Ero 1,5kk sitten ja exä tuomassa uuden tyttöystävänsä yhteisen ystäväpariskunnan häihin!!!
Aaaargh. Siis voi jumalauta!
Ilmoittauduin tänään ystäväni häihin ja sain samalla kuulla, että exäni oli ilmoittanut tulevansa häihin avecin, eli uuden tyttöystävänsä kanssa.
Me erosimme joulun aikoihin ja tämä nainen on ollut kuvioissa jo silloin, eli hän on yksi iso syy miksi erosimme.
Ero olisi meille tullut varmasti muutenkin jossain vaiheessa, mutta naisen "takia" ero nopeutui. Ilman tätä naista olisimme varmaankin kärvistelleet yhdessä vielä pitkään lapsen ja muiden käytännön asioiden takia.
Mutta siis, minä olen ottamassa lapsen 4v mukaan häihin alkuillaksi. Mietin että miten ihmeessä lapsi suhtautuu tilanteeseen, kun hän ei varmaan vielä edes kunnolla tajua vanhempien eroa ja sitten isä on juhlissa uuden tyttöystävän kanssa. Ja vähän jännittää omakin reaktio, kun tapaan tämän naisen ensimmäistä kertaa.
Apua!!! :(
Kommentit (80)
Mitä vastasit sille? :)
Nolo se uusi nainen :D
Ette te voi olla tosissanne! Voi luoja minkälaisia ehdotuksia.
Mitä jos ihan nyt vaan omana itsenäsi, eli fiksuna? aikuisena menet juhliin ja käyttäydyt kuin normaali ihminen?
Kannattaisi tehdä uudelle naiselle selväksi, että lapsen on miehelle ykkönen ja lapsi saa aina ottaa yhteyttä isäänsä kun haluaa.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2013 klo 17:49"]
mausta sen uuden sutturan juoma tai ruoka bentsoilla tai jollain tujuilla reseptirauhoittavilla. Sitten on kiva katsella kun se sammuu pöytään otsa kakussa tai kaatuilee tanssilattialla.
[/quote]
Laitoin viestistäsi nettivinkin poliisille.
Voi itku ap :(
Ei kuulosta kauhean kivalta lapsesi kannalta. Toivottavasti exäsi ymmärtää tehdä asiat selviksi uuden tyttöystävänsä kanssa. Lapsi on AINA etusijalla.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 14:24"]
Kannattaisi tehdä uudelle naiselle selväksi, että lapsen on miehelle ykkönen ja lapsi saa aina ottaa yhteyttä isäänsä kun haluaa.
[/quote]
Tehdä selväksi, vaikka asia näin ei ole?
[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2013 klo 17:49"]
mausta sen uuden sutturan juoma tai ruoka bentsoilla tai jollain tujuilla reseptirauhoittavilla. Sitten on kiva katsella kun se sammuu pöytään otsa kakussa tai kaatuilee tanssilattialla.
[/quote]
Laitoin viestistäsi nettivinkin poliisille.
[/quote]
Naurettavaa. Kyllä poliisilla on muutakin tekemistä kun tarkistaa tällaisia vihjeitä. Tuohan nyt oli silkkaa ironiaa (vitsi, halooooo?). Ehkä vähän yli mennyttä, mutta aivan turha poliisia vaivata. Huh huh. (Enkä muuten ole kyseisen viestin kirjoittaja.)
[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 14:25"]
Voi itku ap :(
Ei kuulosta kauhean kivalta lapsesi kannalta. Toivottavasti exäsi ymmärtää tehdä asiat selviksi uuden tyttöystävänsä kanssa. Lapsi on AINA etusijalla.
[/quote]
Kakarat saa kyllä suosiolla jäädä kakkoseksi.
Menin aika sanattomaksi tämän naisen sanomisesta, mutta katseeni kertoi varmaan kaiken. Puhelun loputtua toivotin heille vain hyvät illanjatkot ja sanoin exälleni, että soitellaan alkuviikosta :D
Tänään pitääkin taas soitelle exälle lapsen asioista, niin taidan samalla kertoa siitä naisen tokaisusta. Jospa exä tekisi asialla jotain :)
-ap-
Mikähän siinä nyt on, etten usko tätä tarinaa ollenkaan...? Jotenkin vaikuttaa niin teennäisesti kirjoitetulta tarinalta.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 14:05"]
Nyt on juhlat juhlittu ja olihan se kokemus :D
Lapsi ei päässytkään juhliin mukaan sairastumisen takia, vaan jäi kotiin mummin kanssa.
Kirkkoon exä ja nainen tulivat niin rakastuneen näköisinä käsikädessä, mutta kun exä tervehti minua ja kysyi lapsemme vointia, niin tämä nainen loi exääni murhaavan katseen ja tönäisi miestä kyynärpäällä kylkeen. Eikä edes pienesti ja huomaamattomasti, vaan niin että sen huomasi jokainen, joka sattui heihin päin katsomaan :D
Juhlat meni muuten ihan ok, mutta kun lapseni illalla soitti sanoakseen hyvät yöt, niin hän pyysi isänsäkin puhelimeen, koska tiesi meidän olevan samoissa juhlissa. Kun exä puhui lapsemme kanssa, niin tämä nykyinen naisystävä sanoi minulle, että "Toivon että tämä on viimeinen kerta, kun häiritset minun ja ****n juhlia. Me saamme niin harvoin viettää kunnolla aikaa yhdessä, kun joka päivä sinä tai **** (lapsi) häiritsette puheluilla."
Siis mitä? :O Lapsi soittaa isälleen joka ilta sanoakseen hyvät yöt ja joskus myös jos hänellä on ikävä tai jotain tärkeää asiaa. Minä soitan exälle pari kertaa viikossa ja hän minulle saman verran ja aiheena on aina tapaamiset tai muut lapseen liittyvät asiat. Jos pelkät puhelut häiritsevät heidän elämäänsä, niin ehkä on todellakin parempi ettei nainen ole ollut paikalla niinä viikonloppuina kun lapsi on isänsä luona ollut.
-ap- :)
[/quote]
Sano sille exällesi, että lapsen on kai nyt sitten pakko lopettaa nämä soittonsa isälleen, koska nyxä ei kuulemma tykkää, kun lapsi häiritsee. Olet oikein viattomana, että pitää vain yrittää selittää asia jotenkin lapselle niin, että ei tule paha mieli.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 14:32"]
Menin aika sanattomaksi tämän naisen sanomisesta, mutta katseeni kertoi varmaan kaiken. Puhelun loputtua toivotin heille vain hyvät illanjatkot ja sanoin exälleni, että soitellaan alkuviikosta :D
Tänään pitääkin taas soitelle exälle lapsen asioista, niin taidan samalla kertoa siitä naisen tokaisusta. Jospa exä tekisi asialla jotain :)
-ap-
[/quote]
Ei hyvää päivää mikä törppö se exäsi uusi. Mun mielestä ihan ala-asteikäisen tasoista settiä, voit nauraa huvittuneesti exällesi että millaisen pirttihirmun ja MOUKAN naisen on itselleen ottanut. Huhhuh, niin makaa kuin petaa. Mun exä teki vähän vastaavanlaisen tempun, eli erosta oli 1,5 kk kun julkisti facebookissa suhteensa uuteen naiseen (oli eri nainen jonka takia meille tuli avioero, tämän oli tavannut 2 viikkoa aiemmin ja kauheella kohkauksella piti tehdä asiasta facebookissa julkista.. Eikä olla enää edes mitään teinejä, vaan lähemmäs 40-v ihmisiä). Lopulta tuo juttu sitten oli kaatunut siihen kun exä ei suostunut poistamaan mua fb-kavereistaan, uusi eukkonsa oli niin jumalattoman mustis. Siis onpa vakaalla pohjalla parisuhde jos tuollaiseen kaatuu :D Hoidamme kätevästi fb:n välityksellä juttuja, mm. lapsiin liittyvät asiat. Mutta exän uudelle se ei sopinut.. Vaati poistamaan kaikki kuvat albumeista joissa minä olen yms. Vähän reppana nainen, epävarma itsestään, kuten tuo exäsi uusi hupakko.
Hyvä ap joka tapauksessa, hoidit homman varmaan tyylillä kotiin :)
Todella ilkeää porukkaa täällä. Mikä oikeus teillä on kutsua tämän exän uutta naista huoraksi, vosuksi, patjaksi ja naikkoseksi? Kuulostatte aika katkeralta porukalta. Ei tällainen tilanne ja uusperhekuvio varmaan ole helppoa hänellekään. Rakastunut ihminen yksinkertaisesti haluaa olla rakkaalleen se kaikkein tärkein ja viettää hänen kanssaan paljon aikaa yhdessä. Mies teki mielestäni oikein naistaan kohtaan kun ilmoitti tämän ystäviensä häihin, minusta on luonnollista että puolisot juhlivat yhdessä.
Aikuinen ja itsensä kanssa tasapainossa oleva ihminen kyllä tajuaa perheellisen miehen kohdalla, että tottakai ne lapset ovat miehen elämän tärkein asia. Lapsellinen ja huonon itsetunnon omaava ei voi sietää ajatusta siitä, että lapsi olisi MINUA tärkeämpi. Säälin sellaisia ihmisiä, enkä ole millään tavalla katkera, päin vastoin.
1,5 kk seurustelusuhdetta ei kutsuta vielä puolisoksi. Se on seurustelua ja tutustumista. Vain teini kutsuu muutaman kuukauden suhdetta puolisoksi.
Pointsit ap:lle, hoidit tilanteen hienosti. Toivottavasti tuosta tasapainottomasta naikkosesta ei koidu lapsesi isän ja lapsen välille kärhämää. Erohan se tuostakin suhteesta takuulla tulee, toisen elettyä elämää ja lapsia kun ei saa tekemättömäksi ;).
Vaikea kommentoida kun ei tunne ex-miestäsi. Onko hän kenties kovin rakastunut tähän naiseen? Onko lapsi hänelle tärkeä? Millainen suhde teillä on kun juttelette keskenänne? Millainen suhde ex-miehelläsi ja lapsellanne on?
Minusta ex-miehesi valinta ei kuulu sinulle tippakaan. Jatkaisin keskustelua lapsen asioista mutta en mainitsisi yhtään mitään tästä naisesta. Kuulostaa liioittelulta jos soittelette miehelle joka päivä, vai onko se miehelle ok? Osaan kuvitella nuo kommentit miehesi uudelta tyttöystävältä - onko hän kovin nuori ja lapseton itse? Kannattaa jättää ne omaan arvoonsa ja olla itse vaan oma itsensä ja toivottavasti paljon fiksumpi. Miehesi ehkä ymmärtää jossain vaiheessa vaihtaneensa huonompaan.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 15:32"]
Aikuinen ja itsensä kanssa tasapainossa oleva ihminen kyllä tajuaa perheellisen miehen kohdalla, että tottakai ne lapset ovat miehen elämän tärkein asia. Lapsellinen ja huonon itsetunnon omaava ei voi sietää ajatusta siitä, että lapsi olisi MINUA tärkeämpi. Säälin sellaisia ihmisiä, enkä ole millään tavalla katkera, päin vastoin.
1,5 kk seurustelusuhdetta ei kutsuta vielä puolisoksi. Se on seurustelua ja tutustumista. Vain teini kutsuu muutaman kuukauden suhdetta puolisoksi.
Pointsit ap:lle, hoidit tilanteen hienosti. Toivottavasti tuosta tasapainottomasta naikkosesta ei koidu lapsesi isän ja lapsen välille kärhämää. Erohan se tuostakin suhteesta takuulla tulee, toisen elettyä elämää ja lapsia kun ei saa tekemättömäksi ;).
[/quote]
Et sinä voi toisen parin puolesta päättä milloin ollaan puolisoita ja milloin ei. Se on heidän välisensä asia. Olet todella rajoittunut ihminen. Ja mistä tiedät että nainen on tasapainoton? Jonkun katkeran exän nettitilityksestä ei voi vielä diagnoosia tehdä kenenkään ihmisen mielenterveydestä.
Ja totta kai jokaisella naisella on tarve olla miehelleen kaikkein rakkain. Se kuuluu rakastumiseen. Vaikka tiedostaisikin sen faktan että lapsi on miehelle rakas, ehkä maailman rakkain ihminen, on kenelle tahansa rakastuneelle naiselle luonnollista TUNTEA ja HALUTA olla miehensä elämän ykkönen.
No eihän tämä eksäkään puhunut naisystävästään puolisona kirjoituksen mukaan? Sinä sen puoliso-sanan tähän vedit mukaan. Missä kohtaa alkuperäinen kirjoittaja on tuntunut katkeralta eksältä, joka täällä tilittää turhaan ja katkeruuttaan? Ja jo sen perusteella, jos toinen tuntee mustasukkaisuutta isän ja lapsen sekä isän eksän hyvistä väleistä, voi tehdä jotain johtopäätöksiä henkilön itsetunnon tilasta.
Voin vapaasti olla mielestäsi "rajoittunut", jos hymistelen jonkun puoliso-puheille kun seurustelua on takana 1,5 kk. Se on vain minun mielipiteeni.
Oletko sinä kenties tämä uusi "puoliso" kenestä täällä puhutaan, vai ihminen vastaavanlaisessa tilanteessa ;)?
Miksi minulla ei ole tarvetta tuntea ja haluta olla mieheni elämän ehdoton ykkönen? Taidan olla rajoittunut tässäkin asiassa? Mikä sinä olet määrittelemään, mikä KUULUU rakkauteen?
Eihän se eksä tietenkään halua tai pysty puhumaan miehensä uudesta puolisosta, mutta kyllä mies ja tämän nainen silti voivat toisiaan pitää puolisoina.
En onneksi itse ole parisuhteessa jossa miehelläni olisi lapsia entisensä kanssa, vaikea tilanne sellainen olisi. Minä olen ja myös haluan olla rakkaani elämän tärkein ihminen. Sellaista tunnetta voi olla vaikeaa kuvitella, jos ei sitä itse ole koskaan saanut elämässään kokea.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 15:50"]
Eihän se eksä tietenkään halua tai pysty puhumaan miehensä uudesta puolisosta, mutta kyllä mies ja tämän nainen silti voivat toisiaan pitää puolisoina.
En onneksi itse ole parisuhteessa jossa miehelläni olisi lapsia entisensä kanssa, vaikea tilanne sellainen olisi. Minä olen ja myös haluan olla rakkaani elämän tärkein ihminen. Sellaista tunnetta voi olla vaikeaa kuvitella, jos ei sitä itse ole koskaan saanut elämässään kokea.
[/quote]
Etköhän sinä nyt vedä vähän turhan pitkälle vietyjä johtopäätösiä? Mitäs muuta osaatkaan kertoa elämästäni, oi mahtava oraakkeli ;)? Mieheni kyllä sanoo minua tärkeimmäksi ihmiseksi, mutta en loukkaantuisi, jos ei sanoisi. Herranen aika, onhan hänellä vanhemmat, sisarukset ynnä muut. Kuten minullakin. Ja miten ihmeessä tiedätkään, että jutun eksä puhuu naisystävästään puolisona, kukaan muu kun tätä sanaa ei ole missään vaiheessa tuonut esille?
Nyt on juhlat juhlittu ja olihan se kokemus :D
Lapsi ei päässytkään juhliin mukaan sairastumisen takia, vaan jäi kotiin mummin kanssa.
Kirkkoon exä ja nainen tulivat niin rakastuneen näköisinä käsikädessä, mutta kun exä tervehti minua ja kysyi lapsemme vointia, niin tämä nainen loi exääni murhaavan katseen ja tönäisi miestä kyynärpäällä kylkeen. Eikä edes pienesti ja huomaamattomasti, vaan niin että sen huomasi jokainen, joka sattui heihin päin katsomaan :D
Juhlat meni muuten ihan ok, mutta kun lapseni illalla soitti sanoakseen hyvät yöt, niin hän pyysi isänsäkin puhelimeen, koska tiesi meidän olevan samoissa juhlissa. Kun exä puhui lapsemme kanssa, niin tämä nykyinen naisystävä sanoi minulle, että "Toivon että tämä on viimeinen kerta, kun häiritset minun ja ****n juhlia. Me saamme niin harvoin viettää kunnolla aikaa yhdessä, kun joka päivä sinä tai **** (lapsi) häiritsette puheluilla."
Siis mitä? :O Lapsi soittaa isälleen joka ilta sanoakseen hyvät yöt ja joskus myös jos hänellä on ikävä tai jotain tärkeää asiaa. Minä soitan exälle pari kertaa viikossa ja hän minulle saman verran ja aiheena on aina tapaamiset tai muut lapseen liittyvät asiat. Jos pelkät puhelut häiritsevät heidän elämäänsä, niin ehkä on todellakin parempi ettei nainen ole ollut paikalla niinä viikonloppuina kun lapsi on isänsä luona ollut.
-ap- :)