Purin 1-vuotiasta käteen - olenko tulossa hulluksi?
Olin nukuttamassa 1-vuotiasta. Hän paukutti minua nyrkillä ohimoon, veti tukasta jne. Makoilin siinä ja mietin samalla mieheni ja minun parisuhdetta (ajatukset eivät siis olleet kovin iloisia), ja kun tarpeeksi ärsyynnyin, purin lasta käteen.
Voi vittu.
Kommentit (28)
lasta, kun mikään kielto tai sanominen ei auttanut ja pureminen vaan jatkui ja jatkui. Kerrasta oppi. Tosin en tietenkään purrut niin kovaa, että olisi mitään vammoja saanut, juuri sen verran vain että ymmärsi ettei pureminen ole kivaa.
Älä ap huoli, lapsi tuskin sai mitään kamalia traumoja, kunhan et ota tavaksi :)
kieltää tuosta hakkaamisesta, tuli vaan niin mitta täyteen, että purin.
Ap
Mistä ihmeestä mieleesi tuli juurikin purra??? Vai oliko joku primitiivireaktio? Mä olen puoliunissaan lyönyt miestäni kun tuli kiehnäämään ja mun vaistonvarainen reaktio oli puoliunessa puolustautua lyömällä...
Ja tästä en ole ylpeä, mutta olen pärisyttänyt (siis niin että sylki roiskuu) 4 v. naamalle... Oli jostakin saanut päähänsä tehdä tuollaista pikkusiskolle eikä kiellot tehonneet niin annoin maistaa omaa lääkettään. Ei ole tehnyt enää noin sen koommin. Joskus tuntuu, että nuo lapset ei oikeesti tajua miltä niiden teot, puremiset, sylkemiset, lyömiset ym. tuntuu toisesta ennen kuin saavat sen itse sen kokea... Joo ja en ole ylpeä että turvauduin tuollaiseen keinoon.
a) saiko lapsi vammoja?
b) mitä aiot tehdä asialle?
c) oletko henkisesti niin epävakaa että tarvitset ulkopuolista apua?
d) miten lapsi suhtutuu sinuun sen jälkeen kun olit satuttanut häntä? kaduttaako?
b) en tiedä
c) en tiedä
d) lapsi itki, mutta rauhoittui sitten, kaduttaa
Ap
Jos oikeasti purit siksi, että hermostuit lapseen, niin kyllä sinulla jokin ongelma on.
Ap
Mistä ihmeestä mieleesi tuli juurikin purra??? Vai oliko joku primitiivireaktio?
Se käsi oli siinä suun edessä.
Ap
Lasten väkivaltaisuus on lisääntynyt sitä mukaa, kun lasten väkivaltakasvatus on kriminalisoitu. Pieni tukistus tai näykkäisy ei vahingoita lasta, vaan opettaa. Kauheeta kattoo, kun vanhemmat pakenee pienenkin lapsen harjoittamaa väkivaltaa (potkimista, läpsimistä, puremista) - pitäisi antaa hellästi takaisin kuten eläinvanhemmat. No niin, antaa tulla!
TUommoista vois sattua joskus. Muistan itsekin joskus raivostuneeni yhtäö kovasti. mUtta kerta jäi yhdeksi ja ainoaksi. Olen siis aivan ok äiti.
että hermostuit lapseen, niin kyllä sinulla jokin ongelma on.