Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi laitatte lapselle päiväkotiin kaksi kerrosta vaatetta sisälle???

Vierailija
29.01.2013 |

Tytöillä sukkahousut ja pojilla pitkät kalsarit sisähousujen alla :/

Kokeilkaas itse touhuta tommonen toppaus päällä. Tulee kuuma eikö?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuten me aikuisetkin. Toisella on kuuma t-paidassa ja toisella kylmä villapaidassa.

Olen minä jumpassakin pitkähihainen paita päällä eikä silti tule hiki.

Vierailija
2/17 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella on aina pitkät alushousut farkkujen alla ja pitkä t-paita neulepaidan alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 15 astetta lattian rajassa lämpötila pakkasilla...

Että siksi.

Vierailija
4/17 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi inhottava ajatus olla sisällä kaksissa housuissa :/

Vierailija
5/17 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattialla on lämpöä noin 14 astetta.

Vierailija
6/17 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat ulkona, ja lapsi voi sisällä itse säädellä vaatetustansa.

Vierailija
7/17 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattian rajassa pakkasilla on kylmä. Lapset istuvat paljon lattialla. Olen ollut töissä sekä ihan uudessa päiväkodissa että vanhassa. Kaikissa oli kovilla pakkasilla kylmä lattialla. Se on jotain vedon tunnetta tai jotain..

Vierailija
8/17 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asun omakotitalossa. Meillä on sisälämpötila noin 21 astetta ja kivilattiat ovat kylmät. Joudun yhdelle lapselle joka päivä ottamaan varavaatteista toisen vaatekerran sen ainoan päälle. Olen sanonut vanhemmille (asuvat kerrostalossa), että meillä on kylmempi kuin heillä, mutta tilanne ei muutu.

Onneksi niitä varavaatteita tuntuu riittävän.

Toisaalta, lapsi kuuluu olevan aina sairaana, kun on lomalla. Hiljaa itsekseni mietin, että kai se on, kun sitä ei pueta kunnolla.

Vierailija
9/17 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

puutalo. Viihtyisä mutta takuulla vetää. Mieluummin vähän lämmin kuin kylmä vaatetus.

Vierailija
10/17 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos, niitä vaatteita voi vähentää kun ulkoa menee sisälle ;)

Vierailija
11/17 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanovat että mielellään pojillekin sukkahousut niin pysyy sitten sukat jalassa.

Oma poika ei ole valittanut, yleensä sillä on kotonakin kaksi kerrosta vaatetta päällä. Eli se välikerrasto ja jotkin collarit tai ohuet farkut.

Vierailija
12/17 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanovat että mielellään pojillekin sukkahousut niin pysyy sitten sukat jalassa.

Eli tuplakerrospukeutumista jälleen.

Vierailija
13/17 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse inhosin pienenä sukkahousuja. Aina ne piti ulos mennessä pukea, vaikka ilmankin olisi pärjännyt. Sitten kouluiässä ei enää tarvinnut laittaa sukkahousuja jalkaan, mutta tilalle tuli pitkät kalsarit. Aika pian huomasin, ettei tilanne siitä ainakaan parantunut. Mukavammat ne sukkahousut oli kuin yhtä kuumat lököttävät kalsarit. Olisi ollut paljon mukavampi, jos äiti olisi uskonut, että tiedän itse millaisissa vaatteissa tarkenen. Ei kaikki lapset tarvitse yhtäpaljon päälle.

Nyt aikuisena miehenä käytän usein talvella 40 den sukkahousuja farkkujen alla. Lämmittää mutta ei ole niin kuumat kuin pitkät kalsarin. Ja ennen kaikkea istuu napakasti ihoa vasten, eikä ole samalla lailla farkuissa kiinni, kuin puuvillaiset pitkät kalsarit.

Vierailija
14/17 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhdet vaatekerrokset kotona laittaa päälle niin niillä on myös ulkonaki etteivät ole kalsaria laittaneet alle ulkovaatteiden lisäksi. Vaikka on reppuun laittanut.

Vierailija
15/17 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhdet vaatekerrokset kotona laittaa päälle niin niillä on myös ulkonaki etteivät ole kalsaria laittaneet alle ulkovaatteiden lisäksi. Vaikka on reppuun laittanut.

Eivät laita villahaalaria ulos mennessä, joten parempi pukea edes pitkät alusvaatteet ja colleget, ettei palele pihalla. Yksillä sisävaatteilla pärjäisi jos laittaisivat ulkoiluun välivaatteet.

Vierailija
16/17 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuplakerrospukeutumista jälleen.

Kirjoitin huonosti, mutta että pojillekin sukkahousut mieluumin kuin sukat + pitkät kalsarit yhdistelmä kun ne pelkät sukat lähtee rullautumaan pois jaloista jne.

Toki ulkoiluun on sitten villasukat lisänä, mutta lienee eri asia.

Vierailija
17/17 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittamasta pitkiä kalsareita/sukkahousuja verkkareiden alle. Sitten kun alkaa olla pakkasta syksyllä niin sitten vasta. JA heti kun mahdollista, niin keväämmällä ne pitkikset pois ja pelkät verkkarit haalarin alle.