Miksi jotkut ihmiset ei koskaan käy ulkomailla
ja kuitenkin natisevat koko ajan " kun ei me koskaan käydä missään" . Puhun nimenomaan sellaisista, joilla taatusti on rahaa, mutta silti eivät kyä missään ja kuitenkin koko ajan valittavat.
Kommentit (23)
Meillä on vanha hirsitalo, jota on nyt kohta 5 vuotta laitettu perusteellisesti kuntoon. Kaikki ylimääräinen menee siis siihen, ja joku remontti on aina odottamassa ja etusijalla, jos saa rahaa säästöön. Eli tavallaan olisi rahaa matkustellakin, mutta valinta on aina toinen. Kotona ollaan kuitenkin niin paljon, että halutaan panostaa siihen. Olisi toki mukava matkustellakin, ja se pikkuisen harmittaa, mutta ainakin toistaiseksi mennään näin.
Minusta täällä Suomessa ja vieläpä ihan asuinpaikkamme lähialueilla on paljon nähtävää. Ulkomaille mennään usein lentokoneella ja en halua lentämällä kasvattaa hiilijalanjälkeäni.
mutta valittavat, kun eivät käy ikinä missään, ulkomaillakaan siis. Oletan, etteivät halua käydä missään, tai ovat saamattomia, eivät uskalla tms.
Voisit saada oikean vastauksen eikä vain arvailuja.
Toisilla on matkailukammoa. Eivät uskalla lähteä mihinkään kun pelkäävät että "jos siellä ulkomailla jotain sattuu".
Toisilla on matkailukammoa. Eivät uskalla lähteä mihinkään kun pelkäävät että "jos siellä ulkomailla jotain sattuu".
Pitäisikö matkustaa vain siksi, että "kun muutkin matkustavat?"
sun esimerkin ihmiset tuskin valittavat asiasta, kun ei me koskaan käydä missään.... eihän?
Eli väärässä ketjussa avaudut, ei ole yllätys kyllä. Tämähän ei ole ensimmäinen kerta, kun sulle näin käy.
siksi vastasin noin tyhmästi rahasta. Sori mamaaat.
(ja miehet ja teinit) ja nekin av-mammat, jotka eivät ole mammoja oikeasti.
Minusta lentokoneella lentely ihan vaan huvin vuoksi on todella itsekästä ja vastuutonta, ottaen huomioon ilmastokatastrofin, joka maapalloa tätä menoa odottaa.
voivat ihan vaan jutustelun vuoksi "kun ei me koskaan misssään käydä" lausua ettei tarvitse selitellä lentopelkojansa, pelkoa siitä etteivät pärjää vierailla mailla vierailla kielillä, hankalaa tilannetta esim. sairaiden vanhusten tai omien sairauksien kanssa jne.
Kaikkia ei vaan matkailu kiinnosta, tätänykyä sitä pidetään outona. Mitäpä outoa siinä on.
sun esimerkin ihmiset tuskin valittavat asiasta, kun ei me koskaan käydä missään.... eihän?
Eli väärässä ketjussa avaudut, ei ole yllätys kyllä. Tämähän ei ole ensimmäinen kerta, kun sulle näin käy.
jotkut kokevat velvollisuudekseen selitellä mikseivät pyöri oravanpyörän osana ja kuluta kun varaa on. Siksi selittelevät ja hyvittelevät tekemättä jättämistään.
Saisivat olla ylpeitä siitä että elävät kuten tahtovat.
ja toinen ei sitten "osaa" lähteä yksikseen.
Itse en matkustele kuin vain naapurimaissa, mutta enpä valitakaan. En halua matkustaa lentämällä. Nuorempana vielä matkustin lentämällä ja täysin miettimättä mitään ekologisuuden näkökulmasta. Uskon, että osa muistakin (kauas) matkustelemattomista on tehnyt valinnan turhan lentämisen välttämiseksi, mutta nämä ihmiset eivät varmaan valita matkustamattomuudesta.
Mina en matkustele missaan eika kiinnosta matkalle edes ajatella menna. Viihdyn hienosti kodin ymparilla. Minun 2 veljea aina matkustaa vaikka niilla on useatkin huvi mokit-miksi on mokit rannoilla joissa ei paljoo sitte kayda ??? Minua ei kylla kiinnosta mitkaan maat vaan ihan kivaa on olla kotosalla eika koskaan aika tule pitkaksi. Veljien perheet eivat osaa puhua muusta kuin matkailusta, menee vuosia kun paastaan saman kahvikupin viereen ja mina hiljaa olen tuppisuuna siina ..ei ole keskusteluja kun en kay missaan. Haluaisin kylla jutella asioista jotka ovat sydantani lahella mutta ei ole niille tilaa......huh huh ...ja sitten kun pitaa nayttaa kuvia matkoista....minulla on varaa matkustaa milloin vaan mutta ei kiinnosta. Veljeni useasti sanoo etta minulla on pieni piiri jossa olen,-eipa totta,asunhan ulkomailla ja usein tuun kotimaahan,en edes haluu Hesan keskustassa kayda-olen vaan niin tyytyvainen juuri siihen paikkaan johon olen saapunut.
Kai ymmärrätte, että koko hiilijalanjäki on pelkkää propagandaa jolla pidetään "normikansalaiset" kyykyssä? Ilmastonmuutosta tai ainakaan niin radikaalia kuin väitetään, ei ole olemassa.
Oletteko koskaan miettineet miksi rikkaat ja vaikutusvaltaiset ja juurikin nämä hiilijalanjälijistä valittavat omistavat oman privaattijetin ja ainakin 5 autoa?
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 02:29"]
Kai ymmärrätte, että koko hiilijalanjäki on pelkkää propagandaa jolla pidetään "normikansalaiset" kyykyssä? Ilmastonmuutosta tai ainakaan niin radikaalia kuin väitetään, ei ole olemassa.
Oletteko koskaan miettineet miksi rikkaat ja vaikutusvaltaiset ja juurikin nämä hiilijalanjälijistä valittavat omistavat oman privaattijetin ja ainakin 5 autoa?
[/quote]
Juuri näin. Ville Niinistö omasi aikoinaan 3 asuntoa (Turku, Hki, Stokis) ja lenteli Suomen ja Ruotsin väliä viikottain. Nykyään kai vain kasvihuonekaasu metaania pierevät lapsensa lentävät. Mutta joka tapauksessa siinä meillä on yksi kotimainen mallikas ilmastosaarnaaja.
Ihan täyttä kusetustahan koko hiilijalanjälkipaska on. Se on selvää jokaiselle vähänkään asiaan perehtyvälle.
Matkailusta on tullut Suomessa ihmisarvon mitta. Huonosti toimeentulevienkin pitaa paasta vaikka lainarahalla ulkomaille.
Suurin osa kuitenkin menee vain niihin paikkoihin joihin saa matkatoimistosta valmispaketin. On kayty Pattayalla ja Alanyassa. Tai sitten USAssa Miami, NYC, LA ja parhaassa tapauksessa ihan Vegas. Kaikilla samat pakkopaikat ja niissa samat nahtavyydet.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 03:49"]
Matkailusta on tullut Suomessa ihmisarvon mitta. Huonosti toimeentulevienkin pitaa paasta vaikka lainarahalla ulkomaille.
Suurin osa kuitenkin menee vain niihin paikkoihin joihin saa matkatoimistosta valmispaketin. On kayty Pattayalla ja Alanyassa. Tai sitten USAssa Miami, NYC, LA ja parhaassa tapauksessa ihan Vegas. Kaikilla samat pakkopaikat ja niissa samat nahtavyydet.
[/quote]
Mikä vika noissa paikoissa on? Mika vitun idea ja arvo se muka on mennä jonnekin sellaiseen paikkaan, missä kukaan muu ei käy? Matkakohteen suosio yleensä kertoo siitä, että siellä on mienkiintoista nähtävää ja hinta/laatu kohdallaan. Mene sinä vaan hipsterinä jonnekin Tarvasjoelle fiilistelemään, on varmaan tosi mielenkiintoista nähtävää niillä kurapelloilla, eikä tarvitse katsella nenää alaspäin massaturisteja.
enkä valita. Lomailla voi suomessakin, ei tarvitse lähteä ulkomaille. Suurin osa sukulaisistani on samanlaisia, vaikka rahaa olisi kaikilla matkailuun, niin kukaan ei halua mihinkään kauas lomalle, vaan viihtyy kotinurkissa.