1,5 v sai kutsun kaverisynttäreille
Lapsemme sai kutsun ekoille kaverisynttäreille. Kyse on 4-vuotiaan hoitopaikkakaverin kemut, mutta nyt mietin, että tuliko kutsu vain kohteliaisuudesta (reilua kutsua kaikki kolme hoitokaveria) vai odotetaanko meitä todella paikalle. Minusta oli ihana ele, että lapsemme kutsuttiin, mutta emme oikeastaan tunne synttärisankaria tai vanhempia. Toisaalta voi olla, että synttärisankari kuitenkin odottaa tarhakaveriaan paikalle, vaikka tuskin näin pienestä rääpäleestä oikeasti on seuraksi.
Olen itse kauhean huono tutustumaan muihin äiteihin, olen tuolla tavalla hieman ujo. Mutta tietysti haluan, että lapseni pääsee mukaan juhlaan, jos siitä jotain saa irti.
Mitä tekisitte minun tilanteessani? Mitä neljävuotiaat tytöt ylipäätänsä tykkäävät saada lahjaksi? Bileet kestävät kaksi tuntia. Ilmeisesti on kohteliasta mennä heti alusta? Voimmeko pelmahtaa paikalle molemmat, sekä mies että minä?
Joku varmasti taas nauraa partaansa, ja olen valmistautunut muutamaan ilkeämieliseen kommenttiinkin. Mutta esikoinen on kyseessä, joten pahoittelut tietämättömyydestä.
Kommentit (9)
niin silloin automaattisesti varmasti toinen vanhemmista on vähintäänkin tervetullut mukaan.
Mulla on yksi 4-vuotias tytär ja hänen suosikkejaan ovat esim. monet Tatu ja Patu -kirjat. Osta vaikka täytettävä Tatun ja Patun kaverikirja (hinta noin 10 euroa) ja täytä siitä eka aukeama oman lapsesi tiedoilla (huom. huomaa, että se ihan ensimmäinen aukeama kuuluu kirjan omistajan eli lahjan saajan sitten täyttää). Nyt Akateemisen kirja-alesta on saanut noita Tatuja ja Patuja muutenkin noin 10 eurolla (esim. Tatu ja Patu päiväkodissa).
Tarrakirjat toimivat myös.
on aina hyvä lahja tuonikäiselle. Tai vaikkapa vesivärit.
On äärimmäisen tärkeää oppia tuntumaan muita vanhempia, siitä tulee olemaan hyötyä myöhemminkin. Ja lapsesi myötä joudut tottumaan tuohon. Menette sinne ja oikeasti lasten kanssa on aika helppoa tuollaisissa tilanteissa olla vähän ujo. Aina voi tuijotella lapsia, kulkea vähän niinkuin perässä ja naureskella lasten jutuille. Ei tarvitse ottaa kontaktia samalla tavalla kuin olisi vain aikuisia. Molemmat ette ole toivottuja miehesi kanssa, ellei heillä ole hurjan iso kämppä-
Ala totuttelu mammapiireihin jo nyt. Sulla on vielä yli kymmenen vuotta sitä, että riitoja selvitellään muiden äitien kanssa ja lapset kyläilevät ja on vanhempain vartit ja illat ja kevätjuhlat ja luoja tietää mitkä.
Jos kutsu kävi, älkää loukatko pientä sankaria. Joku vaaleanpunainen hörsötys käy hyvin lahjaksi.
Kannattaa myös varmistaa, että kutsujan vanhemmat tietävät, että kutsuttu on vasta 1,5-v. ja siksi tulisit mukaan.
Lahjan hinta n. 10€ max.
...veisit vain sen taaperon? Tuuppaat ovesta sisään ja sanot, että haet sen 2h kuluttua ja laitat vaihtovaipat mukaan :)
Miettisivät sitten seuraavan kerran vähän tarkemmin niitä kutsuja. Taapero kaverisynttäreille :-D
Meidän tyttö halusi kutsua hoitopaikasta 10 kk ikäisen lapsen kaverisynttäreilleen ja ilman vanhempia. No lapsi tuli mutta eri aikaa kuin muut kaverit. Ja ei tosiaan oltaisi kutsuttu muuten noin nuorta lasta mutta kun tuo samainen lapsi on meidän kummilapsi niin siksi pyydettiin ja vielä ilman vanhempia =).
Meillä on kaverisynttärit alkaneet oikeasti vasta 4-5 v iässä. Siihen asti synttäreillä on käyneet tutut lapset vanhempiensa kanssa.
AP:n tilanne kuulostaa harvinaiselta. Minä varmaan soittelisin jos kutsussa on numero ja kysyisin tilanteesta. Lasta en tietenkään jättäisi yksin outoon paikkaan vaikka tuo 4v niin toivoisi mutta voisin itse käydä lapsen kanssa synttäreillä. Tai sitten ap pääsee helpolla jos vain laittaa viestiä että valitettavasti lapsi ei pääse synttäreille mutta onneksi olkoon sankarille jo näin etukäteen.
Mua ihmetyttää kaikki nuo "ehdottomasti vain yksi vanhempi" kommentit. Miten niin? Minä olen lapsen synttäreille kutsunut molemmat vanhemmat ja sisaruksetkin. Eihän perhe tuo kuin yhden paketin, joten ei kai se nyt mitään lahjojen kalastelua ole?
Kotimme on pieni, mutta lapset istuvat pöydässä ja aikuiset syövät ja juovat seisaaltaan silloin kun lapset ruokailevat. Ja sen jälkeen lapset leikkivät keskenään ja aikuiset voi istua. Meillä on kaksi lasta ja synttäreitä on siis 2 kertaa vuodessa. Kyllä sen 2 X 2 tuntia eli 4 tuntia jaksaa ihan hyvin vähän isommankin porukan vierailua. On todella ihanaa, että tuntee lapsen hoitokavereiden vanhempia.
-3
mutta yleensä korkeintaan toinen vanhemmista on lapsen kanssa kaverisynttäreillä.
Lahjaksi joku 5-10e lahja, esim. värityskirja, muovailuvaha, kirja, hiuspinnit, keijusiivet, tarrat, littlets pet shop -figuurit, hello kitty -jutut käy...
kutsussa on varmaan puhelinnumero. Soitat ja kysyt voitteko tulla kumpikin.
Ja sitten voit kysyä lahjatoiveita ja listan kanssa menet lähilelukauppaan.
On ihan kiva tutustua leikkikavereiden vanhempiin, joten rohkeasti vaan.
Ei vanhempien kanssa tarvi ystäviksi ryhtyä. Kun olet viettänyt pari h samassa huoneessa, olette jo tuttuja.