Miten pääsen mielenterveysongelmien kanssa eläkkeelle?
minä en pysty töihin.. vaihtoehtona on sitten kuolema.
Sanonko mt-toimistolla, että kirjoittavat saikun jälkeen eläkepaperit?
Jo pelkkä ulko-ovesta poistuminen saa vatsani kääntymään nurin.
Ja tänään ois joku lasten vanhempainilta.. en voi kuvitellakaan itseäni tuonne. Lapsi pettyy, odottaa minua vielä koululla.
Taidan ajaa apteekkiin ja ostaa ton 3kk:n satsin seroquel 800mg ja vedän ne viinan kans alas ja menen metsään kuolemaan.
En kestä tätä yhteiskuntaa, miksi kaikkien pitää olla niin sosiaalisia ja tehdä sitä sekä tätä? Miksi ihmisarvoa mitataan työllä?
Koska olen näin epäonnistunut ja huono, on parempi että poistun tästä elämästä.
Kommentit (32)
Päivät pitkät peiton alla piileskelevä ihminen kyllä kuuluu jo sairaalaan. Tuohan kuulostaa jo siltä, että olet menossa sekaisin.
Pyydä nyt ihmeessä lähete Kelan terapiaan. Tuollainen höpöttely ei auta ketään.
olen ymmärtänyt, että olen liian huono kaikkeen.
Minä olen yrittänyt kaksi pitkää vuotta jaksaa ja jaksaa. Käynyt läpi psykoosin ja erinäiset lääkekokeilut.
Ei kukaan voi olettaa ja vaatia, että minä henkinen raajarikko hinaisin luuni töihin tai mihinkään kuntouttaviin työpajoihin.
No, ei varmasti mikään taho tms aja mua mihinkään, olen saanut olla todella omissa oloissani.
Nyt vain loppui kärsivällisyys, en jaksa notkua.
Päivät pitkät peiton alla piileskelevä ihminen kyllä kuuluu jo sairaalaan. Tuohan kuulostaa jo siltä, että olet menossa sekaisin.
ei ne osastolla saa aikaan mitään, muuta kun sen, että on hirvee kiire kotiin peittojen alle tärisemään.
Itse olin muinoin lapparissa ja ei siellä kyllä mitään _hoitoa_ saanut.
ei ne osastolla saa aikaan mitään, muuta kun sen, että on hirvee kiire kotiin peittojen alle tärisemään.
Mielestäni paikkasi on psykiatrisella osastolla. Saat siellä apua, hoitoa ja terapiaa.
Olet fiksu ihminen ja osaat ilmaista itseäsi kirjallisesti. Olet äiti ja sinulla on lapsi.
Et missään nimessä ansaitse kuolla! Sairauksista VOI parantua.
Sairastan vaikeaa syöpää, joten tavallaan tiedän, miltä sinusta tuntuu. Sairastaminen on viheliäistä ja parantumisessa menee oma aikansa.
ohis.
Mielestäni paikkasi on psykiatrisella osastolla. Saat siellä apua, hoitoa ja terapiaa. Olet fiksu ihminen ja osaat ilmaista itseäsi kirjallisesti. Olet äiti ja sinulla on lapsi. Et missään nimessä ansaitse kuolla! Sairauksista VOI parantua. Sairastan vaikeaa syöpää, joten tavallaan tiedän, miltä sinusta tuntuu. Sairastaminen on viheliäistä ja parantumisessa menee oma aikansa.
Eläkepapereihin pitää olla pätevä syy ja silti Kela voi ne hylätä. Määräaikaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle on ehkä mahdollista päästä, mutta sekin on hyvin epätodennäköistä. Vaikka olisikin sairaspäivät täynnä, sen jälkeen siirrytään kuntoutustuelle. Pari kollegaani ovat yrittäneet työkyvyttömyyseläkkeelle, toisella prosessi kesti 7 vuotta (mt-sairaus) ja toisella 2 v (somaattinen sairaus). Ei se sillee mene, että sä vaan sanot, että haluat eläkkeelle. Ja tosiaan, sun tapauksessa varmaan auttaisi sairaalajakso. Itsemurha on aina huono ratkaisu.
Minusta on.
Ja päästä samalla kuset housuu.. Toimii meillä! =)
että sinun pitää oikeasti haluta parantua, ennekuin alat parantua. Osastohoidosta olet halunnut heti pois kotiin peiton alle. Muutaman päivän osastohoidosta ei saa vielä mitään irti - ahdistus on siinä vaiheessa kaikkein voimakkaimmillaan ja jos siinä vaiheessa karkaat kotiin, ei mitään hyötyä reissusta ehdikään olla. Olet kieltäytynyt tehokkaasta sähköhoidosta. Haluat vain maata kotona pumpulipesässä ja odottaa kuin linnunpoika, että joku muu tekee kaiken työn ja kantaa sinulle kaiken valmiiksi ja sinä saat vaan vapista ja valittaa. Ongelmana siinä on se, että olosi ei parane vapisemalla ja valittamalla peiton alla ja huomaat itsekin, että kotiin jääminen ja "hyödyttömänä oleminen" vain lisää ahdistustasi. Ongelma on myös se, että joku kerran kuussa mt-toimistossa höpöttely ja reseptin uusiminen ei tilaasi muuta yhtään mihinkään. Jos haluat parantua, tee jotain muuta. Sairaalahoito kuulostaisi olevan paikallaan.
Mä olin kolme kuukautta masennuksen takia avolla ja olo alkoi tosiaankin kohentua! Jatkoin paranemista kotosalla. Aikaisemmat lyhyet pätkät ei auttaneet lainkaan.
että sinun pitää oikeasti haluta parantua, ennekuin alat parantua. Osastohoidosta olet halunnut heti pois kotiin peiton alle. Muutaman päivän osastohoidosta ei saa vielä mitään irti - ahdistus on siinä vaiheessa kaikkein voimakkaimmillaan ja jos siinä vaiheessa karkaat kotiin, ei mitään hyötyä reissusta ehdikään olla. Olet kieltäytynyt tehokkaasta sähköhoidosta. Haluat vain maata kotona pumpulipesässä ja odottaa kuin linnunpoika, että joku muu tekee kaiken työn ja kantaa sinulle kaiken valmiiksi ja sinä saat vaan vapista ja valittaa. Ongelmana siinä on se, että olosi ei parane vapisemalla ja valittamalla peiton alla ja huomaat itsekin, että kotiin jääminen ja "hyödyttömänä oleminen" vain lisää ahdistustasi. Ongelma on myös se, että joku kerran kuussa mt-toimistossa höpöttely ja reseptin uusiminen ei tilaasi muuta yhtään mihinkään. Jos haluat parantua, tee jotain muuta. Sairaalahoito kuulostaisi olevan paikallaan.
Eläkepapereihin pitää olla pätevä syy ja silti Kela voi ne hylätä. Määräaikaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle on ehkä mahdollista päästä, mutta sekin on hyvin epätodennäköistä. Vaikka olisikin sairaspäivät täynnä, sen jälkeen siirrytään kuntoutustuelle.
Kuntoutustuki ON SAMA ASIA kuin määräaikainen työkyvyttömyyseläke.
Määräaikainen työkyvyttömyyseläke= kuntoutustuki.