Muita keiden mielestä neuvoloiden terkat vaikuttavat yksinkertaisilta..?
Kommentit (17)
Ihan niinkuin kaikissa ammattiryhmissä. :-)
Fiksuja, asiallisia ja sydämellisiä olleet kaikki meidän terkkarit.
ole mitenkään vaativa tutkinto, joten tuskin alalle mitkään varsinaiset älyköt hakeutuvatkaan. Oma terkkani on kuitenkin ihan ammattitaitoinen ja todella mukava. Riittää minulle. Hätätapauksissa käännyn luonnollisesti lääkärin puoleen.
Lastenneuvolassa ymmärrän vielä jotenkuten että lapselle puhutaan niin ja ehkä sen myötä vahingossa vanhemmillekin, mutta äitiysneuvolan puolella se alkaa jo väkisinkin naurattaa ja ärsyttää.
mutta mukavia ja herttaisia naisia kaikkia. itse en ole turhautunut, yleensä, mutta mieheni (DI ja hyvin tarkka luonteeltaan) on saanut lukuisia ärsyyntymiskohtauksia kun ei ole saanut selkeää vastausta omiin kysymyksiinsä. Hänestä terkat ovat olleet suorastaan tyhmiä. minulta on löytynyt enemmän ymmärrystä heidän yksinkertaisuudelleen, sillä en oletakaan heidän olevan älykkö-tutkijoita omalla alallaan, vaan hoitajia, joten vaatimustason pitää olla kohdallaan.
ja hänen sosiaalisissa taidoissa kuin terkkareissa! sori vaan
Muita kenen mielestä tämänkin aloituksen ap on todennäköisesti itse valitettavan yksinkertainen?
Yleensä täällä ei näin koulutettua porukkaa taida käydä. Voin olla väärässäkin, itse en useinkaan täällä pyöri.
Joskus ei ole henkilökemiat toimineet mutta sille ei voi mitään.
Työskentelen usean DI:n kanssa ja olen huomannut, että ainakin kollegoideni maltti menee heti jos johonkin asiaan ei löydy tarkkaa ja täsmällistä vastausta. Lapsenhoidossa on useimmiten hyvin vaikeaa antaa tyhjentävää vastausta.
johtaa siihen, että tyhmät hakisivat sinne. Syyt siihen, mihin opinahjoon hakeutuu, ovat ihan muualla.
Itse tunnen supertyhmiä DI:tä, joista ei varmasti olisi edes neuvolaan töihin. Typerää yleistystä täällä taas.
Meidän neuvolatädit on oikein mukavia.
Terveisiä vaan kontulan terveysasemalle ja siellä Kirsille.
Olen joutunut ojentamaan jos ovat vihjanneet esim. korvikkeiden suuntaan vaikka ei tarvetta olisikaan
on ainakin ihan onneton. Ei mitään synnytys valmennusta, kivun hoidosta kun keskusteltiin niin luki paperista ne asiat mitä tiesin jo itse enkä ole kuin lähihoitaja....Nuori , ei omia lapsia ja muutenkin aivan neuroottinen tapaus. Kaikki pitäisi mennä käyrilla ja ohjeiden mukaan ei ota ketään yksilöinä...
Oletko sinäkin niitä ihmisiä, jotka uskovat älykkyysosamäärän olevan sidoksissa ammattiin? Säälittävää... :/
Vierailija:
ole mitenkään vaativa tutkinto, joten tuskin alalle mitkään varsinaiset älyköt hakeutuvatkaan. Oma terkkani on kuitenkin ihan ammattitaitoinen ja todella mukava. Riittää minulle. Hätätapauksissa käännyn luonnollisesti lääkärin puoleen.
ja rasittavampia.. Minä mielelläni saan neuvoja, joltain joka on samassa tilanteessa kuin minä ja joka ei ehdota niitä ehdottomasti..
Vanhemmat tädit myös kaivamalla kaivavat " ongelmia" esiin, siis jotain johon puuttua ja josta sanoa, jota voisi tehdä paremmin ja hohhoijaa. Asiantuntemukseen minun mielestä kuitenkin kuuluu, että ihan kaikeasta ei sanota, vaan asioista, joilla on merkitystä
sama pätee päiväkodin henkilökuntaan
Vierailija:
Mukavia ovat olleet ja hommansa osanneet.