Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä olen luullut, että sairaalan laitoshuoltajaksi pitää olla koulutus

Vierailija
28.01.2013 |

mutta näköjään ei tarvitsekaan. Vähän jännittää, että osaanko olla tarpeeksi tarkka hygienian kanssa kun en ole siivoojaksi kouluttautunut enkä koskaan niitä töitä tehnyt mutta kaipa ne kouluttaa samalla :D

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakipaikkaa ei kuitenkaan ilman koulutusta saa.

Vierailija
2/11 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakipaikkaa ei kuitenkaan ilman koulutusta saa.

Juu, ihan käyn vain sijaistamassa. Ei kiitos vakipaikkaa tuollaiselta alalta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en dissaa niitä, jotka työnsä hyvin tekevät, vaan olen tässä viime aikoina joutunut katselemaan vierestä sairaalan paria laitoshuoltajaa ja aika surkeeta se touhu on. Mennään siivouskomeroon piiloon lukemaan Hesaria, lähinnä näytetään rättiä ovenkahvoille...huhhuh. Juoruillaan minkä ehditään ja häiritään hoitajia puujalkavitseillä.

Vierailija
4/11 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei eipä ihme että sairaalabakteerit leviää

lääkäriasemalla töissä ja kyllä siellä siivoustyön ohjaajat kertoi tarkkaan, millä aineilla siivotaan ja miten. Kyllä sairaalaosastoilla siivous suunnitellaan hygieniahoitajan ohjeiden mukaan ja opetetaan sitten siivoojille.

Sairaalabakteerit ovat saaneet alkunsa liiasta antibioottien käytöstä, totta kai ne leviävät sairaaloissa ihmisiin, joilla on huono vastustuskyky. Ei niitä tiloja nyt sentään steriiliksi saada, kun ihmisten pitää kuitenkin siirtyä paikasta toiseen.

Vierailija
5/11 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään masentuneen henkilön joka siivosi viimeisenä työnään Tampereen Hatanpäällä huoneita. Meille nauroi kun on muka niin tarkkaa muttei hän niistä välitä. Juurikin pöpöt tarttee vähän jättääkin rauhaan..

Minusta sairaaloiden pitäisi ottaa aina joka jumalan kerta siivousalan koulutuksen saaneen ihmisen siivoamaan, mutta kun ei niin ei. Ehkä se joskus muuttuu.

Vierailija
6/11 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sairaaloiden pitäisi ottaa aina joka jumalan kerta siivousalan koulutuksen saaneen ihmisen siivoamaan, mutta kun ei niin ei. Ehkä se joskus muuttuu.

Ensin varmastikin pitäisi palkkaus tarkistaa ja alan arvostus kasvaa. Nyt näköjään otetaan ketä vaan, kun on pakko saada. Kaikista eniten mua kauhistuttaa jos ja kun tuollakin on kaikkitietäviä, ah niin täydellisiä hoitajia. Olen ollut eri työssä sairaalalla ja se naisten välinen hierarkia on kerrassaan naurettava.

Vierailija
7/11 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin varmastikin pitäisi palkkaus tarkistaa ja alan arvostus kasvaa. Nyt näköjään otetaan ketä vaan, kun on pakko saada. Kaikista eniten mua kauhistuttaa jos ja kun tuollakin on kaikkitietäviä, ah niin täydellisiä hoitajia. Olen ollut eri työssä sairaalalla ja se naisten välinen hierarkia on kerrassaan naurettava.

palkkaus on romahtanut siivousfirmojen myötä, vaihtuvuus on todella suurta. Ei sellaisilla pilipalipalkoilla työntekijät pysy. Työtä päätyvät tekemään sellaiset ihmiset, jotka eivät muuta työtä saa.

Vierailija
8/11 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkaus on romahtanut siivousfirmojen myötä, vaihtuvuus on todella suurta. Ei sellaisilla pilipalipalkoilla työntekijät pysy. Työtä päätyvät tekemään sellaiset ihmiset, jotka eivät muuta työtä saa.

Yleisesti ottaen aivan totta. Henkilökohtaisesti saan saman palkan mitä saan muissa ihan eri alan hommissa ja kun teen keikkatyötä niin ihan sama käydä kokeilemassa tuotakin. Mutta en kyllä alalle jäisikään, mutta siihen suurin syy on se, etten haluaisi tehdä siivoustyötä elääkseni.

Vierailija
9/11 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ysiluokkalaisia on välihuollossa tetissä, repikää siitä.

Mun tyttö oli ja hän on kylläkin ylitarkka hygienian suhteen. Tekivät töitä ohjatusti hanskat kädessä.

Laskivat välineitä leikkuriin yms. Tekivät välinekoreja. Olivat puhtaalla puolella.

Vierailija
10/11 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ysiluokkalaisia on välihuollossa tetissä, repikää siitä.

Mun tyttö oli ja hän on kylläkin ylitarkka hygienian suhteen. Tekivät töitä ohjatusti hanskat kädessä.

Laskivat välineitä leikkuriin yms. Tekivät välinekoreja. Olivat puhtaalla puolella.

valvoo ja perehdyttää juuri esim. aseptiikkaan. Esim. työvoimatoimistosta voi päästä kokeilemaan olisiko ala kiinostava.

Vierailija
11/11 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä nyt puhuu ihmiset jotka ei tiedä siivoamisesta mitään,ei laitoshuoltajilla ole aikaa istuskella siivouskomerossa hesaria lukemassa,on ollut ihme paikka missä niin kerkii tekemään.Ei esim.leikkureihin voi kuka tahansa tulla siivoomaan jos nimittäin halutaan säilyttää hygieniataso.Kuka tahansa EI OSAA siivota,se ei ole tänä päivänä pelkkää "rätin heilutusta" vaan siihen kuuluu paljon muutakin ja koulutus on todella tarpeen!Terveisin todella ammattitaitoinen Laitoshuoltaja