on todella vaikeat suhteet vanhempiini, en todellakaan pidä häntä äitinäni, varsinkin koska hän on puolisoni äiti. Olisi tosi outoa jos me kummatkin kutsuttaisiin häntä äidiksi, tulis ihan sellainen olo että on sisaruksen kanssa yhdessä.

Hän myös todella usein puhelun lopussa muistuttaa puolisoani kertomaan minulle terveiset ja rakkauden toivotukset. Anopilla on myös aika monta tatuointia, itselleni hälyttävintä on se, että hän on ottanut minusta KAKSI tatuointia. Toinen on nimikirjaimeni ja toinen on sitten sellainen mistä ei voi arvata että se liittyy minuun, mutta anoppini ylpeänä esitteli sen edustavan minua.

Anoppi myös usein puhuu puolitutuille tyyliin "Joo pojat tuli äitin kanssa kauppaan" jos ollaan vaikkapa kylässä ja mennään ostamaan ruokatarvikkeet ja törmätään kaupassa johonkin tuttuun. 

Sanon vielä, että anopilla ei ole yhtäkään keskenmenoa tai menetettyä lasta, koska voisin ymmärtää jotenkin tällaisen käytöksen jos taustalla olisi joku iso trauma. Puolisoni ei myöskään ole hänen ainut lapsensa.

Miten siis kertoa anopille, että vaikka hän on tärkeä niin nyt pitäisi vähän himmata?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään?

Vierailija
2/20 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette siis miespari ?  Pojat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap täällä: Joo kyllä ollaan

Vierailija
4/20 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on oikeasti tatuointeja sinun kunniaksesi? 

Vierailija
5/20 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi tuot iloa hänen elämään missä on vaikeaa masennusta. Anna hänellä olla ilonsa, jos se ei sinua liikaa häiritse. Älä vie sitä pois, voi olla harvoja iloja. :) Näin näkisin, mutta jos asia vauva nosta se puheeksi anopin kanssa.

Vierailija
6/20 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*vaivaa 

Vierailija
7/20 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on väliä jos veljekset olisi seksisuhteessa? Ei siitä lapsia synny 😂

Vierailija
8/20 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis harjoittanut seksiä anoppisi kanssa?

Vierailija
9/20 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä: Kyllä vain, haluaisin sanoa että vähän väritin vaan tarinaa, mutta ei. Löytyy kämmenen kokoinen tatuointi oikeasta olkapäästä ja minun nimikirjain ranteesta. Ja vieläpä halvalla tehty, eli ovat tosi rumia..

Vierailija
10/20 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ehkä tahtoo korostaa että hyväksyy poikansa suuntautumisen ja hänen puolisonsa.  Ehkä vähän ylitsevuotavasti.

Vierailija
11/20 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuossa on mukana surua siitä, ettei teille ihan helposti lapsia tule. Hän siksi ottaa sinut lapsekseen. Tai sitten hän on niin iloinen, että pojalla on sentään parisuhde, jos se on jo enemmän kuin mitä hän pelkäsi pojan kohtaloksi. Antaisin enemmän liekaa kuin miniänä. Tuskin tuosta isompaa vahinkoakaan on.

Vierailija
12/20 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sinunkin äitisi ollut hyvin läheinen Antonion kanssa? En näe ongelmaa.

Vierailija
13/20 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap täällä: Joo kyllä ollaan

Ok no en tiedä kuinka relevanttia mutta pidät itse vaan enemmän etäisyyttä mutta älä ole ilkeä. Vaikuttaa siltä että anoppisi pitää sinusta todella paljon  joten en jaksa ymmärtää miksi se on ongelma?

Vierailija
14/20 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä liian lähelle tuppaa, en minäkään tykkäisi. Voisko puoliso puhua äitinsä kanssa.

Vierailija
15/20 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sano mitään suoraan. Anoppi selvästi tarkoittaa hyvää, ja jos hänellä on masennusta ja mielenterveysongelmia, hänellä on vaikeaa muutenkin.

Yrität vain pitää tietyn etäisyyden etkä todellakaan esimerkiksi kutsu häntä "äidiksi". Nuorempana sinulla on kuitenkin kestokykyä enemmän kuin vanhemmalla ihmisellä. Tsemppiä!

Vierailija
16/20 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella ahdistavalta. Kun toisen käytös on noin päällekäyvää, käytöksen torjuminen pitää olla myös tavallista tylympää että asia menee perille.

Itse en aloittaisi mitään luottamuksellista keskustelua, koska se voi päinvastoin antaa vaikutelman läheisestä suhteesta ja anopin on helppo tarttua siihen. Itkeä miten hän ei tarkoittanut pahaa ja sitten pyytelet anteeksi.

Ottaisin vaan muuten etäisyyttä, esim en lähtisi mukaan vierailulle joka kerta.

Vierailija
17/20 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa että anoppia kutsuisi äidikseen. Ei.

Vierailija
18/20 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outo tarina. Tuo anopin äidiksi kutsuminen ei ole suomalaista, vaikka sitä useilla englanninkielisillä alueilla harrastetaankin ja se on nimenomaan osoitus ainakin näennäisen hyvistä ja läheisistä väleistä. En aivqn ymmärtänyt aloituksesta, mikä se varsinainen ongelma on. On sanonut, että voit kutsua äidiksi, ja on ylpeä sinusta muillekin ihmisille? Mitä pahaa tässä on? Aloituksesta ei kuitenkaan käy ilmi, että tunkisi teille kylään, sanelisi elämäänne, arvostelisi teitä, marttyroisi tms. On ainoastaan ylpeä ja lähettää puhelimessa terveisiä??!? Terveisiä lähettävät ihan kaikki. En siitä välitä itse, mutta otan sen osana tapakulttuuria. En todella nyt ymmärrä, mikä se valtava ongelma on. Voithan sinä antaa hänelle oman lempinimen: voisi olla sellaisesta otettukin. Jos hänen nimensä vaikka Martta  kutsut Mariksi tai Muoriksi. Joku tykkäisi sellaisesta, toinen ei. Ei nyt kannattaisi ihan liikaa ahdistua. Ei kai kyseessä kuitenkaan paha tai julma ihminen ole?

Vierailija
19/20 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä: Kyllä vain, haluaisin sanoa että vähän väritin vaan tarinaa, mutta ei. Löytyy kämmenen kokoinen tatuointi oikeasta olkapäästä ja minun nimikirjain ranteesta. Ja vieläpä halvalla tehty, eli ovat tosi rumia..

Pelottavaa. 

Vierailija
20/20 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hauska.