Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero 1,5kk sitten ja exä tuomassa uuden tyttöystävänsä yhteisen ystäväpariskunnan häihin!!!

Vierailija
29.01.2013 |

Aaaargh. Siis voi jumalauta!

Ilmoittauduin tänään ystäväni häihin ja sain samalla kuulla, että exäni oli ilmoittanut tulevansa häihin avecin, eli uuden tyttöystävänsä kanssa.

Me erosimme joulun aikoihin ja tämä nainen on ollut kuvioissa jo silloin, eli hän on yksi iso syy miksi erosimme.

Ero olisi meille tullut varmasti muutenkin jossain vaiheessa, mutta naisen "takia" ero nopeutui. Ilman tätä naista olisimme varmaankin kärvistelleet yhdessä vielä pitkään lapsen ja muiden käytännön asioiden takia.

Mutta siis, minä olen ottamassa lapsen 4v mukaan häihin alkuillaksi. Mietin että miten ihmeessä lapsi suhtautuu tilanteeseen, kun hän ei varmaan vielä edes kunnolla tajua vanhempien eroa ja sitten isä on juhlissa uuden tyttöystävän kanssa. Ja vähän jännittää omakin reaktio, kun tapaan tämän naisen ensimmäistä kertaa.

Apua!!! :(

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että kyseessä ei ollut häät vaan ristiäiset. Olimme eronneet (seurustelusuhde, ei lapsia) viikkoa aiemmin ja kuulin, päivää ennen ristiäisiä, että kummitädin paikalta minut oli syrjäyttänyt eksäni uusi vosu. Kyseessä oli siis tilanne, jossa lapsen äiti oli minun sukulaiseni ja lapsen isä oli eksäni sukulainen. Meitä oli alun pitäen pyydetty yhdessä kummeiksi, mutta eromme jälkeen lapsen vanhemmat olivat päättäneet, että vain eksäni voi olla kummi ja kummitädiksi otetaan siis joku muu, ettei minulle aiheudu vastaisuudessa ikäviä tilanteia kummisuhteesta. Olipa kivaa, joo.

No, ristiäiset tuli, minä olin siellä hehkeänä, aurinkoisena juhlien piristeenä. Hääräsin apuemäntänä keittiössä, kaatelin kahvia jne. Kättelin ystävällisesti eksäni uuden ja esittelin itseni kastettavan lapsen tädiksi. Hymyilin kuin naantalin aurinko, vaikka itsekseni ajattelin, että nappaan pöydältä kakkulapion ja survon sen tuon perkeleen akan naamaan. Eksäni ei pystynyt katsomaan minua päinkään koko juhlan aikana.

Ilmeisesti uusi nainen ei ollut edes tiennyt koko olemassaolostani, ja luultavasti heidän suhteensa oli alkanut jo pitkälti ennen eroamme. Yhä vielä vuosien jälkeen eksä on kusi sukassa aina näillä kummitytön synttäreillä ym, kun hän pelkää, että möläytän tälle uudelle akalle pari valittua sanaa. Mutta minä olen itse ystävällisyys. Ja sitä ystävällisemmäksi muutun, mitä enemmän kuulen juttua siitä, miten huonosti heillä menee...

Vierailija
62/80 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, kyseessä ovat toisten ihmisten häät, ei teidän välienselvittelyjuhlallisuus. Käyttäydy sen mukaisesti.

Toiseksi, paras tapa kostaa eksälle on käyttäytyä kuin sitä ei olisi olemassakaan. Älä "näe" eksääsi äläkä varsinkaan sitä uutta naista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä yritän käyttäytyä kuitenkin ihan aikuismaisesti :P

Vaikka minulla kyllä olisi yksi tuttu mies, joka varmasti lähtisi leikkiin mukaan, jos pyytäisin näyttelemään miesystävääni :D Olen tosin ilmoittautunut jo häihin, mutta eiköhän ystäväni antaisi minun ottaa seuralaisen mukaan. Maksaisin vaikka itse tämän miehen osuuden tarjoilusta, jos tarve vaatii :)

Niin ja siitä kutsusta vielä...

Kutsut tulivat minulle ja exälleni hankilökohtaisina, ilman avecia, mutta mieheni ilmoitti häihin myös tyttöystävänsä. Ystäväni, joka otti ilmoittautumisen vastaa oli niin hämillään, ettei osannut korjata asiaa, että kutsu oli henk.kohtainen.

Jos ottaa mukaan avecin vaikka kutsu on henkilökohtainen.

Ja kevereittesi (hääparin) pitäisi ystävällisesti ilmoittaa hänelle että kutsu on henk.koht., ja että he mielellään jonain toisena ajankohtana milelellään tutustuvat tähän uuteen.

Vierailija
64/80 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, kyseessä ovat toisten ihmisten häät, ei teidän välienselvittelyjuhlallisuus. Käyttäydy sen mukaisesti. Toiseksi, paras tapa kostaa eksälle on käyttäytyä kuin sitä ei olisi olemassakaan. Älä "näe" eksääsi äläkä varsinkaan sitä uutta naista.

aikuinen tapa olisi huomoida lapsi käyttäytymällä isän suhteen normaalisti.

Varmasti tekee kipeää, ja onhan nuo erot ja erityisesti niihin liityvät uudet suhteet ja pettämiset ihan syvältä, ja kannattaa miettiä, jaksaako siellä häissä olla. Mutta lapsi ei ole tehnyt mitään pahaa, joten lapsen takia ihmisiksi.

Vierailija
65/80 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pää pystyyn ja nätti mekko päälle, jos eksä on moukka käyttäydy sinä kuin kuningatar, noloa olisi raahata joku mies häihin.

Vierailija
66/80 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

exääsi ja sanoa, että kutsu on henkilökohtainen ja hän ei voi ottaa sinne mukaan tyttöystäväänsä.

Miten tyttöystävä edes suostuu tuonne tulemaan? Olisi aika vaivaannuttavaa olla uusi tyttöystävä ja häissä olisi mukana miehen ex, josta mies olisi eronnut vasta muutama viikko sitten.. ja vielä pariskunnan yhteinen lapsi!

Aika noloa... Exäsi ei nyt ota huomioon omaa lastaan ollenkaan.

Vierailija
67/80 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

exääsi ja sanoa, että kutsu on henkilökohtainen ja hän ei voi ottaa sinne mukaan tyttöystäväänsä.

Miten tyttöystävä edes suostuu tuonne tulemaan? Olisi aika vaivaannuttavaa olla uusi tyttöystävä ja häissä olisi mukana miehen ex, josta mies olisi eronnut vasta muutama viikko sitten.. ja vielä pariskunnan yhteinen lapsi!

Aika noloa... Exäsi ei nyt ota huomioon omaa lastaan ollenkaan.

Voisihan ystäväsi soittaa exällesi ja sanoa, että palaa vielä tuohon avecin tuomiseen: että oli ollut sen verran hämmentynyt exäsi ilmoittaessa uuden tyttöystävänsä mukaan juhliin, ettei ollut siinä tilanteessa osannut ajatella asiaa sen enempää. Nyt jälkikäteen on harkinnut asiaa uudellen ja tullut siihen tulokseen, ettei avecin mukaanotto valitettavasti tässä tilanteessa olisi hääparin mielestä moneltakaan kannalta suotavaa, semminkin kun kutsu oli henk. kohtainen.

Jos exäsi tästä suuttuu ja jättää tulematta, niin omapa on häpeänsä. Miten joku voi olla niin typerä ja omata niin huonon tilannetajun, että noin vain ilmoittaa tuovansa uuden tyttöystävänsä mukaan...?

Vierailija
68/80 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä haki tänään lapsemme viikonlopuksi luokseen.

Mainitsin sitten tulevista häistä ja siitä että lapsemme on siellä mukana ja että lapsi luultavasti ravaa meidän molempien luona illan aikana.

Sanoin myös että tiedän hänen ottavan avecin mukaan ja exä meni tiedosta hieman vaikeaksi ja sanoi, että hänen oli pakko ilmoittaa tyttöystävä myös häihin, koska muuten hän olisi nostanut hirveän metelin, koska minäkin olen siellä juhlissa :D

Naurattaa tuollainen mustasukkaisuus, kun itse hän on alunperin ruvennut tapailemaan varattua, perheellistä miestä, jonka avioliitto tosin vetelee viimeisiään.

Mutta jos hän on noin mustasukkainen, niin ei varmaan voi odottaa kovin aikuismaista käytöstä häissäkään... jännityksellä odotan.

Vierailija
69/80 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huorahan on muutenkin ollut kuvioissa vasta pari kuukautta, joten hänen ei kuulu osallistua yhteisten ystävien juhliin. Härski ämmä, kun haluaa tulla näytille - ja vielä härskimpi on entinen ukkosi. Älä mene! Lapselle on kamalaa katsella, miten hänen rakasta äitiään pannaan halvalla.

Vierailija
70/80 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tilanne. Itse varmaan jättäytyisin pois, mutta tosiaan aika hyvä tekosyy pitäisi olla. Myöhemmin sitten kyllä saattaa harmittaa, että jäi pois.

Vierailija
71/80 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein mieheltä. Ei hänellä ole mitään velvoitteita sinua kohtaan. Omalla nalkuttamisellasi sait varmaan eronkin aikaan.

Vierailija
72/80 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se uusi on epävarma, mustasukkainen sun exästä.

Ole sinä oikein aikuinen, rauhallinen, kaunis, asiallinen. Kerro ihmisille avoimesti kuulumisiasi, jos kysyvät. Ex nolaa itsensä, ja se uusi kanssa. Yritä ottaa huumorin kannalta. Kauempaa katsoen tilanne on aika koominen :)

Vierailija
73/80 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin niin, että menisin ehdottomasti häihin - muksun kanssa. Pistäisin itteni niin nätiksi kun osaisin: pukeutuisin asiallisesti mutta upeasti, meikkaisin ja laitattaisin tukkani. Yrittäisin olla mahdollisimman kärsivällinen lapsen kanssa ja olisin oma itseni.

Eli viis veisaisin uudesta akasta, keskustelisin lapsen isän kanssa perustasolla ja tervehtisin asiallisesti uutta naista. Kyllä akalla tulisi harmi, kun rupeisi miettimään, että kuinka itse koskaan riittää..

Pyrkisin ajattelemaan, että naikkonen on vain yksi tekijä, joka vauhditti oman elämäni alkamista. Nauti hääjuhlasta ja pidä pääsi, vaikka kuinka yömyöhällä kännipäissään tekisi mieli aukoa päätään. Annat itsestäsi itsevarmemman kuvan, kun pysyt asiallisella linjalla.

Hyvin se menee! :)

-Neito

Vierailija
74/80 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion nalkuttaa siellä häissäkin molemmille, sekä eksälle että sen tyttöystävälle.

Hohhoijaa.

-ap-

Ihan oikein mieheltä. Ei hänellä ole mitään velvoitteita sinua kohtaan. Omalla nalkuttamisellasi sait varmaan eronkin aikaan.

Vierailija
75/80 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan sulle hattua! Et ilmeisesti enää tunne rakkauden tunteita exää kohtaan, kun voit olla noin tyyni?

Vierailija
76/80 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin muista että häneltä ei välttämättä voi odottaa kovin kummoista käytöstä itse juhlissakaan.

Pussailee miestäsi ja kihertää pahemmin kuin morsian.

Varaudu tähän henkisesti. Mutta muista aina toimia fiksummin kuin tuo nainen.

Vierailija
77/80 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin vastaat, että vähän haikeaa, kun erositte juuri muutaman viikko sitten, mutta on ihana olla jakamassa ystävien onnea. Näin mies tulee nolanneeksi itsensä ihan vain tuomalla sen patjansa häihin. Jos joku kysyy, tulitko sinä yksin, sano, että tietysti, ystävien kutsut olivat henkilökohtaisia eikä avecia ollut tarkoituskaan ottaa mukaan. Näin et tee mitään pahaa ja puhut vain itsestäsi, mutta mies nolaantuu siinä samalla, omasta syystään.

Vierailija
78/80 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en varsinaisesti sitä että erosin miehestäni.

Suren elämän muuttumista, yksin jäämistä ja sitä että lapsi joutui kokemaan vanhempien eron.

Niin kuin kerroin, niin ero olisi tullut jossain vaiheessa ilman tätä uutta naistakin, mutta "laiskuus" oli saanut meistä elämään yhdessä, kämppiksinä saman katon alla.

Mutta varmasti mahassa kouraisee ja tuntuu pahalta nähdä exä uuden naisen kanssa, kun yhteistä elämää on eletty niin kauan.

Ap :)

Nostan sulle hattua! Et ilmeisesti enää tunne rakkauden tunteita exää kohtaan, kun voit olla noin tyyni?

Vierailija
79/80 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuthan tänne kertomaan miten juhlat sitten sujuivat?! :D

Vierailija
80/80 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene juhlapaikalle hyvissä ajoissa ja tarkista pöytäjärjestyskaaviosta mihin se exän uusi huora on istutettu. Sitten nopeasti kymmenen tippaa kirkasta pikaliimaa tuolille.

Ei haittaa jos liima on bähän kuivahtanut ennen kun mimmi istahtaa. Yleensähän häissä jotuu siinä alkuvaiheessa nousemaan tervehtimään pöytänaapureita useammankin kerran. Kannattaa kuunnella korvat höröllö kun kuuluuu RRRRITS! Se oli vosun juhlahameen persus.

:-O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän