G:Minkä ikäisiä lapsesi pitäisi olla, että nauttisit viikon erossaolosta heistä?
Mitä luulet?
Minä nauttisin varmaan sitten, kun ovat angstisia teinejä :)
Nyt kaksi yötä on ihan, ihan ehdoton maksimi. Joskus jopa yksi yö tekee tiukkaa, kun neljävuotias on yökylässä. Ja esikoinen, 1.v ei ole ollut vielä missään.
Kommentit (16)
lapsetkin nauttii:)
Esim. viimekesänä oli mukava saada puheluja kun olivat mummin ja ukin kanssa reisussa ja tohkeissaan selittivät joka päivä kuinka kivaa heillä on ollut ja huomennaan mennään sinne ja tänne.
Oon oikeesti iloinen että olen pystynyt omalta osaltani vaikuttamaan siihen että heillä on useita läheisiä ihmisiä, enkä ole omahyväisesti ominut heitä vain itselleni:)
Olin 5 päivää lomailemassa kaverini kanssa. Kyllä mun tuli niitä ikävä siltikin, vaikka olivat isänsä kanssa kotona ja ovat jo 12v ja 14 v, vanhempi on jo melkoisen angstinen teinikin :)
4,5-vuotiaastani en tykkää olla erossa yhtään enempää kuin on pakko (eli päivisin, kun olen töissä, niin ollaan pakosti erossa ja se riittää). En kaipaa omaa aikaa, kun nautin elämästä lapsen seurassakin. Ja kaikkea mukavaa voi tehdä hänen kanssan. Ehkä teini-ikäisen jo jätän mielelläni viikoksi. Tai en tiedä vielä. :)
että miehen lasten äiti on aina tunkemassa lapsiaan meille lomilla moneksi viikoksi jne? Lapset nyt 4v ja 5v. Muutenkin haluaa pitkittää tapaamisia aina, "voitteko pitää vielä yhden yön" jne. Jotenkin outoa musta.
Pitäisi vähintään olla, että nauttisin pitkästä erossa olosta.
Nyt ovat 4- ja 2-vuotiaat, ja olen yhden kerran ollut erossa kolme yötä nyt lokakuussa. Illalla ennen viimeistä yötä oli jo melkein pakokauhuinen olo, että ois voinu kaapata melkein lentsikan päästäkseen kotiin.
Nyt kun pääsisin johonkin lämpimään ilman lapsia niin olisin onnellinen. Ikävä tulisi, se on varma mutta nauttisin silti
viikon matkalla mummin kanssa ulkomailla, eikä tehnyt yhtään tiukkaa. Päinvastoin, olin iloinen kun pääsi reissuun ja nautin kun tiesin lapsenikin nauttivan.
monet kesät viikon mummulassa. Aina ovat nauttineet olostaan ja haluaisivat jäädä pidemmäksi aikaa:) Tällöin tietysti minäkin nautin kun tiedän että lapset tykkäävät.
Toista se on miehen siskon samanikäisillä lapsilla. He ovat miehen siskon mielestä liian pieniä yökyläilyyn, tosiasiassa vinkuvat sinne yhtä paljon kuin omanikin mutta äiti ei pysty olemaan erossa. Sairasta tuokin.
Oli tykännyt tosi paljon olla isovanhempiensa kanssa. Sen jälkeen ei oltukkaan missään ainakaan 10 vuoteen, kun lapsia syntyi lisää enkä viitsinyt rasittaa isovanhempia pidemmällä lastenhoidolla. Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä, että lapsi muka kärsii rakkaiden isovanhempien hoidossa. Jos me ollaan kylässä isovanhemmilla ja lapsi ei välitä meistä vanhemmista yhtään, vaan mummi saa tehdä kaiken vaipanvaihdosta nukuttamiseen, niin ei se kovin kamala paikka ole, kun jää sinne ilman vanhempia.
olemaan viikon työmatkalla, niin en nukkunut koko viikkoon, kun oli niin hirveä ikävä. Soittelin vasta loppuviikosta kotiin ja mies sanoi, että lapsi on nököttänyt sohvalla, mutta kun soitin ja sanoin, että tulen huomenna kotiin oli ollut ihan erilainen ja innostunut lapsi sen jälkeen.
Minä vollotin puhelimessa ja kotona, ja oli ihan hirveää. Muistan vieläkin sen tuskan.
Nyt sama lapsi lähtee urheilun merkeissä viikoksi ulkomaille ja on 14 v. Nyt taidan kyllä kestää paremmin vaikka tiedän, että minulla on ikävä enemmän kuin lapsella minua :) Molemmat lapset ovat tosi rakkaita.
No omat vanhempani ovat joutuneet hautaamaan esikoisensa, joten tiedän myös siitä tuskasta jotakin.
Mun lapsi on 3-vuotiaasta asti viettänyt kesälomalla viikon tai kaksi yhteen putkeen isällään. sitä aikaisemmin 1-vuotiaasta asti on ollut siellä joka toinen viikonloppu. ja alkuun oli tietysti orpo olo mutta sitten opin nauttimaan niistä hetkistä.. Enkä tunne syyllisyyttä koska tiedän että isin kanssa on kivaa ja turvallista olla.
Nyt tämä kaveri on jo 9-vuotias ja vaatimalla vaati että ostan sille bussilipun mummolaan hiihtolomaksi. Lähtee sinne koko viikoksi.
Kuopus on nyt 2-vuotias ja eroahdistus alkaa olla ohi niin voisin kuvitella että jättäisin hänet isän tai mummon kanssa viikoksi ja lähtisin etelään rentoutumaan (nukkumaan).
Riippuu niin lapsesta, hänen reippaudestaan ja omatoimisuudestaan ja halustaan. Jos kysyn että haluatko mennä mummille yökylään niin vastaus on haluan !! Miksi estelisin jos lapsi on itse valmis siihen ????
onhan se kuopus jo 2.5 vuotias.. niin se aika menee ettei huomaakkaan :)
vanhempiaan... meillä on 3 v ja on mummolasssa ollut yötä, en kuitenkaan lepää, luotan äitiini tietysti, mutta kun omakotitalossa asuu niin aina pelottaa, että joku hullu eksyy sinne, tai takka räjähtää.. Äitini on 60 joten järjissään on ja ovet aina lukossa, mutta sen talon ikkunatki on talon kokoiset... siitä on helppo mennä... MUTTA on se silti ihan mukavaa, että voi kotona vaan olla ja rentoutua :)
ja epäröin ensi kesän matkaani, koska tiedän, että ikävöin häntä hirveästi.
Lapsella nyt ei olisi mitään hätää isovanhempien huomissa, ja on itsekin ilmaissut halukkuutensa jäädä heidän luokseen.